Rakentavaa!

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Rakentavaa!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 19 Elo, 2010 22:22

Jokaisen sanamme tulee olla rakentavaa!
MUTTA ...
Mikä kunkin mielestä on rakentavaa?

Tässä alkuun muutama Jumalan ajatus :

"Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi, olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta ja puheesi tervettä ja moitteetonta, että vastustaja häpeäisi, kun hänellä ei ole meistä mitään pahaa sanottavana."
Tiitus 2:7-8.

"Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."
Efes. 4:29-32.

"Tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne. "
Filip. 2:2-3.


Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 22 Elo, 2010 21:09

Profetoiminen on ainakin seurakunnalle rakentavaa... Ai joo ja kielillä puhuminen kullekin itselleen :D 1.Kor.14:4
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Rakentavaa!

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » La 16 Loka, 2010 17:10

MIKÄ ON RAKENTAVAA!

Oisko sekin rakentavaa ettemme salli maailman tulla seurakuntaan?Emmekä mekään menisi maailmaan?

Minä Olen Antanut heille Sinun Sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en Minäkään maailmasta ole. En Minä Rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että Sinä Varjelisit heidät pahasta.
He eivät ole maailmasta, niinkuin en Minäkään maailmasta ole.Joh.17:14-16.
Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskotomien kanssa; sillä mitä yhteistä on Vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteytttä on Valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme Elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala On Sanonut:"Minä olen heissä Asuva ja Vaeltava heidän keskellään ja Oleva heidän Jumalansa, ja he ovat Minun kansani". 2Kor.6:14-16

Ja sekin varman on rakentavaa kun emme ota veuvoja uskottomilta miten Jumalan Sanaa tulisi tulkita? (Sitä kun ei pitäisikään tulkita.)
JUMALA SANOO PSALMISSA 50:
Mutta jumalattomalle Jumala Sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan Minun käskyistäni ja ottamaan Minun Liittoni suuhusi? Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität Minun Sanani selkäsi taakse!" Ps.50:16-17

Nyt käydään mediassa kiivasta keskustelua ohjelmasta (jota en ole katsonut), jossa on keskusteltu ilmeisesti homoudesta. Kristillisten kansanedustaja on sanonut mielipiteensä ja suututtanut kuuntelijoita, josta on seurannut, että tuhannet ihmiset ovat eronneet kirkosta.
Sehän on vain hyvä asia! Mutta se miksi ovat eronneet, ei ehkä ole hyvä?
TUON KANSANEDUSTAJAN OLISI PITÄNYT LÄHTEÄ ULOS KIRKOSTA JO KAUAN SITTEN, jos on uudestisyntyt Jumalan lapsi ja Seurata Jeesusta teossa ja totuudessa.
JEESUS SANOO: "JOKA USKOO JA KESTETAAN, SE PELASTUU; MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN. Mark. 16:16
ULOSLÄHDÖLLÄÄN KYSEINEN KANSANEDUSTAJA OLISI OLLUT JA OLISI RAKENTAMASSA JUMALAN SEURAKUNTAA!

Vielä yksi asia, joka todella rakentaisi JUMALAN SEURAKUNTAA - SE ON YHTEYS!

Ja minkälainen yhteys?

..että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin Sinä, Isä, Olet Minussa ja Minä Sinussa, että hekin Meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä Olet Minut Lähettänyt.
Ja sen Kirkkauden, jonka Sinä Minulle Annoit, Minä Olen Antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin Me Olemme Yhtä - Minä heissä, ja Sinä Minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että Sinä Olet Minut Lähettänyt ja Rakastanut heitä, niinkuin Sinä Olet Minua Raakastanut. Joh.17:21-23
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

kirjoitusvirhe taas!

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » La 16 Loka, 2010 17:18

Aina niitä tulee - kirjoitusvirheitä?

Kun tuli tarkeään Raamatun jakeeseen, kirjoitan sen tähän uudestaan.


JOKA USKOO JA KASTETAAN, SE PELASTUU; MUTTA JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN. Mark. 16:16
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

Rakentavaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 16 Loka, 2010 19:50

Aamen, Uusiluomus.
Oli rakentavia ajatuksia! :!:
Apostolisessa seurakuntahteydessä uskonsuuntien ulkopuolella voidaan rakentua ja kasvaa Jumalan antamaa kasvua.Efes. 4:15,16.

" eikä pitäydy Häneen, joka on Pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua." Kol. 2:19.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Mikä on rakentavaa?

ViestiKirjoittaja pike464 » La 16 Loka, 2010 20:15

+AAMEN! Sanon minäkin näihin rakentaviin
ajatuksiisi "uusi luomus" kaiken kaikkiaan koko ketju
sisältöineen on siunaavaa, ja niin totta..Aamen!

Siunauksen terv:pike
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » La 23 Loka, 2010 15:07

Mikä muuten on tuo "beliar"? En tunne miestä mutta ei ole kaiketi tarviskaan :lol:
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » La 23 Loka, 2010 18:34

Jeesustahan syytettiin, että Hän beelsebulin, riivaajien päämiehen voimalla, ajaa ulos riivajia, ilmeisesti tämä beliaar kuuluu tuohon samaan kastiin kuin beelsebulkin.
pimeyttä kuitenkin edustaa.

Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 23 Loka, 2010 21:32

Beliar-nimen suomennos on kuulemma "kelvottomuus, pahuus, jumalattomuus". Miten siis sopii yhteen Kristus personoituneen kelvottomuuden, pahuuden ja jumalattomuuden kanssa? Ei mitenkään. Tänään onkin ollut mielessä Raamatusta jae: "Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja kaikki ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu (1.Piet.2:1)..."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron