Yleisimmät väärät profetiat

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Yleisimmät väärät profetiat

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 01 Helmi, 2010 10:34

Olen kuullut muutaman kerran, miten joku on "profetoinut" toiselle näin:
"Tee se, mitä mielessäsi nyt on!"
Olen nähnyt Pyhässä Hengessä asian vääräksi profetiaksi. Sellainen on lisäksi erittäin vaarallista "profetoimista". Tuollaisen sanoman kuulleella saatta olla elämässä vaihe, jolloin sielunvihollinen tahtoo eksyttää häntä pois Jumalan suunnitelmasta. Räikeimmässä tapauksessa saattaa riitatilanteessa oleva aviopuoliso haikailla avioeroa. Ja siihen sitten joku profetoi:
"Tee, mitä mielessäsi on!"
Ajattele, miten vaarallista sellainen on!!!
Toivottavasti kukaan ei enää usko ko. epämääräisiä sanomia! Jumala ei toimi siten.

Toinen aika yleinen "profetoimisen" muoto (tai muka tiedon sanojen armolahjaksi väitetty) on sellainen, kun joku alkaa luetella eri sairauksien nimiä, miten kuulijoiden joukossa muka on sitä ja sitä sairautta. Sellainen hakuammunta ei ole Jumalasta. Se on väärien profeettojen toimintaa! Raamattu ei opeta sellaiseen.
Kun mukana on vaikkapa sata ihmistä, ja heidän edessään luetellaan 20 eri sairautta, niin totta kai joku osuu kohdalleen: "Jollain on nyt selkä kipeä!" - Ja kuinka ollakaan Sadan joukossa eräällä tosiaan oli selkä kipeä. Olipa loistavasti tiedetty. Ja siihen eksytetty yleisö sitten abloreedaa...
Siinä ihmistouhussa tosiaan on mukana joku henki, mutta mikä? 2 Kor. 11:4.
Ajattele sitä!


:idea: :!:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Janne » Ma 01 Helmi, 2010 13:15

Rauhan toivotus.

Tosi hyvä kirjoitus sinulta Weijo :D

Tämä on sellainen asia että siitä valitettavan harvoin kukaan kirjoittaa saati puhuu. Aihe on kuitenkin erittäin tärkeä sillä raamattu varoittaa meitä erittäin moneen otteeseen vääristä profeetoista ja profetioista.

Tosin myös henkilön jonka kautta profetioita tulee pitää olla tarkkana siitä että onko ne lihassa vai hengessä saatuja.
Toisaalta tällaisella henkilöllä voi olla myös kuiva kausi profetioiden suhteen ja hän alkaa itse kehittelemään "profetioita" painostuksesta tai häpeästä.

Pitäsi aina jokaisessa asiassa pitää mielessä että palvelemme ensisijaisesti Herraa, ja Herran kautta muita ihmisiä, ei toisinpäin.
Loppukädessä teemme Herralle tilin teoistamme ja jopa turhista sanoistamme.
Valitettavan monet "seurakuntalaiset" ovat vain keskittyneet mielistelemään toisia ihmisiä välittämättä mikä on Herran tahto, kuhan on kullissit kunnossa seurakuntalaisten edessä niin silloin on hyvä. Valitettavasti nämä raukat eivät ymmärrä että Herra seuraa heitä 24 H vuorokaudessa mutta seurakuntalaiset ehkä vain muutaman tunnin viikossa.

Kysymys onkin että kannattaako se parin tunnin takia menettää paikkansa taivaissa ulkokultaisuuden tähden ? :?

Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Matt. 6:5


Tämä ulkokultaisuus koskettaa kyllä varmaan meitä jokaista uskovaa, ainakin jossain vaiheessa uskon taivalta. Välillä yritetään antaa itsestämme parempi kuva kuin todellisuudessa on.
ja välillä yritämme vastata kysymyksiin joihin emme oikeasti tiedä vastausta.

Siunattua päivän jatkoa jokaiselle

Janne 8)
Janne
 
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 30 Kesä, 2009 20:16
Paikkakunta: Itä-Suomi

Jeesus meitä auttakoon!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 02 Helmi, 2010 17:56


Aamen Janne ym. :!: (HL) :idea:
Jeesus johdattaa! Kiitos Jumalalle! Filip. 2.

Vaarallista väärää profetoimista sisältyy myös menestysteologiaan. He saavat ihmiset uskomaan, että Jumalan antama menestys muka tarkoittaisi paljon rahaa, kunniaa, korkeita asemia...
Mutta.
Paavali oli Jumalan johdatuksessa silloinkin, kun kärsi nälkää ja muuta puutetta ja vaivaa. Lue 2 Kor. 11:23-28. Siitä voidaan nähdä minkälaista Jumalan johdatus on PARHAASSA muodossa, jolloin ihmisiä tulee uskoon ja Jumalan tahto tapahtuu. Uskoon tulemiset ja muu Jumalan suunnitelma ei tapahdu kenenkään kohdalla ilman syvään nöyrtymistä eli "synnytystuskat" ja poltot on käytävä läpi. 1 Kor. 2:1-5 ja 4:15 sekä Gal. 4:19.
+
Ei pidä koskaan luulla, että rahan, ruuan tms. toimeentulon puute olisi merkki siitä, että Jumala on sinut jättänyt. Asia saattaa olla aivan päin vastoin.
Näin siis Raamatusta käsin ajateltuna!

:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Weli-Markku » Ti 17 Elo, 2010 21:19

Janne kirjoitti:Rauhan toivotus.

Tosi hyvä kirjoitus sinulta Weijo :D



Tosin myös henkilön jonka kautta profetioita tulee pitää olla tarkkana siitä että onko ne lihassa vai hengessä saatuja.
Toisaalta tällaisella henkilöllä voi olla myös kuiva kausi profetioiden suhteen ja hän alkaa itse kehittelemään "profetioita" painostuksesta tai häpeästä.

Pitäsi aina jokaisessa asiassa pitää mielessä että palvelemme ensisijaisesti Herraa, ja Herran kautta muita ihmisiä, ei toisinpäin.
Loppukädessä teemme Herralle tilin teoistamme ja jopa turhista sanoistamme.
Valitettavan monet "seurakuntalaiset" ovat vain keskittyneet mielistelemään toisia ihmisiä välittämättä mikä on Herran tahto, kuhan on kullissit kunnossa seurakuntalaisten edessä niin silloin on hyvä. Valitettavasti nämä raukat eivät ymmärrä että Herra seuraa heitä 24 H vuorokaudessa mutta seurakuntalaiset ehkä vain muutaman tunnin viikossa.

Kysymys onkin että kannattaako se parin tunnin takia menettää paikkansa taivaissa ulkokultaisuuden tähden ? :?

Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Matt. 6:5


Tämä ulkokultaisuus koskettaa kyllä varmaan meitä jokaista uskovaa, ainakin jossain vaiheessa uskon taivalta. Välillä yritetään antaa itsestämme parempi kuva kuin todellisuudessa on.
ja välillä yritämme vastata kysymyksiin joihin emme oikeasti tiedä vastausta.

Siunattua päivän jatkoa jokaiselle

Janne 8)



Niinpä. Ne motiivit,
ne motiivit!
Janne listaa tässä räikeimpiä vääriä motiiveja, joista käsin sitten "profetoidaan", kuten esim. häpeä tai ihmisten painostus tai sitten ulkokultaisuus - tai oman mielen tuotokset mistä syystä hyvänsä. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.

Toivattavasti näistä vaikuttimista käsin ei koskaan, KOSKAAN profetoida Jumalan seurakunnassa:
"Nyt profetoin jotain, koska ihmiset odottavat sitä minulta".
" Profetoinpa jotain oikein hengellisen ja hurskaan kuuloista, että muut katselisivat ja kuuntelisivat MINUA ihaillen."
"Nyt on pakko profetoida jotain , koska on kiusallisen hiljaista." Tms. sielullista.

EI, vaan me profetoimme, koska Jumala pistää ilmoituksensa sydämiimme, emmekä saa rauhaa, ennen kuin se on julki tuotu. Se ikäänkuin polttaa sisällä, kunnes tuomme sen julki(Ps. 39:3.4.) Ja mikä onkaan se oikea motiivi?
Vastaus: Profetoiminen ja yleensä armolahjojen toimimisen salliminen seurakunnan rakentumiseksi. (1.Kor. 14:3,4.)
Tämän täytyy ehdottomasti tapahtua sillä asenteella, että se Kristuksen ruumiin jäsen, jota Herra kulloinkin käyttää, väistyy ehdottomasti ottamasta kunniaa Jumalalta. Siis matalalla profiililla, vaikka profetia olisi kuinka raitis ja Pyhässä Hengessä julki saatettu.
Oikean tai väärän ilmoituksen tunnistaa myös siitä, onko se Jumalan sanan kanssa sopusoinnussa. Herra ei koskaan anna raamatun vastaisia ilmoituksia, tai muussa tapauksessa ne tulevat pimeyden lähteistä.

Mitä sitten tulee profetioiden arviontiin, niin
meillä on hyvä olla vankka sanan tuntemus voidaksemme koetella profetioita tai profetoida. Lisäksi henkien erottamisen armolahja on suureksi hyödyksi näissä tilanteissa, varsinkin, jollemme tunne profetoivaa henkilöä.

Olen pistänyt merkille, että monesti rakentava profetia, joita on tullut ilmi esim. Turun Jumalan seurakunnan kokouksissa, voi olla suora raamatun siteeraus, jonka Jumalan Henki on antanut juuri siihen kokous- tai seurakunnan tilanteeseen, tai ehkä se on Herran toimesta kohdistettu jollekin yksittäiselle uskovalle tienviitaksi. Yksi lyhyt raamatun siteeraus oikealla hetkellä voi saada suuria aikaan.

Mutta Herra tekee aina hyvää ja kaiken lihan täytyy sulkea suunsa, kun Pyhä Henki toimii.
Ei siis turhan kunnian pyynnöstä, vaan lahjaksi toisille ja koko seurakuntayhteisölle Jumalalta jonkun sanansaattajaveljen- tai miksei sisarenkin kautta. Pois pulinat Iisebelin hengestä, kyllä sisaretkin voivat profetoida. (Ap.t.21:9, Filippuksen neljä tytärtä, joilla oli profetoimisen lahja.)
Jumalan seurakunnassa ei siis ole kahden kerroksen väkeä eikä myöskään sukupuolirasismia.

Siunausta!




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Weli-Markku
 

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ke 25 Elo, 2010 12:03


Mä olen kokenut profeetallista Sanaa kun olen mennyt tilaisuuteen ajatukset päässäni erilaisista asioista ja kas kummaa. sieltä on puhuttu aiheesta jota mietin.




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 25 Elo, 2010 12:29

Tyyne_Barry kirjoitti:
Mä olen kokenut profeetallista Sanaa kun olen mennyt tilaisuuteen ajatukset päässäni erilaisista asioista ja kas kummaa. sieltä on puhuttu aiheesta jota mietin.




___________________________________
@Dimi Sefanja suurensi tekstin.


Tuollainen on yleistä Jumalan todistusta siitä, että ollaan Pyhän Hengen kuljetettavina. Olen itse kokneut usein samansuuntaista.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron