David Wilkerson aloittaa blogistina/Seurakuntalainen.fi

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

David Wilkerson aloittaa blogistina/Seurakuntalainen.fi

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 08 Helmi, 2010 23:23


http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... blogistina


David Wilkerson aloittaa blogistina
08.02.2010 08:00 | Uusi Tie | Sanna Myllärinen
Kuva: Worldchallenge.org


Kuva



Pastori David Wilkerson aloittaa Seurakuntalainen.fi-uutismediassa blogistina huomenna tiistaina. Hän kirjoittaa lyhyitä mietelmiä ja hartauksia eri raamatunkohtien pohjalta joka arkipäivä.

David Wilkerson muistetaan ehkäpä parhaiten hänen työstään jengien ja huumeriippuvaisten keskellä New Yorkissa. Moni suomalainen on joko lukenut tai nähnyt elokuvana hänen tarinansa "Risti ja linkkuveitsi".

Vuonna 1986 Wilkerson käveli New Yorkin keskustassa ja koki Jumalan kutsuvan häntä perustamaan seurakuntaa Times Square -aukiolle. Hän perusti seurakunnan syksyllä 1987. Tänään seurakunta on kuin New York minikoossa: 8000 ihmistä sadasta eri kansalaisuudesta kokoontuu jumalanpalvelukseen saman katon alle viikoittain.

Monelle on tuttu myös David Wilkersonin kirja Näky, jossa hän kuvailee näkemäänsä näkyä lopun ajoista. Toissa syksynä alkaneen taantuman myötä kirja on ollut otsikoissa taas, sillä 1970-luvulla kirjoitetussa Näyssä Wilkerson kuvailee ensimmäiseksi maailmanlaajaa taloudellista ahdinkoa.

Nyt seitsemänkymppinen David Wilkerson keskittyy pastoreiden ja heidän puolisoidensa rohkaisemiseen uskossa.

- Olen ollut evankelista 50 vuotta, mutta en ole halunnut saarnata pastoreille ennen kuin harmaannun ja olen itsekin johtanut seurakuntaa. Nyt kun olen yli 15 vuoden ajan nähnyt seurakuntatyön kipuja ja vaikeuksia, koen että minulla saattaisi olla jotain sanottavaa pastoreillekin, David Wilkerson kertoo.

Pastori Wilkerson asuu vaimonsa Gwenin kanss New Yorkissa. Heillä on neljä lasta ja 11 lastenlasta.


Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 06 Maalis, 2010 15:37

"Näky odottaa vielä aikaansa (Hab.2:3)."

Olen ymmärtänyt, että Jumala ei profetioissaan ilmaise tarkkoja päivämääriä asioiden toteutumiselle. Niinpä Raamatun tärkeimmästä ennustuksesta, eli Jeesuksen toisesta tulemisesta, sanotaan ettei meidän ole määrä tietää aikaa eikä hetkeä. Kuitenkin Jeesus 2000 vuotta sitten sanoi: "Minä tulen pian (Ilm.3:11)." Yksi päivähän on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä (2.Piet.3:8).

Kuulin vain yhden veljen sanovan David Wilkersonia vääräksi profeetaksi, koska hänen ennustuksensa homojoukoista raiskaamassa heteromiehiä ei ole toteutunut. Käsittääkseni näiden profetioiden toteutumiselle ei ole asetettu aikarajaa, joten voihan se olla, että tämä näky vielä odottaa aikaansa (Hab.2:3)...



____________________________________________
@Dimi Sefanja poisti hymiön Jumalan Sanan paikasta.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron