MITEN AUTAT ???

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

MITEN AUTAT ???

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 15 Loka, 2010 11:17

:?:

"Köyhät teillä on aina keskuudessanne...!"

Mielestäni uskovien pitäisi tehdä selvät suuntaviivat auttamiselle. Autettavat kun ovat kovin erilaisia ja heillä on erilaiset pyrkimykset.
Kaikki eivät tahdo saada todellista apua, vaan tahtovat pysyä autettavina. Mitä sellaisille tulisi tehdä?
Tarkoitan esim. sellaista alkoholisoitunutta kadun miestä, joka ei tahdo saada itselleen asuntoa. Kylmä talvi on edessä. Mutta hän aikoo käyttää hyväksi lähimmäistensä auttamishalua ja majailla heidän vaivoinaan. Ei tahdo saada omaa asuntoa, jonka yhteiskunta hänelle maksaisi. Pitäisikö mielestänne sellaista auttaa majoittamalla häntä ja siten rajoittamalla ja lamaannuttamalla omaa elämää.

Eikö selvä auttamisen päämäärä ole, että pyrimme auttamaan ihmisen itselliseen elämään pois toisten nurkista ja avun piiristä?
Itse tahtoisin pitää päämääränä sen,
että autettavasta autetaan auttaja!


" ... ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa." 1 Tes. 4:12.

KLIKKAA KUVAN PÄÄLTÄ!


:!:
Kuva
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Ja HUOM!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 25 Loka, 2010 11:37

:!:

Uskovien keskuudessa on ahneita köyhiä... ??? !!!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 25 Loka, 2010 12:53


Shalom! Jumalan rauhaa tähän päivään!

Kysymykseen, että onko uskovien keskuudessa ahneita köyhiä, on vaikea vastata, mutta ajattelen, että kaipa sellaisiakin löytyy myös uskovien joukosta. Sellaiset yleensä eivät ole kasvaneet lapsesta vielä aikuisiksi, vaan tahtovat olla autettavina ja holhottavina ja siis ovat vailla kykyä tai halua kasvaa aikuiseen uskoon ja aikuiseen ihmisyyteen, jossa otetaan itse vastuuta elämästä (myös uskonelämästä) ja ymmärretään, että tilapäisen avun vastaanottaminen on oikein, mutta jatkuvasti autettavana oleminen ei ole uskovalle, eikä uskomattomalle oikein, eikä kohtuullista. Lampuissa ei silloin ole oikeaa öljyä, eikä se pala oikealla savuamattomalla liekillä.

Se ei ole oikein ihmistä itseäänkään kohtaan, eikä auttajia, jotka Jumalan rakkauden tähden auttavat lähimmäisiään, sillä silloin se apu on poissa muilta, jotka oikeasti tarvitsevat seurakunnan apua. Jotain tällaista tulee tuosta mieleen.

Raamatusta tähän tulee mieleen Paavalin opetus:
"että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa." 1. Tess. 4:12 Tähän siis kaikkien tulisi pyrkiä &

"emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi;"
2. Tess. 3:8


Sitten on tietysti sellaiset, jotka ilman omaa syytään ovat avun tarpeessa, joko sairauden tai muun pysyvänkin syyn, iän, sairauden takia ovat puuttessa, materialisessa ja fyysisessäkin mielessä. Heistä huolehtiminen on seurakunnan tehtävä, sillä he ovat Isälle Jumalalle ja Jeesukselle tärkeitä: "... 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'." Luuk. 14:21

Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita; Luuk. 14:13

Tässä muutama ajatus, epätäydellinen kaikkinensa, mutta tällaista tämä kysymys äkkiseltään nostatti mieleen.

Siunausta tähän kauniiseen Jumalan päivään kaikille Jeesuksen omille! (HL)

Herra on hyvä Isäntä joka päivä, kun Häntä mielihalulla palvelemme!

Siunausta! Herra kanssanne rakkaat Pyhät! Aahhen Deuleha!

Dimi S.

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Siinä suunta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 25 Loka, 2010 13:44

!!!

Aamen Dimin selväsanaiseen ja oikeamieliseen viestiin!

Seuraavat ajatukset
jokaiselle
uskossa olevalle:

(HL)

Auttamistyö on Jumalan tahdon mukaista!
"Kurjat ja köyhät etsivät vettä..."

Seurakunnassa autetaan todellisia avun tarpeessa olevia. Auttamisen päämäärä on, että autettavasta tulee auttaja!
Hyväksikäyttäjät, jotka eivät tahdo kasvaa omavaraisiksi, tulisi karsia pois. Uskovien ei pidä antautua hyväksikäytäjien uhreiksi.
- Autettavia riittää. Siksi voimme valita ensi sijalle apua tarvitsevat uskovat, jotka tunnemme ja joiden tilanteen tiedämme. Ne ovat Dimin mainitsemia todellisia avun tarvitsijoita! Heidät tahdomme auttaa normaali yhteiskunnan kansalaisiksi. Jos autettava on terve, rukoilemme hänelle työpaikkaa. Jos hän on sairas, autamme hänet lääkäriin, joka järjestää hänelle eläkkeen. Jos ei heti löydy työtä, autamme työttömän työnhakijaksi ja työttömyyskorvauksen piiriin. Jos autettava on asunnoton, autamme häntä saamaan asunnon. Jne...

+

"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' " Matt. 25:35-36.
Jotkut vääntävät kieroon tuon Raamatun opetuksen auttamisesta. He tulkitsevat Matt. 25:35-36. opetuksen koskevaksi heitä, miten muka tämän kohdan mukaan uskovien pitäisi auttaa tätä tulkitsijaa: "sinun kuuluu auttaa minua!". Mutta Jeesus asetti tuon opetuksen sille tasolle, että "autuaampi on antaa kuin ottaa!" Se on terve linjaus, ja sillä tavalla Jeesuksen opetus pitää tulkita. Mutta he tahtovat, että heitä autetaan, eikä sitä, että he itse voisivat auttaa lähimmäistään.
Raamattu opettaa, että SINUN tulee auttaa köyhiä pois köyhyydestään ja avun piiristä. Ja SINUN tulee pyrkiä pois autettavien joukosta auttajien joukkoon. Siihen Jeesus tahtoo SINUT johdattaa! Tahdotko hyväksyä sen? Silloin olet suuressa köyhyydessäsikin oikea avun kohde!
Kenenkään ei pidä jäädä pysyvästi autettavaksi.

+

Sana uskoville, köyhille ja rikkaille:
Ala uhrata Jumalan valtakunnan työhön! Köyhyysrajan alapuolella oleva voi alkaa siitä, että uhraa ensin euron päivässä. Siihen pystyvät kaikki suomalaiset, jotka elävät normaali elämää saaden noin 300 euroa kk. ym. yhteiskunnan avustukset. ..
Ihmettelen, miksi monilla leipäjonossa käyvillä on varaa mm. tupakoida!!! Kun laittaisi tuon synnin pois, niin olisi varaa jo enempään kuin 1. euron uhraamiseen päivässä. Tupakointihan maksaa enemmän kuin euron päivässä.
- Rikkaat, jotka ansaitsevat yli tuhat euroa kuukaudessa, voivat aloittaa siitä, että uhraavat kymmenesosan tuloistaan. Siitä uhraamista sitten voi lisätä varallisuuden mukaan.

Siunausta meill tällä tiellä!

Esimerkki Raamatusta, miten suuressa köyhyydessä elävät uhrasivat:
".. että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja. Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa.." 2 Kor. 8:2-3.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

1 /pv = 365 /v

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 25 Loka, 2010 14:14


Aamen Weijon kirjoitukseen!

Tuossa laskutoimituksessa jo yhden euron säästämisellä päivittäin päästään 365 euroon vuodessa ja karkausvuotena vielä 1 sen päälle. Se on yli 30 euroa per kk ja sillä summalla joku tulisi jo mahdollisesti autetuksi annettuna, joko suoraan avuntarvitsijalle tai seurakunnan kassaan, josta sitten se menee seurakunnan ja muille köyhille, sen mukaan, kun avuntarvitsijoita löytyy - ja heitähän on aina - niin seurakunnassa kuin yhteiskunnassakin.

Usealla ihmisella menee enemmän kuin se 1 euro päivässä turhuuteenkin ja varsinkin, jos on tupakoitsija tai jos on joitain muita riippuvuuksia.

(Psst. Weijo, hiukan justeerasin kirjoitusta, että sai turhat merkit pois. Tuliko se nyt niin kuin olit ajatellut?)
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä Ma 25 Loka, 2010 21:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Juu Dimi.

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 25 Loka, 2010 14:32

:IAg

Hyvä kun justeeraat kuntoon kirjoitukset. Joskus olen itsekin huomannut, että mm. suurennus- ja tummennusmerkintöjä jää sinne tekstiin.
Moderaattorin tehtävä toimii! :lol:

Siunausta!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 25 Loka, 2010 16:24

Aamen! Hyvät ja oikeamieliset ovat teidän molempien veljien kirjoitukset..

Hyvä myöskin varoittaa, ettei luota ja usko mihin / kehen tahansa.
**********************************
Weijo kirjoitti:> jokaiselle
uskossa olevalle

Auttamistyö on Jumalan tahdon mukaista!
"Kurjat ja köyhät etsivät vettä..."

Seurakunnassa autetaan todellisia avun tarpeessa olevia. Auttamisen päämäärä on, että autettavasta tulee auttaja!
Hyväksikäyttäjät, jotka eivät tahdo kasvaa omavaraisiksi, tulisi karsia pois. Uskovien ei pidä antautua hyväksikäytäjien uhreiksi.
- Autettavia riittää. Siksi voimme valita ensi sijalle apua tarvitsevat uskovat, jotka tunnemme ja joiden tilanteen tiedämme. Ne ovat Dimin mainitsemia todellisia avun tarvitsijoita! Heidät tahdomme auttaa normaali yhteiskunnan kansalaisiksi. Jos autettava on terve, rukoilemme hänelle työpaikkaa. Jos hän on sairas, autamme hänet lääkäriin, joka järjestää hänelle eläkkeen. Jos ei heti löydy työtä, autamme työttömän työnhakijaksi ja työttömyyskorvauksen piiriin. Jos autettava on asunnoton, autamme häntä saamaan asunnon. Jne...

+

"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' " Matt. 25:35-36.
Jotkut vääntävät kieroon tuon Raamatun opetuksen auttamisesta. He tulkitsevat Matt. 25:35-36. opetuksen koskevaksi heitä, miten muka tämän kohdan mukaan uskovien pitäisi auttaa tätä tulkitsijaa: "sinun kuuluu auttaa minua!". Mutta Jeesus asetti tuon opetuksen sille tasolle, että "autuaampi on antaa kuin ottaa!" Se on terve linjaus, ja sillä tavalla Jeesuksen opetus pitää tulkita. Mutta he tahtovat, että heitä autetaan, eikä sitä, että he itse voisivat auttaa lähimmäistään.
Raamattu opettaa, että SINUN tulee auttaa köyhiä pois köyhyydestään ja avun piiristä. Ja SINUN tulee pyrkiä pois autettavien joukosta auttajien joukkoon. Siihen Jeesus tahtoo SINUT johdattaa! Tahdotko hyväksyä sen? Silloin olet suuressa köyhyydessäsikin oikea avun kohde!
Kenenkään ei pidä jäädä pysyvästi autettavaksi.

Sana uskoville, köyhille ja rikkaille:
Ala uhrata Jumalan valtakunnan työhön! Köyhyysrajan alapuolella oleva voi alkaa siitä, että uhraa ensin euron päivässä. Siihen pystyvät kaikki suomalaiset, jotka elävät normaali elämää saaden noin 300 euroa kk. ym. yhteiskunnan avustukset. ..
Ihmettelen, miksi monilla leipäjonossa käyvillä on varaa mm. tupakoida!!! Kun laittaisi tuon synnin pois, niin olisi varaa jo enempään kuin 1. euron uhraamiseen päivässä. Tupakointihan maksaa enemmän kuin euron päivässä.
- Rikkaat, jotka ansaitsevat yli tuhat euroa kuukaudessa, voivat aloittaa siitä, että uhraavat kymmenesosan tuloistaan. Siitä uhraamista sitten voi lisätä varallisuuden mukaan.

Siunausta meill tällä tiellä!

Esimerkki Raamatusta, miten suuressa köyhyydessä elävät uhrasivat:
".. että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja. Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa.." 2 Kor. 8:2-3.

AAMEN! Siunauksen terv:pike


:idea: (hb) (OM)
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Ti 26 Loka, 2010 20:35

Ompas vaikea asia mistä veljet ovat keskustelleet?
Kyllä varmaan köyhäkin voi olla ahne? Ja haluta rikkauksia? Aivan samoin kuin rikaskin, joka elää itsekkäästi ja on sydämensä kiinnittänyt mammonaan.

Jos nyt on kyse, uskovaisesta, niin ahneus on paha synti! Sitä synnin seuraustahan ihmiset tässä ajassa kantavat ja ovat vastaansanomattomasti tuhoamassa koko maapalloa altansa. Mutta se sama ahneus tuhoaa ihmistä myös, sekä sisäisesti että ulkoisesti.

Mutta tuo köyhien auttaminen??
Olen itse köyhä ja joutunut myös autettavan rooliin ja tällähetkelläkin elän työttömyysturvan varassa, siis olen autettava. Siksi kysymys on mulle vaikea!

Köyhyyteni alkoi hyvin pian uskoontuloni jälkeen (en ole koskaan ollut rikas) ja niinpä olen sen kokenut enempi siunaukseksi, josta voin olla kiitollinen Jumalalle. Nythän todella olenkin rikas vaikka olenkin köyhä!!
Olen saanut myös kokea Jumalan suurta huolenpitoa ja apua,silloin kun ruoka on ollut totaalisesti loppu ja rahat myös. Aivan käsittämätöntä huonenpitoa. Olen elänyt ajan joilloin käytännössä mulla ei ollut mitään tuloja.

Muistan eräänkerran,ruokaa ei ollut, eikä rahaa. Yksinjäätyäni itkien menin Jumalan eteen, kysyen mitä nyt teen? Hämmästyksekseni multa kysyttiin, että onko sulta puuttunut jotain ja vastasin että ei(elin totaalisesssa köyhyydessdä), mutta nyt näet että puuttuu. Jotenkin koin ja ymmärsin, että apu on jo tulossa ja samassa kuulin kuinka nuorin tyttäreni, silloin 19v, ryntäsi sisälle kotiimme ja huusi:" onko täällä ketään joka haluaa tonnin rahaa" (mk).

Se oli vain yksi pieni asia, mutta sillähetkellä todella tärkeä, ja opetti mulle sen, että Jumala On Isä, Joka pitää huolta lapsistaan.
Enkä itse voi auttaa ketään, jos Jumala ei mulle siihen talentteja anna.
Raamatusta ne ohjeet elämään löytyy, niin köyhälle kuin rikkaallekkin.
Mutta auttaminen on tärkeää meille uskoville. Ja Jumala kyllä tuo eteemme mahdollisuuksia auttaa kun silmät ja korvat ovat auki Jumalan Äänelle.

Olen Kiitollinen Jumalalle, että Hän On Armossaan antanut mahdollisuuden joskus olla auttamassa toisiakin. En kovin tarkkaa lukua ole siitä pitänyt olenko tullut väärinkäytetyksi, Jumala kylllä tietää ja maksaa meille kaikillle tekojemme mukaan.
Kun tulin uskoon ja silloin vielä asuin "omassa talossa", joku varoitti minua lahkoista, jotka voivat viedä rahat. Vastasin tuolle ystävälleni, että minun Jumalani kyllä pitää huolen siitä ja näkee jokaisen ihmisen teot ja minun ei tarvitse vaivata päätä tuolla asialla. Sama käsitys minulla on odelleenkin.
Juudas oli rahakukkaron hoitajana opetuslapsista?
Varastaminen on synti, niinkuin ahneuskin, en sitä puolustele, mutta luulen, että Jeesus ei kovin paljon askarrellut tuon rahan kanssa.

Pitkä vuodatus ja en varmaan saanut sanottua mitään järkevää, mutta tärkein sanottavani on, ETTÄ AHNEUS ON SYNTI!

Ja vielä se, että minun ei tarvinnut jäädä vartoimaan rahojani; kaikki omaisuus meni vararikossa, jonka tein edellisen laman aikoina.

...murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.2Kor.6:10.
Ylistys Herralle Jeesukselle Aina!
Ps. Itse haluan antaa sen vähimman ainakin, kymmenykset!
Ja Jumalan Armon Avulla se on mahdollista. Mutta ei kyllä kärsi kerskaamaan alkaa, niin ajattelen. Jumala joutuu nöyryytämään, eikä ole killinkiäkään annettavaksi kenellekkään.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

Kiitos Herralle!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 26 Loka, 2010 21:29

!

Olipa hyvä viesti.

Näin Jumala johdattaa meitä Kotia kohti. Siellä meiltä ei puutu mitään. Mutta jo nyt " ... teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan." 1 Kor. 3:22-23.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Israelin Jumala on auttajamme!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 24 Marras, 2010 21:20

!!!

"Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä Hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa, niin ettei Hän kuule." Jesaja 59:1-2.

Tässä paras näkökulma Jumalan tahdon mukaisista auttamisen periaatteista:


Kun sattuu. David Wilkersson.

http://www.worldchallenge.org/fi/node/5293
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » To 25 Marras, 2010 1:48

Raamatusta löytyy hyviä rukouksia! Itselläni on ollut kolme, jotka ovat olleet välillä pitkäänkin, sydämen rukouksia Jumalalle. Aivan aiheellista olis rukoilla niitä päivittäin. Olen ne sydämelleni saanut varmaan jonkun toisen uskovan sisaren tai veljen kautta, siis Herralta.

Ne kolme rukousta Raamatusta on:
TUTKI MINUA, JUMALA, JA TUNNE MINUN SYDÄMENI, KOETTELE MINUA JA TUNNE MINUN AJATUKSENI.
JA KATSO: JOS MINUN TIENI ON VAIVAAN VIEVÄ, NIIN JOHDATA MINUT IANKAIKKISELLE TIELLE.
Ps. 139:23,24.

KAHTA MINÄ SINULTA PYYDÄN, ÄLÄ NIITÄ MINULTA KOSKAAN KIELLÄ, KUOLEMAANI SAAKKA:
VILPPI JA VALHEPUHE PIDÄ MINUSTA KAUKANA. ÄLÄ KÖYHYYTTÄ, ÄLÄ RIKKAUTTA MINULLE ANNA; ANNA MINULLE RAVINNOKSI MÄÄRÄOSANI LEIPÄÄ,
ETTEN KYLLÄISENÄ TULISI KIELTÄJÄKSI JA SANOISI: "KUKA ON HERRA?" JA ETTEN KÖYHTYNEENÄ VARASTAISI JA RIKKOISI JUMALANI NIEMEÄ VASTAAN.
Snl 30:7-9.

Ja etten olisi Jumalani vihan kohteena, olen rukoillut, että Hän Varjelisi minua näiltä seitsemältä pahalta:
NÄITÄ KUUTTA HERRA VIHAA, JA SEITSEMÄÄ HÄNEN SIELUNSA KAUHISTUU:
YLPEITÄ SILMIÄ, VALHEELLISTA KIELTÄ, KÄSIÄ, JOTKA VUODATTAVAT VIATONTA VERTA, SYDÄNTÄ, JOKA HÄIJYJÄ JUONIA MIETTII, JALKOJA, JOTKA KIIRUUSTI JUOKSEVAT PAHAAN, VÄÄRÄÄ TODISTAJAA, JOKA VALHEITA PUHUU, JA RIIDAN RAKENTAJAA VELJESTEN KESKEN.
Snl 6:16-19.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

Auttamisesta

ViestiKirjoittaja EbenEser » To 25 Marras, 2010 11:45

Laitoittepa tosiaan visaisen aiheen. Tämä onkin sarjassamme niitä aiheita, johon on paneuduttava oikein kunnolla.

Raamatun opetuksen mukaan meidän on autettava hädässä olevaa lähimmäistämme, mutta johonkin on se raja sitten vedettävä, jos selvästi näkee, että kyseessä on hyväksikäyttöä tms.

Henkilö, joka on selvästi alkoholisoitunut ja vaatii esimerkiksi rahaa ruokaan, on parempi käydä ostamassa hänelle se ruokakassi kuin antaa rahaa. Tästä aiheesta muuten keskusteltiin Raamattupiirissä tiistaina.

Itselleni sattui kerran niin, että oli henkilö, joka tuli valittamaan minulle, ettei ole muutamaan päivään saanut syödä ja oli rahaa vailla. Sanoin tuolle kaverille, että lähdetään käymään kaupassa. Ostin tuolle kaverille ruokakassin (sis. maitoa, makkaraa, kinkkua, juustoa jne.)
Sanoin hänelle sitten, että koita järjestää elämäsi kuntoon, ettet enää ajaudu vastaavaan tilanteeseen.

Kyseinen henkilö on pyytänyt rahaa melkein jokaiselta seurakunnalta ja uskovalta, joita hän tuntee. Kaikki tietävät kyllä, mihin fyrkat menevät ja eivät enää anna hänelle rahaa.

Tässä Raamatun kertomus miehestä, joka joutui ryövärien käsiin: Luuk. 10:30-37

30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
EbenEser
 

Jumala johdattaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 25 Marras, 2010 12:53


Saamme Turun seurakuntana mennä eteen päin auttamisen työsaralla. Keskiviikkoisin kävijöille on aina jotain tarjolla, mm. kahvit yms. Kaikki on maksutonta!
Avuntarvitsija saa myös mukaansa ruokatarpeita.
Tervetuloa keskiviikkona avoimien ovien päivään klo 14.00- 18.00 välisenä aikana.
Seurkunta-apu ry.n Yhteyspaikka
Läntinen Pitkäkatu 33.
20100 Turku
(Rautatieaseman lähellä)

PS. Seurakuntatyön rahoituksesta vastaa Seurakunta-apu ry tilinumero: 163230-3663
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » To 25 Marras, 2010 15:15

Tämä aihe on "kiinnostanut" minua koko uskossa oloni ajan? Vai pitäisikö sanoa, että se on ollut sydämelläni?
Lähtökohtana on mielessä ollut Raamatun jakeet alkuseurakunnan ajalta ja olen kiinostuneena kuunnellut kuinka niistä opetetaan.
Apt. 4:32-37, nuo jakeet ovat minua mietityttäneet kaikki nämä vuodet, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Asia, jota ehkä enimmin olen ihmetellyt, on se, kun jakeiden yhteydessä usein puhutaan siitä, ettei rikkaus sinänsä ole synti ja on tuotu esille Vanhan Testamentin esimerkkkiä siiitä, kuinka Jumala oli siunannut palvelijoitaan esim. Aabrahamia, Jaakobia ym.
Ja tietenkin on niin, ettei rikkaus ole synti, jos Jumala on meitä siunannut aineellisilla asioilla. Mutta Jumalalle olemme vastuussa, ainakin siitä, miten käytämme Hänen meille uskomiaan varoja, tai mitä muuta asiaa tahansa, jonka Hän on meille antanut,esim. Armolahjoja.
Jaammmeko omastamme, jos meillä on mistä jakaa?

Jotenkin minulla on mielessä, että tuo auttaminen on paljon syvällisempi asia, kuin mitä monesti ehkä osaamme edes ajatella.
On kysymys minun sydämeni tilasta? Mitä minun sydämessäni on? Onko se oikea Jumalani edessä?
Paavali Kirjoittaa filipiläisille: "Osan elää niukuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
Fil.4:12.
Vasta vuosien Raamatun lukemisen jälkeen tuli mieleeni, että kun Paavali eli runsaudessa, niin, hän ei varmaankaan elänyt itsekkäästi, vaan luulen ainakin, että hän jakoi omastansa. Se mielestäni käy selville hänen opetuksestaan.

Olemme ehkä puhuneet köyhistä jotka ovat ulkopuolella seurankunnan, mutta meidän keskellämme on myös niitä, jotka elää kituuttavat pienellä eläkkeellä tai toimeentulona on pieni tuki yhteiskunnalta.
Miten huomaan heitä? Saako Jumala minulle osoittaa ne, jotka tarvitsevat tukeani? Harjoitanko vain hyväntekeväisyyttä, jota tämän maailman ihmisetkin harjoittavat? Vai huomaanko sisareni ja veljeni Jumalan minulle antamalla rakkaudella, joka antaa kaikensa, jopa henkensä ystävänsä puolesta? NIIN TEKI JEESUS!
Kun jaan omastani, niin annanko niinkuin antaisin Jumalalle? Niin minun pitäisi tehdä?
Ja vielä tehdä se niin, kuin en sitä tekisikään, koska teen vain sen, minkä Jumala haluaa tehdä kauttani.
Uskallankohan tätä edes sanoa? Mutta ehkä Jumala haluais minun antavan toiselle kaikkein parasta? Siis, jos minulla on kaksi ihokasta, joista toinen on parempi, annan pois sen paremmman. Tämä ei enää ehkä olekaan niin helppoa "hyväntekeväisyyttä"? Mutta on varmaan mahdollista, jos Jumala on saanut vallata koko minun sydämeni.
Haluaisin, että Jumala voisi sydämeni saada tuohon tilaan, että rakastaisin siskojani ja veljijäni teossa ja totuudessa.

Loppusanoina itselleni; etten koskaan vaatisi mitään jos olen puutteessa, ja etten olisi itsekäs ja ahne jos Jumala on minulle jotain aineellista antanut, josta voisin jakaa toiselle uskovalle.
Ei Jeesus turhaan rikasta nuorukaista opettanut ja sanonut: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa.
Matt.19:21.

Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa JUMALA RAKASTAA.
2Kor. 9:7.

Eikä meidän tarvitse olla tämän antamisasiankaan kanssa oman viisautemme varassa, vaan se viisaus tulee meille Jumalalta. Kun sitä vain muistaa pytää? Se minulla ainakin tahtoo unohtua, ja olen epätietoinen mitä pitäis tehdä?

Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, Joka Antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Jaak.1:5

Niin paljon tulee nyt tekstiä?? Mutta tämä on todella asia, josta olen oikein odottanut, koska Jumala Antaa palvelijoilleen Sanoja, joista kuuluu sama sanoma, kuin alkuseurakunnassa oli.

Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri Armo Oli heillä kaikilla.
Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin se mukaan kuin hän tarvitsi.
Apt. 4:32-35.
Kyllä noissa jakeissa jotain opetusta on tähänkin aikaan, Jumalan seurakuntaan kuuluville Jumalan lapsille.
En kerta kaikkiaan voi uskoa, että Jumala tätä asiaa ei olis sydämelleni laittanut ja että turhaan odottaisin tämänkin asian toteutumista Hänen lastensa keskuudessa.
Mutta vaikka ei toteutuisikaann, niin yksin Jumala ja Jeesus Kristus on kaiken ylistyksen arvoinen.
Siunasta kaikille Jumalan lapsille.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

ViestiKirjoittaja pike464 » Pe 26 Marras, 2010 10:03

Uusiluomus kirjoitti:Tämä aihe on "kiinnostanut" minua koko uskossa oloni ajan? Vai pitäisikö sanoa, että se on ollut sydämelläni?
Lähtökohtana on mielessä ollut Raamatun jakeet alkuseurakunnan ajalta ja olen kiinostuneena kuunnellut kuinka niistä opetetaan.
Apt. 4:32-37, nuo jakeet ovat minua mietityttäneet kaikki nämä vuodet, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Asia, jota ehkä enimmin olen ihmetellyt, on se, kun jakeiden yhteydessä usein puhutaan siitä, ettei rikkaus sinänsä ole synti ja on tuotu esille Vanhan Testamentin esimerkkkiä siiitä, kuinka Jumala oli siunannut palvelijoitaan esim. Aabrahamia, Jaakobia ym.
Ja tietenkin on niin, ettei rikkaus ole synti, jos Jumala on meitä siunannut aineellisilla asioilla. Mutta Jumalalle olemme vastuussa, ainakin siitä, miten käytämme Hänen meille uskomiaan varoja, tai mitä muuta asiaa tahansa, jonka Hän on meille antanut,esim. Armolahjoja.
Jaammmeko omastamme, jos meillä on mistä jakaa?

Jotenkin minulla on mielessä, että tuo auttaminen on paljon syvällisempi asia, kuin mitä monesti ehkä osaamme edes ajatella.
On kysymys minun sydämeni tilasta? Mitä minun sydämessäni on? Onko se oikea Jumalani edessä?
Paavali Kirjoittaa filipiläisille: "Osan elää niukuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
Fil.4:12.
Vasta vuosien Raamatun lukemisen jälkeen tuli mieleeni, että kun Paavali eli runsaudessa, niin, hän ei varmaankaan elänyt itsekkäästi, vaan luulen ainakin, että hän jakoi omastansa. Se mielestäni käy selville hänen opetuksestaan.

Olemme ehkä puhuneet köyhistä jotka ovat ulkopuolella seurankunnan, mutta meidän keskellämme on myös niitä, jotka elää kituuttavat pienellä eläkkeellä tai toimeentulona on pieni tuki yhteiskunnalta.
Miten huomaan heitä? Saako Jumala minulle osoittaa ne, jotka tarvitsevat tukeani? Harjoitanko vain hyväntekeväisyyttä, jota tämän maailman ihmisetkin harjoittavat? Vai huomaanko sisareni ja veljeni Jumalan minulle antamalla rakkaudella, joka antaa kaikensa, jopa henkensä ystävänsä puolesta? NIIN TEKI JEESUS!
Kun jaan omastani, niin annanko niinkuin antaisin Jumalalle? Niin minun pitäisi tehdä?
Ja vielä tehdä se niin, kuin en sitä tekisikään, koska teen vain sen, minkä Jumala haluaa tehdä kauttani.
Uskallankohan tätä edes sanoa? Mutta ehkä Jumala haluais minun antavan toiselle kaikkein parasta? Siis, jos minulla on kaksi ihokasta, joista toinen on parempi, annan pois sen paremmman. Tämä ei enää ehkä olekaan niin helppoa "hyväntekeväisyyttä"? Mutta on varmaan mahdollista, jos Jumala on saanut vallata koko minun sydämeni.
Haluaisin, että Jumala voisi sydämeni saada tuohon tilaan, että rakastaisin siskojani ja veljijäni teossa ja totuudessa.

Loppusanoina itselleni; etten koskaan vaatisi mitään jos olen puutteessa, ja etten olisi itsekäs ja ahne jos Jumala on minulle jotain aineellista antanut, josta voisin jakaa toiselle uskovalle.
Ei Jeesus turhaan rikasta nuorukaista opettanut ja sanonut: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa.
Matt.19:21.

Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa JUMALA RAKASTAA.
2Kor. 9:7.

Eikä meidän tarvitse olla tämän antamisasiankaan kanssa oman viisautemme varassa, vaan se viisaus tulee meille Jumalalta. Kun sitä vain muistaa pytää? Se minulla ainakin tahtoo unohtua, ja olen epätietoinen mitä pitäis tehdä?

Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, Joka Antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Jaak.1:5

Niin paljon tulee nyt tekstiä?? Mutta tämä on todella asia, josta olen oikein odottanut, koska Jumala Antaa palvelijoilleen Sanoja, joista kuuluu sama sanoma, kuin alkuseurakunnassa oli.

Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri Armo Oli heillä kaikilla.
Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin se mukaan kuin hän tarvitsi.
Apt. 4:32-35.
Kyllä noissa jakeissa jotain opetusta on tähänkin aikaan, Jumalan seurakuntaan kuuluville Jumalan lapsille.
En kerta kaikkiaan voi uskoa, että Jumala tätä asiaa ei olis sydämelleni laittanut ja että turhaan odottaisin tämänkin asian toteutumista Hänen lastensa keskuudessa.
Mutta vaikka ei toteutuisikaann, niin yksin Jumala ja Jeesus Kristus on kaiken ylistyksen arvoinen.
Siunasta kaikille Jumalan lapsille.


Aamen! Viisaita ajatuksia sinulla "Uusiluomus" Jumalan sanassa on kaikki viisauden ja tiedon aarteet.
Ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan näissäkin asioissa
:idea:
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Re: Jumala johdattaa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 26 Marras, 2010 12:51

TurunWeijo kirjoitti:
Saamme Turun seurakuntana mennä eteen päin auttamisen työsaralla. Keskiviikkoisin kävijöille on aina jotain tarjolla, mm. kahvit yms. Kaikki on maksutonta!
Avuntarvitsija saa myös mukaansa ruokatarpeita.
Tervetuloa keskiviikkona avoimien ovien päivään klo 14.00- 18.00 välisenä aikana.
Seurakunta-apu ry.n Yhteyspaikka
Läntinen Pitkäkatu 33.
20100 Turku
(Rautatieaseman lähellä)

PS. Seurakuntatyön rahoituksesta vastaa Seurakunta-apu ry tilinumero: 163230-3663


Jumala on siunannut meitä kaikella taivaallisella siunauksella Kristuksessa Jeesuksessa! Mitä muuta Taivaasta syntynyt sielu enää kaipaisikaan?
Kyllä vaan kaipaamme...
Sydämen kaipaus on päästä taas rukoustuntiin illalla klo 18.oo - 19.oo.
Olettehan mukana?
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Köyhien auttaminen...

ViestiKirjoittaja jphone » To 02 Joulu, 2010 22:09

Köyhien puolesta tuleekin rukoilla. Mutta uskovan on myös muistettava Pyhän Hengen johtamana avustaa etenkin uskonveljiä ja sisaria, jotka elävät ajallisessa puutteessa. Tämä ei toimi uskovien keskuudessa kovinkaan hyvin. Tosin tänä päivänä moni uskova on taloudellisessa ahdingossa, ettei ole ainakaan rahallisesti varaa auttaa vähäosaisia veljiä ja sisaria. Meidän tulisi pitää pyhien siis uskovien tarpeet niinkuin ne olisivat omiamme. Alla oleva Raamatun jae jatkuu; 'harrastakaa vieraanvaraisuutta.'

Rm.12:13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne

On myös paljon Herran omia, joilla on rahaa runsaastikin. Sellaisille Paavali Timoteukselle antaa neuvon:

1.Tim.6:17" Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
6:18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
6:19 kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän."

Ei ole syntiä olla rikas, mutta syntiä on kerätä aarteita maan päälle, kun veljesi, sisaresi on puutteessa ja köyhyydessä. Olemme vastuussa maallisesta omaisuudesta, jonka Herra on meille uskonut, miten olemme käyttäneet sitä lähimmäistemme hyväksi. Älkäämme kootko siis aarteita tänne, missä koi ja ruoste raiskaa, vaan kootkaamme aarteita sinne, missä ei koi ja ruoste raiskaa.

Lähimmäisiämme ovat myös kaikki muutkin luodut. Pietarissa asuu viemärissä katulapsia. Me elämme heihin nähden yltäkylläisyydessä. Heitäkin voi avustaa ja se on tehty helpoksikin. Yksi puhelisoitto riittää. Näin joulun alla moni kristitty stressaa lahjojen kanssa juosten kaupasta kauppaan. Ruokaa pitää saada yli oman tarpeenkin. Kaikenkaikkiaan joulun aikaan moni on stressaantunut ja huonolla tuulella. Monet kuolevat ylensyötiin joulunaikaan. Sekö on Jumalan tahto? Uskon monella olevan rahaa sillä perusteella auttaa vähäosaisia. Koko maailmaa emme voi parantaa, mutta Herra johtakoon sydämelle autettavat. Taakoittaa en ketään halua ja kirjoitan tätä samalla itselleni.

Rm.12:1 "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."

Paavali varoittaa rikastumisen vaaroista. Mielemme niin helposti voi kiintyä tämän maailman mammonaan. Emme voi palvella kahta Herraa, vaan ainoastaan jompaakumpaa.

1.Tim.6:9 "Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
6:11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
6:13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
6:14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
6:15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
6:16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen."

Tarvitsemme kyllä rahaa, jolla voimme ostaa ruokaa, vaatteita, maksaa asumiskulut jne. Ilman rahaa emme tule toimeen yhteiskunnassamme.

1.Tim.6:7 "Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin."

Saamme olla kiitollisia jokapäiväisestä leivästämme, johon kuuluu muukin kuin leipä, kaikki ajalliset tarpeemme. Älkäämme kuitenkaan sulkeko silmiämme köyhiltä. Jos emme muutoin voi auttaa, voimme rukoilla, voimme auttaa ehkäpä tekemällä jotain veljiemme/sisariemme puolesta. Herra johdattaa näissä asioissa. Pyhä Henki vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, jotta vaeltaisimme Jumalan edeltäpäin valmistamissa teoissa.

Autettavasta on hyvä tehdä auttaja, jos mahdollista. Hyväksikäyttäjiä riittää kyllä. Mutta toisaalta tässä yhteiskunnassa voi pienituloinen uskova olla esim. sairautensa vuoksi yhtä-äkkiä 0-tuloilla montakin kuukautta, kun ei byrokratia pelaa nopeasti. Eri instanssit pallottelevat luukulta toiselle ja tappelevat keskenään, kuka maksaa. Tiedän erään uskosta osattoman miehen, joka oli täysin ilman tuloja vuoden, kun eläkelaitos teki hylkäävän päätöksen näkemättä potilasta ja hoitava taho oli selkeästi eläkkeen kannalla. Itse olen ollut byrokratian pyörityksessä kahteen otteeseen. Vuosi sitten ja nyt taas. Viimeksi meni 0-tuloilla 4 kk. Kela ja TE-keskus pallottelivat asiaa luukulta toiselle. Tunsin kyllä uskovia, jotka ovat rikkaita, mutta yksikään ei auttanut. Kyllähän rukouskin tietysti auttaa.
Nyt tuli sitten määräaikaisesta kuntoutustukihakemuksesta hylkäys toisen kerran, vaikka hoitava lääkäri on on täysin eri mieltä asiasta. No, hän on luvannut tehdä toisen lausunnon, mutta valituksen käsittely kestääkin nyt vuoden.

Kela ei enää maksa. Te-keskuksesta ei ole varmaa tietoa. Hakemus sielläkin on. Työkyvytön työnhakija olen tällä hetkellä, mutta mitään en saa. Miten tässä väliaikaisessa tilanteessa muuten, kun kaikki voitava on tehty, tehdään autettavasta auttaja? Uskon Herran pitävän huolta edelleen ja hyväksikäyttäjä en ole. Sosiaaliavustuksia ei tule, emmekä niitä saa. Ja sitten vielä on mielenkiintoista se, että sain yli 400 euron veromätkyt, vaikka olin laskettanut verokortin verotoimistossa.

Jumalan Valtakunnan työhön uhraamme kyllä ja olemme uhranneet ja auttaneet köyhiä varojemme mukaan, eikä yksikään näistä ei ole hyväksikäyttäjä. Tämän maailman trendi on pistää byrokratian rattaissa sairas ihminen mahdollisimman ahtaalle. Tapauksia on sattunut ihan lähipiirissä liian monta. Autettava tekee kaikkensa itsensä auttamiseksi, mutta apu tyssääkin byrokratiaan ja vääryyteen yhteiskunnassa. Päätöksiä tehdään näkemättä potilasta. Aivovammapotilaat ovat yksi hyvä esimerkki. Katsoin dokumentin heidän tilanteestaan. Vakuutusyhtiöt kiertävät eläkkeen myöntämisen mitä ihmeellisimmin perustein, vaikka potilas olisi saanut vamman kolarissa. Mutta vakuutusyhtiö kiertää asian niin, että vammahan on voinut sattua jossain muussa yhteydessä.

Täällä netissä ja FB:ssa on Susanna Nurmisen tapaus aivan uskomaton. Selkeä syy-yhteys amalgaamimyrkytykselle, mutta korvauksia ei tipu, vaikka diagnoosi vihdoin ja viimein myönnettiin. Takana täytyy olla raha ja ennakkotapaus. Jos korvaukset myönnettäisiin niin se aiheuttaisi ketjureaktion ja tulisi kalliiksi yhteiskunnalle. Ei hän ilman rahallista tukea olisi selvinnyt. Auttajia oli kyllä. Autettava oli viimeisillä voimillaan yrittänyt tehdä jotain itsensä auttamiseksi. Mutta ei...byrokratia ja vääryys tuli esteeksi. En allekirjoita kaikkea, mitä olette kirjoittaneet yllä. Itse kokeneena ja paljon nähneenä ei asiat ole ja mene ihan noin yksinkertaisesti.

:amen4:
Herramme Jeesuksen Kristuksen Armo ja Rauha olkoon teidän kanssanne!
jphone
 
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 06 Tammi, 2010 15:12

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 04 Joulu, 2010 10:00

En voi sille mitään, mutta minua hieman epäilyttää nämä puhelinsoitot, joilla annan katulapsille sitä sun tätä... Ajatukseni onkin, että kukin tekisi avustustyötään omassa lähipiirissään; siellä, missä itse ilman mitään median välitystä näkee puutetta ja vaikeuksia tai yksinäisyyttä. Täällä Suomessakin on paljon vähäosaisia. Esimerkiksi laitoksissa on äärimmäisen yksinäisiä vanhuksia, joille voi antaa aikaansa. He lähtisivät mielellään vaikka käymään ulkona jos joku veisi. Oli ihanaa töissä nähdä, miten yksi vanhus ilahtui, kun pääsi Citymarketiin ja sai ostaa jotain uutta vaatetta itselleen ja kynttelikön... Rahaa olisi, mutta siitäkään ei ole hyötyä, kun ei enää yksin pääse liikkumaan, eikä kukaan ole valmis viemään. Vaikka yhden potilaani tilillä on yli 300 000 euroa, niin hän on kuitenkin vangittuna huoneensa seinien sisälle, kun yksin ei voi minnekään lähteä, eikä ole ketään, joka veisi jonnekin. Minusta se on väärin. Jos on ahkeroinut koko elämänsä raskaassa työssä ja elänyt säästeliäästi, eikä sitten enää vanhana saa nauttia ansaitsemastaan... Jospa uskovat alkaisivat ahkerammin auttamaan myös laitoksissa asuvia vanhuksia... Kunpa edes joku saisi sydämelleen ja olisi rohkeasti yhteydessä henkilökuntaan. Mielellämme kertoisimme, kuka kaipaisi mitäkin seuraa tms...

Toki voi olla, että hyvään tarkoitukseen menevät myös joskus puhelinsoitoilla kerättävät varat. Jumalan viisaudestahan sanotaan, että se ei epäile (Jaak.3:17). Ehkä minunkin tulisi oppia olemaan vähemmän epäileväinen kaiken suhteen. Luottaa vain...

Rukouksessa viipyminen olisi kuitenkin kaikkiin tilanteisiin paras apu. Yleensäkin minusta rahaa on paljon helpompi antaa kuin aikaa, mutta kuitenkin ajattelen, että aika olisi hyödyllisempää.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja jphone » La 04 Joulu, 2010 16:30

Aamuusva kirjoittaakin paljon asiaa Raamatun Valossa. Rm.12:1

Kyse ei kuitenkaan ole sellaisista puhelinsoitoista, joissa joku soittaa sinulle ja pyytää rahaa. On numeroita, joiden kautta itse soittamalla avustus menee kohteeseen perille. Pyhä Henki johdattakoon, mitä Herra sydämelle tehtäväksi antaa

Amen.
Herramme Jeesuksen Kristuksen Armo ja Rauha olkoon teidän kanssanne!
jphone
 
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 06 Tammi, 2010 15:12

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 04 Joulu, 2010 21:33

Juuri niitä minäkin tarkoitin, eli että soittamalla tähän numeroon lahjoitat 20 euroa Pietarin katulasten hyväksi. Sitten kuitenkin selviää, että pelkän hyväntekeväisyysorganisaation ylläpitämiseen menee niin valtavat varat, että mitään ei riitäkään itse hyväntekeväisyyskohteeseen... Mutta JUMALAN VIISAUS EI EPÄILE, vaikka minä välillä epäilenkin :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron