Taivaallinen viinitarhuri

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Taivaallinen viinitarhuri

ViestiKirjoittaja Sepi » La 09 Tammi, 2010 13:59

:( :? :) Tänä päivänä on totisesti uskovien seulonta käynnissä. Taivaallinen puutarhuri tekee rakkaudessaan työtään ja tekee oksastusta viinipuussaan. Jokainen oksa joka ei kanna hedelmää leikataan pois ja heitetään tuleen. Jokainen oksa joka kantaa hedelmää tullaan leikkaamaan että se kantaisi yhä runsaamman hedelmän. Joka jättäytyy kokosydämisesti taivaallisen puutarhurin käsiin joutuu kokemaan paljon leikkausarpien tuottamaa tuskaa ja ahdistusta. Jumala tarttuu voimallisesti meidän helmasynteihimme ja tahtoo puhdistaa niistä. Ihminen niin luonnostaan rakastaa syntiä ja siksi niistä luopuminen on vaikeaa. Näin Jumalan koulussa opitaan tuntemaan oman minämme pohjaton turmelus että synnintunnossamme emme enää turvaudu ihmisoppeihin ja keinoihin vaan turvaamme yksin Vapahtajaan. Tulemme monista asioista elämässämme Jumalan mielen mukaiseen murheeseen joka ei johda kuolemaan vaan parannukseen synneistämme joka taas kumpuaa meidät Jumalan rakkauden ja anteeksiannon kautta iankaikkiseen elämään.

Kun jatkan uskontiellä ja Jumala on siunannut elämääni ja tunnen Hänen rakkautensa ja huolenpitonsa niin kauhukseni huomaan että synti yhä riippuu minussa kiinni. Taistelen kovasti jopa verille asti sitä vastaan ja olen joskus hyvin epätoivoinen. Huudan vilpittömästi Herraa avuksi ja joskus tuntuu kuin taivaskaan ei kuulisi ja vastaisi hätääni. Otan hädissäni Raamatun ja tulen Room: 7 lukuun ja luen että mitä hyvää minä tahtoisin tehdä minä en tee ja mitä pahaa minä en tahtoisi tehdä sitä minä teen, siksi sitä en tee minä vaan synti joka minussa asuu. Asuuko synti siis uskovaisessa ihmisessä? Rakas apostolimme Paavali sanoo että minussa eli minun lihassani ei asu mitään hyvää. Joka lihassa vaeltaa ei voi olla Jumalalle otollinen. Herran veli Jaakob kirjoittaa että sinä viheliäinen ihminen, jos tahdot olla maailman ystävä niin sinusta tulee Jumalan vihollinen. Room: 7 luvun lopussa apostoli huutaa hädissään. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa meidät tästä kuoleman ruumiista.

Mutta onneksi rakas Jumalamme ei jätä meitä tähän toivottomuuteen vaan armossaan vie meitä Room: 8 lukuun jossa Jumala kuljettaa meidät Golgatan työn tähden Elämän Hengen lain alle joka vapauttaa meidät synnin ja kuoleman laista. Jumala antaa meille voiton syntielämästä Jumalan Hengen voiman avulla. Mitä ihminen ei voi itselleen tehdä sen Jumala tekee Henkensä voimalla sen lunastuksen kautta joka on Jeesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme. Opettaahan Raamattu että jos te Jumalan Hengen voimalla kuoletatte ruumiin teot niin te saatte elää. Tämä Raamatun kohta siis opettaa että uskoontulon jälkeenkin meidän lihamme on täysin turmeltunut ja kelvoton Jumalamme edessä ja siksi meidän täytyy ottaa joka päivä ristimme ja seurata Jeesusta. Ristillä olo ei ole lihalliselle mielelle mukavaa, mutta jos pysymme siinä niin emme ole enää kuuliaiset lihamme himoille vaan Jumalan Hengen voimassa vaellamme ylösnousemus voimassa kohti luvattua kirkkautta. Joka ei ole hengellisessä elämässä käynyt läpi Room: 7 luvussa opetettuja asioita ei voi ymmärtää paljon Jumalan armosta koska itsetuntemus on vielä aika huono eikä kykene vielä täysin ymmärtämään kuinka paljon Jumala on meitä rakastanut ja kuinka syvältä meidät pelastanut. Tässä luvussa riisutaan kaikki omavanhurskaus ja jää jäljelle vain Jumalan antama vanhurskaus. (Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen.) Kilvoitteleva veli ja sisar tulevat rakkaammiksi kun tiedämme että heidänkin on käytävä sama taistelu ja kilvoitus kuin meidänkin. Emme helli emmekä suosi syntiä vaan uskallamme tunnustaa ja hyljätä ne ja kun ne kerran on anteeksi annettu niin niitä ei sitten jäljestä päin märehditä. Alamme kokea kaiken ahdistuksenkin keskellä iloa ja rauhaa ja vanhurskautta. Alamme etsiä myös lähimmäisemme parasta ja saada iloa siitä kun voi olla hyödyksi lähimmäisilleen. Meitä alkaa kiinnostaa apostoli Paavalin tavoin kun hänet riisuttiin omavanhurskaudesta Damaskon tiellä, että Herra Jeesus, mitä minun tulisi tekemän.

Valitettavasti tänä päivänä ei kaikki kysy apostoli Paavalin tavoin Herran tahtoa elämäänsä vaan tyytyvät erilaisiin ihmisviisauden tulkintoihin Raamatusta ja siten eksyvät kaikenlaisiin harha oppeihin jotka eivät edistä Jumalan armotaloutta vaan pikemminkin turhaa mietiskelyä. Lähestytään Jumalaa vain ylistämisen kautta ja parannuksen teosta ja Jumalan pyhyydestä syntiä kohtaa ei puhuta mitään. Unohdetaan että ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa. Ensin tehdään parannus kuolleista teoista ja mennään ahtaasta portista kaidalle tielle kilvoittelemaan. Mutta valitettavasti tämän päivän hengellisyys ei kunnioita Jumalaa ja Hänen Sanaansa vaan korvasyyhyyn käydään kuuntelemassa saarnaajia jotka suostuvat siunaamaan heitä ja heidän synnillisiä tapojaan. Väitetään Jumalan rakkauden peittävän kaikki syntimme ilman parannuksen tekoa sillä eihän rakastava Jumala voi ketään kadotukseen tuomita. Eihän? Voi voi voi meitä sananjulistajia. Pelkäämmekö me ihmisiä enemmän kuin Jumalaa? Emmekö me uskalla tuoda esiin
Raamatun totuutta ja Jumalan tahtoa kun pelkäämme että ei enää tule tarpeeksi kolehtia kun loukkaamme ihmisiä tuomalla esiin totuuden. Ei meidän tule julistaa ihmisten mielen mukaan vaan Raamatun totuuden mukaan vaikka me jäisimme ilman yhtään ystävää maailmassa. Sanoihan Jeesuskin että linnuilla on pesät ja ketuilla luolat mutta Ihmisen Pojalla ei ole mihin päänsä kallistaisi. Paavalikin sanoi kun meinasi joutua keisari Neron edessä jalopeuran kitaan, että kaikki he jättivät minut mutta älköön Herra lukeko sitä heille syyksi. Paavali ei tuominnut matkakumppaneitaan vaan rukoili heille anteeksiantoa vaikka jäikin yksin puolustamaan evankeliumin totuutta. Jokainen Jumalan valittu ase tullaan nöyryyttämään tässä ajassa ja tullaan tekemään heikoksi että hän eläisi vain Jumalan voimasta ja yksin Häneen luottamalla. Siksi nämä tulevat kokemaan paljon vastustusta työssään ja usein he ovat väärin ymmärrettyjä. He uskaltavat kestävästi varoittaa ja opettaa Raamatun totuuksien mukaan sillä Raamatun opetus on tullut heille itselleen jalkainsa lampuksi joka valaisee heidän tiensä.

Tänä päivänä on suosiossa kristillisissä piireissä alfa kurssit ja kaikki muutkin kurssit ja seminaarit jotka kyllä kuulostavat ihmiskorvaan todella hengellisiltä mutta ovat täynnä kaikkea harhaa ja vääristeltyä evankeliumia. Monet vilpittömät uskovat eksytetään ekumenian harhaan ja siten tietämättään valmistavat tulevaa antikristuksen valtakuntaa. Ekumeniassa saatana liittoutuu nimikristittyjen ja muiden uskontojen ja maallisen vallan kanssa ja tulee tuottamaan suuren katastrofin koko ihmiskunnalle kun se joutuu kohtaamaan Jumalan vihan kaikkea vääryyttä kohtaan. Kuulkaa siis Jumalan kehotus. Tulkaa ulos siitä te minun kansani että ette joutuisi kohtaamaan niitä vitsauksia mitä tuo porttokirkko joutuu kohtaamaan.

Lopuksi:
Ennen ristiinnaulitsemistaan kun Jeesus tiesi että Hän on palaava Isän tykö tulivat opetuslapset eriksensä kysymään lopun ajan tapahtumista. Ensiksi Jeesus varoitti että katsokaa että teitä ei kukaan eksytä. Monta tulee minun nimessäni ja monta väärää profeettaa nousee ja he eksyttävät monta. Onko kukaan pannut merkille että jo nyt meidän keskellämme on monta valhe profeettaa jotka ovat eksyttäneet monta sielua pois evankeliumin puhtaasta totuudesta. Monet kuuluisat ja ihmisiä puoleensa vetävät julistajat julistavat jotakin toista Jeesusta kuin mitä Herran apostolit julistivat. Antikristuskin tulee näyttämään niin kristilliseltä ja hyväntekijältä että monet eksyneet uskovat ottavat hänet vastaan messiaanaan niin kuin Jeesus sen meille edeltä ilmoitti. Minä olen tullut Isäni (Jumalan) nimessä mutta minua te ette ottaneet vastaan mutta kerran tulee ihminen (antikristus) ja hänet te tulette ottamaan vastaan. Daniel sanoo että monet taidollisistakin tulee kompastumaan koska eksytys julistetaan Jeesuksen nimessä. Paavali vielä sanoo että lopun aikoina Jumala on lähettävä väkevän eksytyksen että kaikki ne tuomittaisiin jotka eivät ottaneet vastaan rakkautta Totuuteen (Jeesukseen) voidaksensa pelastua. Noudattakaamme siis rakkautta totuuteen ja valvokaamme kukin itseämme ja toistamme toistemme rakentumiseksi uskossa Herraamme Jeesukseen että kestämme loppuun asti nykyisissä ja tulevissa eksytysten kavalissa juonissa niin että säilytämme toivon varmuuden loppuun asti. Maran ata. (Herramme tulee)
Avatar
Sepi
 
Viestit: 30
Liittynyt: La 18 Huhti, 2009 17:50

Herra tulee!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 09 Tammi, 2010 17:07

Ylistys Jumalalle!

Eräs merkki Totuuden päivän lähestymisestä on, että "vanhurskas vanhurskautuu yhä enemmän". Ilm. 22:11. Pyhityselämä saa oikeat mittasuhteet kun ymmärretään, että Jeesus on "Herra meidän vanhurskautemme!" Jumalattomat ja uskonnolliset menevät yhä syvemmälle pimeyteensä.

Paavi on antikristus! Jo nyt monet ovat ottaneet sen vastaan sanoen, että "paavi on uudestisyntynyt uskova". Suomessa Nokia-mission uudenvuoden juhlassa oli puhujana paavin erityisavustaja, joka avasi monille antikristillisen porttokirkon ovia. Kaksi helluntailaista jo ilmoitti suomi24/Helluntailaispalstalla liittyvänsä katoliseen kirkkoon. Kehuivat uudenvuoden juhlapuhujaa oikein hyväksi.
Voi uskova-parat, jotka eivät näe Matt. 24:24 osoitetta Suomessa. Osoite on Nokia-Mission yms., jotka eivät pysy alkuperäisen kristinuskon sanomassa, vaan perustelevat omia lahkokirkkojaan. = Julistavat Jeesusta, mutta eivät pysy Raamatun sanassa esim. kasteasian suhteen. - Kirkkoon kuuluminen on toinen ääripää tämän ajan eksytyksessä!
Siinä siis osoitteet Matt. 24:24.lle.

+

"Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa." Room. 8:9.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa