Kukkia kaikille!

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 09 Maalis, 2009 23:05

Kiitos kukkasista...aina kukkaset kelpaa.

Nyt on parhainta tulppaanikimppujen aikaa....ja kohta luontokin
puhkee kukkimaan Kiitokseksi ja kunniaksi Jumalalle...


Kuva
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 09 Maalis, 2009 23:08

Siitä meillä oli vähän täällä meillä kotikokouksessa juttuakin, miten Jumala sanassaan kehottaa seuraamaan luontoa. Hän voi opettaa meille paljon, kun pysähdymme katselemaan muurahaisia, lintuja tai vaikkapa juuri kedon kukkasia :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Halusin poikasena..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ti 10 Maalis, 2009 3:41

Minä se halusin poikasena ryhtyä hortonoomiksi ja olinkin oppimassa yhden kesäkauden ja sitten muutamia vuosia eteenpäin olin Ensi-Avun ulkopuolella, jossa olin jo virassa iski amppari niskaan piikkinsä.

Henkihän siinä meinasi mennä ja olisi mennytkin, jollen viimeisillä voimilla päässyt työpaikan ovesta sisään, kun siihen jo polvet petivät. Hoitaja onneksi oli tarkkana ja muistan kun kysyi, että mitä hätänä. Muistan ainakin yrittäneeni kertoa pistoksesta niskaan, jota varmaankin kädellä vielä osoitin. Sen jälkeen en sitten hetkeen oikein ollut tajuissani, mutta ymmärsin olevani hoitopöydällä hyörinnän ympäröimänä. Adrenaliinia sitten piikillä suoraan sydänlihakseen ja heräsin Marian sairaalan päivystysosastolla K7, joka ajoi siihen aikaan jonkinlaista Tehon virkaa.

Näin tuli esiin se allergia näiden piikkeihin (myrkkyyn) ja myöhemmin, kun jo oli olemassa Epipen-kyniä saatavana hain omani lääkäriltä, jonka piti (silloin) anoa minulle lääkintöhallitukselta lupa sellaisen hallussapitoon/käyttöön. Onneksi se anomus jatkoi matkaansa normaalissa järjestyksessä, mutta minä sain saman tien sen lääkkeen hakea mukaani apteekista.

Minulla on noihin ampiaisten käyttämiin myrkkyihin niin voimakas reaktio, että sydän pysähtyy melkein saman minuutin aikana, kun verenpaine laskee radikaalisti. Siksi (Epipen) adrenaliini on aina kesäkaudella mukana.

Siksi olen kukkien suhteen viher-linjalla lämpöisenä aikana, eikä kotoani löydy kukkivia, tuoksuvia toinen toistaan kauniimpia Jumalan kukkia.
Voisi niitä tietysti ollakin, mutta silloin ei voisi pitää kesällä ikkunoita auki ja se ei oikein sovi samaan yhtälöön kesän kanssa.

Parvelleella on sama juttu, vaikka kuinka haluaisi, että voisi kauniita kukkia olla edes siellä, niin eipä vaan käy :cry:

Tällainen tarina elämäni tosiasioistani, mitä liittyy kukkiviin kukkiin..

- // - // - // - // - // - // -..
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä To 19 Maalis, 2009 10:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Taas se nähdään.

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 10 Maalis, 2009 11:43

On se hyvä, kun on tämä netti.
Näin Dimikin saa nauttia Jumalan luonnosta.
"Katselkaa kedon kukkia..!" Matt. 6:28.
On olemassa mm. monenlaisia luontovideoita.

Kurjaa nuo allergiat, kuten kaikki sairaudet.
Mutta voimme rukoilla varjelusta.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Tässä taas

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 14 Maalis, 2009 17:26

Uusi kukkakimppu SINULLE


Kuva
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Dimikin on saanut kukkia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 19 Maalis, 2009 9:58

Weijo ja Dimi kukkkien keskellä:


Kuva

Se oli Dimin 60 -vuotispäiviltä, kun Dimi tuli lähes miesten ikään! :D
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Hmm.. oli hiukan hämmentävää..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » To 19 Maalis, 2009 10:23

Shalom kaikille rakkaille tänä Jumalan kauniina päivänä!

Niin, todella, vastahan se minä 30.10 tulin keski-ikäiseksi :D ja siitä on pitkä aika täysi-ikäisyyteen tai kenties jopa Iäisyyteen :wink: Mutta hyvää siinä on se, että täyttää myöhään syssyllä vuosia, niin voi ottaa kukkia vastaan. Toisaalta oli hiukan hämmentävää saada eräältä "kasvattilapselta" 60 maailman kaunista ruusua (joista osa näkyy kuvassa (Weijon kanssa), että melkein täytyi alkaa kaivaa jotain, millä kuivaisi silmäkulmansa. Niin tottumaton olen tällaisiin huomionosoituksiin, mutta sain keploteltua irti tilanteesta alkamalla "torua" (lempeästi) Maaritia, että mennä nyt tuhlaamaan tuolla lailla, kun vähempikin olisi passannut mainiosti.

Mutta olihan se aika hulppeata, sai sen hetken nauttia tästä kukkamerestä, kun mm. Tuusulan kunnan porukatkin toivat aika kauniin kukkalahjan muun tavanomaisen muistamisen muassa.
Jaoin sitten kukat halukkaiden kanssa tilaisuuden jälkeen, enkä siis ottanut kotiini kukan kukkaa. Sanotaan nyt, että vaasien puuttesta johtuen :wink: (osaksi totta) mutta jaettu ilo, you see..

Ilma on kuin kaunein kukka par' aikaa täällä Thusian periferiassa ja Suomen lippu liehuu tuossa työ- ja makuuhuoneen ikkunasta about 15 m päässä.

Kuva
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ma 23 Maalis, 2009 9:10

Kuva


92:5 Sillä sinä ilahutat minua, Herra, töilläsi; minä riemuitsen sinun kättesi teoista.
Piia Karoliina
 

Israelilaisia luonnonkukkia..

ViestiKirjoittaja pike464 » Ke 25 Maalis, 2009 21:11

Tässä linkistä löytyy Israelilaisia luonnonkukkia:>

http://www.wildflowers.co.il/english/plantsIndex.asp

:idea:
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Sinulle!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 29 Maalis, 2009 21:26

____________________________


Kuva

____________________________
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Kukkia, kauniita kukkia

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Su 29 Maalis, 2009 22:27

Kauniita kukkia siinä veljellä.

Kukista puheenollen, niin minäkin sain naapurilta kauniin tulppaanikimpun, kun poikkesi osastolta kaffella ja juttelemassa.

Se käy näin kylmillä kuitenkin ottaa (toki) vastaan kukkia (leikko- ja kukkivia), kun ampparit yms. myrkkypistiäiset heräilevät vasta tuossa +8 Celsiuksen tienoilla, vaikka luinkin tai kuulin töllöstä, että mehiläiskasvattajat ovat (kai) lanseeranneet uuden mehiläistyypin jostain, joka alkaa jo hieman aikaisemmin heräilemään talvitorkuiltansa.

Juu, ei se +6 astetta vielä paha ole, kunhan ei pakkasen kestäviä ja lunta rouskuttavia amppareita ja hemiläisiä kehittele :lol:
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 30 Maalis, 2009 19:09

Kuva
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 30 Maalis, 2009 19:51

En ole hommannut ikkunan pesijää, mutta kun aurinko paistaa
näyttäen kaikki pölyt ja likaiset ikkunat..
kyllä noin kätevä kissa olisi hyvä olemassa.. :D
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 30 Maalis, 2009 20:45

Mä olen yleensä laiska pesemään ikkunoita, mutta tänään pesin sentään keittiön ikkunan, kun siihen piti vaihtaa auringon porotukselta paremmin suojaavat verhotkin. :) Ja tosiaan kevätaurinko paljastaa taas, miten missäkin on pölyä ja likaa... Valo paljastaa :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » To 02 Huhti, 2009 10:31

"Matt 6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. "






Kuva
Piia Karoliina
 

Jumala vaatettaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 02 Huhti, 2009 11:33

Tuli mieleeni aivan uusi ajatus tuosta Raamatun opetuksesta. Jumala tahtoo vaatettaa omansa hyvin!!!

"Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?" Matt. 6:28-30.
Kedon kukkien kauneus asetetaan Jumalan lasten pukeutumisen esimerkiksi.

Kuitenkin muistamme tässä yhteydessä 1 Timot. 2:9 opetuksen, että "naiset ovat säädyllisessä puvussa", (EI ryysyläisinä ) ja "kaunistavat itseään", mutta "kainosti ja siveästi", ja "hyvillä teoilla".
Verrataan itseämme kedon kukkiin.., miten loistavia ne ovatkaan.
Mielessäni on mustalaisnaisten todella esimerkillinen pukeutuminen siveästi, mutta kauniisti. On pitsiröyhelöä yms.... naisellista kauneutta.

Siunausta meille kaikille!
_______________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 02 Huhti, 2009 13:39

Pitsiröyhelöä... :D
Itse en kyllä missään tapauksessa laittaisi päälleni mitään pitsiröyhelöä. Se täytyy kyllä tunnustaa :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron