Problemaattinen tehtävä

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Problemaattinen tehtävä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 19 Loka, 2009 22:35

+

Mitä siitä seuraa, kun lisätään rakkautta Jumalan Totuuteen ja Totuutta Jumalan rakkauteen!!!

?

:?:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja elämäni » Ma 19 Loka, 2009 22:45

Armo, Rakkaus, totuus.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 20 Loka, 2009 9:36

Paavali sanoo:" Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen". Ef.3:14-21

Miika 6:8 Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?


"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Totuus ja Rakkaus

ViestiKirjoittaja Sepi » Su 15 Marras, 2009 11:03

Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joka rakastaa on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan sillä Jumala on rakkaus.
Jumala on siis itse täydellinen Totuus ja Rakkaus joten näihin Jumalan ominaisuuksiin ei ole mitään lisättävää tai pois otettavaa. Nämä Jumalan ominaisuudet on ikuisesti muuttumattomia sillä Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
Meillä tuo totuuden tunteminen on täällä alhaalla vajavaista koska me niin usein väittelemme Raamatun totuuksista eri kuppikuntien kanssa jotka niin usein tulkitsevat asiat eri lailla kuin on oma tulkintamme. Rakkaudessakin olemme täällä alhaalla niin kovin vajavaisia sillä meillä on paljon pelkoa vielä monissa asioissa ja kuitenkin Jumlan Henki raamatussa apostoli Johanneksen kautta opettaa että joka pelkää ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa sillä täydellinen rakkaus karkoittaa pelon.
Tuo aloituksen kysymys lisää rakkautta totuuteen ja lisää totuutta rakkauteen koskee siis vain meitä muutuvia ihmisiä koska Jumala kaikessa majesteettisudessaan on ominaisuuksiltaan muuttumaton. Mutta meidän totuutemme voi muuttua siinä mielessä että kun tutkimme Jumalan Sanaa raamattua niin Jumalan Pyhä Henki alkaa kirkastaa meille Kristuksen persoonaa ja Totuutta jolloin meidän väärät ja vajavaiset käsitykset totuudesta tulevat nyt uuteen valoon ja saamme tarkentaa niitä näin oikeaan suuntaan. Uskon isä Aabrahamkin oli vaikeuksissa käsittää Jumalan armoa ja totuutta silloin kun Jumala lähetti enkelinsä tuhoamaan Sodomaa ja Gomorraa jotka olivat kadottaneet omista tunnoistaan vimeisetkin tiedot Jumalan totuuksista ja olivat vajonneet niin suureen syntiturmelukseen että Jumalan oli pakko hävittää heidät että heidän turmeltuneet tapansa ei olisi levinnyt vielä laajemmalle ympäristöön. Aabraham ei vielä tuntenut Jumalaa tarpeeksi hyvin vaikka olikin kuullut Hänen äänensä ja seurasi ja totteli tätä kuuliaisesti. Niinpä hän esitti rehellisesti kysymyksensä Jumalalle. Tuhoaako Jumala jumalattoman yhdessä vanhurskaan kanssa? Näin Aabraham koetteli Jumalaa ja kun Aabraham sai kuulla että vaikka kaupunki olisi vaikka kuinka syntinen jos siellä olisi edes kymmenen vanhurskasta ihmistä niin Hän jättäisi hävittämättä koko paikan. Jumala silti toi hurskaan Lootinkin pois tuhoon tuomitusta kaupungista ennen sen hävitystä joten yhtään hurskasta ei kuollut syntisten mukana ja näin Abraham sai nähdä että Jumala tekee eron vanhurskaan ja syntisen välillä. Kun Aabraham tämän näki niin hänen käsityksensä Jumalasta muuttui totuudenmukaisemmaksi ja hän saattoi rauhoittaa sydämensä koska tiesi että hänen ei tarvitse itse muodostaa käsitystään Jumalasta vajavaisilla tiedoillaan vaan hän voi suoraan kysyä Jumalalta kaikkein kipeimmistäkin asioista. Samalla hän voi tarkata Jumalan luonnetta ja olemusta Jumalan teoista ja tuomioista ja niistä päätellä miten vanhurskas ja rakastava ja pitkämielinen meidän Jumalamme on. (Tänä päivänä Raamattu kirkastaa meille Jumalan luonnetta ja olemusta Pyhän Hengen opettamana) Tämän kokemuksen jälkeen Aabraham luotti niin paljon Jumalaan että hän ei enää kieltänyt Jumalalta ainoaa poikaansakaan kun Jumala sitä häneltä pyysi koetellakseen Aabrahamin uskoa. Aabraham uskoi Jumalaa ja Jumala luki sen hänelle vanhurskaudeksi. (Uuden liiton aikaan Jumala vanhurskauttaa ne joilla on usko Jeesukseen) Näin Aabrahamista tuli uskon isä ja Jumalan ystävä koska hän luotti täydellisesti Jumalan totuuteen joka oli hänelle valjennut Jumalasta hänen pitkän vaelluksensa aikana. Jumalan rakkaudesta ja armosta ja pitkämielisyydestä kertoo Jumalan lupaukset ja teot Israelin kansan kohdalla. Ensiksikin Jumala sanoo Israelin kansasta että iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut ja vetänyt sinua armosta puoleeni. Tuomarien kirjasta näemme miten Israelin kansa usein piti Jumalan rakkauden halpana ja teki aviorikoksen Jumalaa kohtaan lähtemällä seuraamaan baalia ja muita epäjumalia. Silti Jumala rakkaudessaan ja armossaan ei hyljännyt kansaansa jonka Hän edeltä tunsi vaan aina kun kansa hädässään kääntyi Jumalansa puoleen toimitti Jumala heille aina avun. Kuningas Sidkian aikana Israelin kansa oli vajonnut syntielämässään niin alas kuin Sodoma ja Gomorra joten Jumalan oli pakko tuomita tämä kansa ja heitti silmänräpäyksen ajaksi kansansa pakkosiirtolaisuuteen tuolle puolelle Jordanin Babyloniin. Jumalan rakkaus ei loppunut edes Babylonissa kansaansa vaan seuloi heitä siellä (niinkuin meidätkin tullaan seulomaan lopun aikoina) niin että kun 70v oli kulunut ja pakkosiirtolaisuuden aika oli päättymässä kosketti Jumala niiden ihmisten henkeä jotka olivat valmiita palaamaan rakentamaan Jumalalleen temppeliä ja palvelemaan Häntä siellä. Näin Jumala osoitti että Hän ei ole katunut Israelin kansan kohdalla kutsumustaan vaan Jumalan muutuumaton rakkaus vetää rakkauden köysillä aina kansaansa kohti Jumalaa. Kun Jeesus tuli sitten kansansa keskelle ja Hänen omansa eivät ottaneet Häntä vastaan niin silti armon valinnan mukaan pieni jäännös on aina ollut uskollinen kutsujalleen ja Jumalalleen. Vaikka Israelin lankeemuksen kautta tulikin pelastus pakanoille ja meidät vastoin luontoa on oksastettu jaloon öljypuuhun ja saamme kantaa hedelmää oikeiden oksien rinnalla niin silti Jumala ei rakkaudessaan ole vieläkään hyljännyt kansaansa vaan armon valinnan mukaan Jumala vielä lunastaa kansansa niin että Hän oksastaa ne jälleen omaan jaloon öljypuuhunsa kun Hän aikojen lopulla armahtaa kansansa. Eikä tämä kansa enää koskaan eksy vieraisiin jumaliin vaan sanoo Jeesuksesta. Siunattu olkoon Hän joka tulee Herran (Kyrios) nimeen. Kansa huutaa iloissaan minun Jumalani ja Jumala vastaa minun kansani. Täytyy Paavalin tavoin huudahtaa oi sitä Jumalan rakkauden, totuuden, tiedon ja armon syvyyttä kun Hän johtaa Israelin kansan ja pakanakansat pelastukseen ja iankaikkiseen elämään meidän Herramme ja Vapahtajamme kautta.
Paavali kirjoittaa kuuluisassa rakkauden hymnissään korinttolaiskirjeessä että kun minä olin lapsi ajattelin minä kuin lapsi ja minulla oli lapsen mieli. Kun minä tulin aikuiseksi hylkäsin minä sen mikä lapsen on. Mitä Paavali tarkoittaa tällä? Eikö Jeesus sanonut että älkää estäkö lapsia tulemasta minun tyköni sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta. Lisäksi Jeesus sanoi etä jos joku ei ota Jeesuksen opetusta vastaan niinkuin lapsi hän ei voi päästä sisälle taivasten valtakuntaan. Paavali tarkoittaa että meidän tulee todella ottaa lapsen uskon tavalla Jeesus Herraksi ja vapahtajaksi sydämeemme ja siten pelastua mutta siinä ei tule täydellistä Jumalan tuntemusta ja tietoa Herrastamme pelastuksen mukana. Meidän tulee siis koko ajan kasvaa Jumalan tuntemisessa eikä jäädä tässä asiassa lapsen tasolle vaan kasvaa Kristuksen rakkauden tuntemisessa joka on kaikkea tietoa ylempänä ja näin juurtuisitte Kistuksen rakkauteen ja totuuteen. Pahuudessa olkaa lapsia mutta ymmärrykseltänne olkaa täysi-ikäisiä. Näin Kristuksen rakkaudessa ja totuudessa vaeltaessamme emme ole enää mukana tämän maailman arpapeleissä emmekä eksytysten kavalissa juonissa vaan totuutta ja rakkautta noudattaen me kasvamme hedelmää Jumalalle ja lähimmäisemmekin pääsee lähelle Jumalan armoa kun olemme Kristuksen kirjeinä ja tuosuina tämän pimentyvän maailman keskellä loistaen Kristuksen kirkkautta ympäristöömme ja aina ylläpitäen Jumalan Sanaa evankeliumia esillä pelastumattomille ihmisille että he pelastuisivat. Sillä Jumalan armo ja rakkaus ei rajoitu ainoastaan niihin jotka ovat pelastuneet vaan myös pelastumattomiin sillä Jumalan tahtoo että kaikki ihmiset tulevat pelastukseen. Täyttäköön Jumalan rakkaus meidät niin että se rakkaus vaatisi meitäkin menemään teille ja aitovierille kutsumaan syntisiä parannukseen ja julistamaan Jumalan otollista vuotta. Otollisella ajalla minä olen sinua kutsunut ja pelastuksen päivänä auttanut. Katso nyt on otollinen aika ja nyt on pelastuksen päivä. Muistakaamme aina rukoilla pelastumattomien perhekuntalaistemme ja muidenkin pelastumattomien puolesta että Jumalan armo ei heidän kohdallaan jäisi turhaksi. Kylväkäämme uskollisesti ja kärsivällisesti elämän sanaa niin saamme myös ajan tullen niittää jos emme väsy. Mutta Herra antää nääntyneelle ja väsyneelle voimaa yltäkyllin kun sydämestämme turvaamme Häneen joka on kaiken vallan Pää.
Siunausta kaikille veljille ja sisarille kilvoitteluunne.
(Rakkaus iloitsee yhdessä totuuden kanssa)
Avatar
Sepi
 
Viestit: 30
Liittynyt: La 18 Huhti, 2009 17:50

Hienoa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 15 Marras, 2009 11:18

Pitkä kirjoitus oli täynnä asiaa. Kiitos Herralle! Ihan sydän virvoittui siitä.

Totuutta voi lisätä rakkauteen ja rakkautta Totuuteen täällä ihmisten tasolla. Jumalan Totuus ja rakkaus jo on täydellistä ja muuttumatonta. Aamen.
Vielä on uskoon tulleitten joukossa eksytettyjä, mm. sellaisia, jotka eivät ole päässeet irti lapsikasteharhasta tai kirkkoon kuulumisesta. Sellaisille on paljon tilaa lisätä Totuutta uskonelämään.

Kirjoituksessa oli erittäin siunaava tämä seuraava, jota tulisi paljon enemmänkin saada julkisuuteen:
"Vaikka Israelin lankeemuksen kautta tulikin pelastus pakanoille ja meidät vastoin luontoa on oksastettu jaloon öljypuuhun ja saamme kantaa hedelmää oikeiden oksien rinnalla niin silti Jumala ei rakkaudessaan ole vieläkään hyljännyt kansaansa vaan armon valinnan mukaan Jumala vielä lunastaa kansansa niin että Hän oksastaa ne jälleen omaan jaloon öljypuuhunsa kun Hän aikojen lopulla armahtaa kansansa. Eikä tämä kansa enää koskaan eksy vieraisiin jumaliin vaan sanoo Jeesuksesta. Siunattu olkoon Hän joka tulee Herran (Kyrios) nimeen. Kansa huutaa iloissaan minun Jumalani ja Jumala vastaa minun kansani. Täytyy Paavalin tavoin huudahtaa oi sitä Jumalan rakkauden, totuuden, tiedon ja armon syvyyttä kun Hän johtaa Israelin kansan ja pakanakansat pelastukseen ja iankaikkiseen elämään meidän Herramme ja Vapahtajamme kautta."
(Sepi)

Seuraava suuri tapahtuma on se, kun Israel kansakuntana ottaa vastaan Messiaansa Jeshuan. Rukoilemnme esteitä pois sen tapahtumisen tieltä.

+

Siunausta kaikille!
________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Lisää problematiaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 17 Marras, 2009 21:58

Albert Einstein on sanonut:

"Jos tämä maailmankaikkeus kaikessa miljoonakertaisessa järjestyksessään ja tarkkuudessaan olisi pelkän sattuman tulos, niin se olisi aivan yhtä uskottava kuin että kirjapaino räjähtää ja kaikki kirjasimet putoavat jälleen maahan sanakirjan valmiissa ja virheettömässä muodossa."

+
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa