Apostolin viran palauttaminen?

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Apostolin viran palauttaminen?

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ke 20 Loka, 2010 12:54

Lopunaikana. Mulla ei oikeen sytytä tää asia. :-o Jos kyse on siitä että jotkut julistautuu erehtymättömiks niin sitten olen eri mieltä. Mutta jos tarkoittaa sitä että kehoitetaan pysymään alkuperäisten apostolien opetuksissa mitä on Raamatus niin sitten olen samaa mielt
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

Apostolien tehtävä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 20 Loka, 2010 18:49


Alunperin apostolin (=lähetetty) tehtävä oli mennä uusille alueille, jossa ei vielä ollut julistettu evankeliumia. :idea: Apostolien toimenkuva tulee esille tässä:
"sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla, tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen, ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle." Room. 15:18-20.

:IAg (HL)

Apostolin viran sisältö on edelleen sama kuin alussa. Nyt ei kuitenkaan enää tuoda esille kehittyvää kristinuskoa, vaan "kaikki on valmiina". Jokainen saa tulla sisälle valmiiseen alkuseurakunnan apostolien esille tuomaan kristinuskoon.
Jokaisen apostolin, paimenen ja sananopettajan tehtävä on johdattaa uskovat sisälle alkuajan apostolien opetuksiin. Apt. 2:42. Se on AINOA EREHTYMÄTTÖMÄSTI OIKEA USKON MUOTO!
Raamatun oppi seurakunnasta ja sen opista on AINOA OIKEA!

Näin se menee! (HL)
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron