Kirkolliskokouksen päätös!

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Kirkolliskokouksen päätös!

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ke 17 Marras, 2010 16:46

78 kirkolliskokouksen edustajaa siunasi käytännössä synnin jatkamisen puolesta rukoilemisen.Operaatio oli kerrassaan uskomaton.Homo ja lesboparien kanssa voidaan rukoilla , mikä on aivan eri asia , kuin yksittäisen ihmisen kanssa rukoileminen.Tämä pikku yksityiskohta tarkoittaa synnin puolesta rukoilemista ja kyseinen menettely on rienausta puhtaimmillaan ,koska Raamatun varsin selkeän sanan ja Hengen yli kävellään oikein raskain saappain.Yksittäisen ihmisen puolestahan on aina voitu rukoilla , jotta hän pärjäisi tässä maallisessa kilvoittelussaan , mutta nyt halutaan rukoilla myös parisuhteen puolesta.
Arkkipiispa Mäkinen päätti ettei 3/4 enemmistöä äänestyksessä tarvita koska mitään tekstejä ei muutettu
paperilla , mutta kyllähän periaatetta muutettiin homokäyttäytymisen hyväksyttävyyden osalta.

Homoteologiaa aletaan nyt vyöryttää todenteolla eteenpäin - sitä saa aikaiseksi jo huono omatunto , sillä
kyllähän he teologeina tietävät mitä tuli tehtyä ja vaikkeivat Jumalaan uskokkaan , niin kyllä varmasti heillä
ainakin pieni , ehkä tiedostamatonkin pelko piileskelee jossakin kohtaa mielensä sopukoissa.

Nyt , kun tämä rukousoikeus on saatu , niin jatkoa seuraa aivan varmasti.Kentällä aletaan myöskin siunata
homo ja lesboliittoja kunnes siunaamisesta muodostuu käytäntö ja siitä on jo lyhyempi taival varsinaiseen
kirkossa tapahtuvaan vihkimiseen.
Kun sukupuolineutraali avioliittolaki saa lainvoiman , alkavat paineet avioliittoon siunaamisesta ja adoptio-
oikeudesta "perheen" sisällä aktualisoitua vielä enemmän.

Enpä oikein tahdo käsittää tätä tällä kertaa tapahtunutta asiaa - kuinka he uskalsivat !?Onko niin,että
kirkolliskokouksen suuri enemmistö on ateisteja , vai enkö minä nyt ymmärrä jotakin perustavan luonteista
asiaa???!
Näyttää siltä , kuin pimeys alkaisi laskeutua oikein toden teolla!

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101145487

Ylläolevassa kauppalehden artikkelissa EU:n presidentti kertoo unionin käyvän olemassaolon taistelua.
Irlanti,Kreikka,Portugali ja Espanja ovat kaikki "myönnetysti" vaikeuksissa ja kuten vanhastaan tiedämme
niin meille kerrotaan vain murto-osa "totuudesta".
Myös minun ymmärtääkseni unioni on karvan päässä hajoamisestaan ja ilmestyykö jossain kohden
lähihistoriaa mies(antikristus) , joka pelastaa "markkinat" jää nähtäväksi.Joka tapauksessa suuriin taloudellisiin mullistuksiin on historiassa aina liittynyt verenvuodatusta ja tuo mullistus eli se tosiasiallinen katastrofin alku jota he nimittävät "lamaksi" on vasta alkamassa kaikkine seurauksineen.
Näin minä ymmärrän asiat pienillä aivoillani ja olen katsonut tarpeelliseksi varoittaa muitakin.


http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/vi ... php?t=2785
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Kansaa on huijjattu

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 17 Marras, 2010 22:41


Voisi sanoa, että Suomen kansa alkaa herätä. Yleisesti jo nähdään ettei kirkko ole Jumalan laitos.

Nyt pitäisi laittaa kaikkialle ihmisten eteen tämä linkki, jonka kautta voi helposti erota kirkosta:
http://www.eroakirkosta.fi

Jumala siunatkoon, että kirkon jättämän tyhjiön täyttää taivaallinen HERÄTYS!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Ajattelija » Ma 29 Marras, 2010 12:48

Sitten kun katson asiakseni erota kirkosta toistamiseen, teen sen Jumalan käskystä.

Erosin kerran hellareiden painostuksesta. Olin vuoden pois kirkosta ja tunsin itseni kodittomaksi. Rukoilin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että takaisin kirkkoon ja sain rauhan siltä asialta. Hellareista lähdin 9 vuoden jälkeen, saamatta ainoatakaan ystävää siitä porukasta.

Nyt kuitenkin alkaa rauhattomuus nostaa päätään kirkon suhteen. Tiedän että lähtölaukaus on jo kajahtanut.

Sitten kun lähden, menen kyllä reilusti kirkkoon ja ilmoitan syyn lähtemiseeni.
Ajattelija
 
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 29 Marras, 2010 11:14

ViestiKirjoittaja CyberAngel » Ma 29 Marras, 2010 13:34

2.Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

Ilm 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
CyberAngel
 

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ma 29 Marras, 2010 16:59

Ajattelija kirjoitti:Sitten kun katson asiakseni erota kirkosta toistamiseen, teen sen Jumalan käskystä.

Erosin kerran hellareiden painostuksesta. Olin vuoden pois kirkosta ja tunsin itseni kodittomaksi. Rukoilin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että takaisin kirkkoon ja sain rauhan siltä asialta. Hellareista lähdin 9 vuoden jälkeen, saamatta ainoatakaan ystävää siitä porukasta.

Nyt kuitenkin alkaa rauhattomuus nostaa päätään kirkon suhteen. Tiedän että lähtölaukaus on jo kajahtanut.

Sitten kun lähden, menen kyllä reilusti kirkkoon ja ilmoitan syyn lähtemiseeni.


:Whistl

Eroaminen on tietysti aina omantunnon asia.Päätös olisi vain hyvä pystyä myös perustelelemaan , ainakin itselleen.

Minä erosin ammoin rahan takia ja liityin uudelleen , koska tunsin siihen tarvetta.
Nyt viimeksi erosin ev.lut. kirkosta , pari vuotta sitten , koska oli jo melko selvästi
näkyvissä mihin suuntaan "kirkkovene" oli menossa - usko oli myös tullut minuun
samoilla paikkeilla.
He ovat poistaneet toisen käskyn katekismuksesta ja muutkin käskyt ovat tuosta
syystä eri järjestyksessä kuin muilla kirkoilla(paitsi katoliset).Käskyt voi tarkistaa
esim.5. mooses 5:1 - 22(Vertaa myös huorintekokieltoa)
Nyt , kun piispatkin kehtaavat valehdella julkisesti niin miten he pystyisivät
paimentamaan laumaansa?!Tuossa homoasiassahan he vääntävät aivan selvän
asian päälaelleen ja ovat yksiselitteisesti hyljänneet "uskontonsa" perustuslain,
eivätkä ole enää muodollisestikaan kristillinen kirkkokunta.

En voinut enää tukea verorahoillani heidän toimintaansa.

:Whistl
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Kirkkoon kuuluminen???

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 29 Marras, 2010 20:17


Jeesus tahtoo täyttää omansa Pyhällä Hengellä ja tulella! Siinä siunauksen tulessa sitten nähdään tosiasiat. Jumalan rakkaus saa aikaan kaipauksen totuuteen.
(HL)

On hyvä selvittää, mitä kirkkoon kuuluminen tarkoittaa. Se tarkoittaa kuulumista roomalaiskatolisen kirkon lahkoon, joka perustettiin 1500 vuotta seurakunnan perustamisen jälkeen. Luterilainen uususkonto on eksytyslaitoksen osa, josta 2 Tessal. 2:10-12 puhuu "väkevänä eksytyksenä". Siitä lisää tässä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitu ... skonto.htm
Ko. saksalaisuskontoon kuulumalla olet rahallisesti (=kirkollisvero) tukemassa harhaoppia, esim. lapsikasteen perkeleellistä eksytystä.
Jos sinun nimesi kuuluu luterilaisen kirkon jäsenkirjaan, olet mukana eksyttäjien riveissä.
http://www.eroakirkosta.fi

Kirkosta eroaminen ei edellytä mitään tunneperäistä vahvistusta. Raamattu ei opeta liittymään kirkkoon. Sen tosiasian pitää riittää, ettei uskossa oleva kuulu sinne. Mutta myös selvä Raamatun kehoitus antaa kirkosta eroamiselle varmuuden: Ilm. 18:4. 2 Kor. 6:14-18. Jer. 50...

Kaikille tiedoksi:
Ei ole niin, että kirkosta olisi vähitellen tullut eksytyslaitos ja muka sanasta poikkeaminen. Se on alustaan asti ollut pelkästään eksyttävä uskonnollispoliittinen rahalaitos, joka johtaa ihmisiä eroon Jumalan tahdosta.
Kirkko (mikään niistä) ei ole koskaan ollut Jumalasta. Jeesus ei ole antanut ohjetta kirkkojen perustamiselle, eivätkä apostolit myöskään perustaneet sellaisia.

Kirkkoon kuuluminen on synti Jumalaa ja Hänen seurakuntaansa vastaan!!!

Kirkko kaatuu!
Seurakunta nousee!

.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Ma 29 Marras, 2010 20:57

Weijo kirjoitti :
"Kirkosta eroaminen ei edellytä mitään tunneperäistä vahvistusta."

:Whistl
Minä ainakin ajattelen kuten insinööri , että pulttiin kuuluu mutteri , ruuvi , ja ehkäpä aluslevykin.
Samalla tavalla käsittelin tuota kirkostaeroamisasiaa.Kävin läpi Raamattua ja kaikkia kirjoituksia
mitä sain käsiini.Lisäksi tutkin millaisia ilmiöitä kristillisellä saralla on yleensäkin havaittavissa.
Kyseessä ei siis ollut tunneperäinen toiminnan perusta , vaan halu tietää mitä olen tekemässä.
Tätä periaatetta noudattamalla säästyy monelta eksytykseltä ja siksi en koskaan tule tuosta
toimintamallista luopumaan.
:Whistl
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Aamen Pertsa

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 29 Marras, 2010 21:36

Juuri samaa tarkoitin. Sinä vaan sanoit sen insinöörin kielellä!
Yes Pertsa!

:lol:

Alku nollapisteestä (tässä linkissä) valaisee samaa ajatusta:


http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/vi ... php?t=2823

:idea:


Kuva
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Ajattelija » Ma 29 Marras, 2010 21:43

Minulla ei ole kirkkoon mitään tunnesidettä. Se tilanne, mikä itselläni silloin oli, oli aivan erilainen kuin tänäpäivänä. Silloin ei ollut minun aikani vielä lähteä. Jumala ei silloin puhunut minulle lähtemisestä.

Opin sen, että Jumala puhuu itse minulle ja päätös on minun, ei toisten ihmisten, niin kuin silloin kävi.

Se oli väärä lähtöpäätös ja vääristä syistä.

Nyt on eri aika ja eri tilanteet. Kirkkokin on muuttunut paljon niistä ajoista. Nyt koen, että lähtö on edessä, mutta edelleen olen sitä mieltä, että Jumala sanoo, koska se tapahtuu, eikä yhdenkään ihmisen mielipide tule siihen vaikuttamaan...vaikka kuinka latoisi Rtun paikkoja nenäni eteen.

Tällä hetkellä on myös ikävää se, ettei ole seurakuntaa, mihin mennä. Nämä ns. uudet ilmiöt ovat niin laajalle levinneitä, ettei ole Hgin kokoisessa kaupungissa kuin yksi paikka, johon voi luottavaisesti mennä kuuntelemaan saarnaa. En tiedä onko se seurakunta siinä mielessä, että sinne voisi liittyä. Täytyy ottaa selvää asiasta.

Hyvä puoli on se, ettei taivaaseen mennessä kysytä maallisen seurakunnan jäsenkirjaa, vaan sitä mikä on suhteeni Jeesukseen Kristukseen.
Ajattelija
 
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 29 Marras, 2010 11:14

Totta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 29 Marras, 2010 21:46

Näin se menee. (HL)
Kannattaa ajatella asiat VAIN Raamatusta käsin, ei omista ja uskontojen mielipiteistä johdettuina.
Tarkoitan seuraavassa linkissä olevaa asiaa
nollapisteestä alkamiseen.
Luethan Ajattelija sen:


http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/vi ... php?t=2823

:idea:

Seurakuntaan "liittymisestä" olisi asiaa tässä:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/todellinenseurakunta.htm

Tässä kuvassa siunaan Ajattelijaa:

Kuva
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Ajattelija » Ma 29 Marras, 2010 22:03

Tulin uskoon 1989. Käväisin ennen ratkaisuani parissa seurakunnassa katselemassa sitä touhua.

Toisessa nostin käteni ja menin muiden mukana eteen. Minun luokseni ei tullut ketään, vaikka kaikkien muiden luokse tuli. Seisoin vähän aikaa siellä nolona ja lopulta poistuin takavasemmalle vähin äänin.

Lopulta annoin elämäni Herralle yksin kotonani. Seuraavan vuoden olin Pyhän Hengen opetuksessa ja opin Raamatusta enemmän kuin myöhemmin seurakunnassa. Jos en olisi saanut sitä ns. yksityisopetusta, olisin luopunut uskosta jo melko pian seurakuntaan liittymisen jälkeen.

Jumala on vienyt minua siihen ns. nollapisteeseen tarvittaessa ja olen joutunut myöntämään perinpohjaisen syntisyyteni Hänen edessään. Minussa ei todellakaan asu mitään hyvää. Vain armosta olen uskossa edelleenkin.

Seurakuntahan olisi hyvä löytää omasta kaupungista...eikö vaan... :D
Ajattelija
 
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 29 Marras, 2010 11:14

Kyllä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 29 Marras, 2010 23:27

:lol:

Olisi todella ihanteellista löytää raamatullinen seurakuntatoiminta omasta kaupungista.

:IAg

Tietääkseni Helsingissäkin toimii Jumalan seurakunta. Myös Espoossa on toimintaa.
Mutta on meillä Turussakin. Kipaisepa sieltä heti ensi sunnuntaina Turkuun kokoukseen.
:lol:

Seurakunnan
YHTEYSPAIKKA
Läntinen Pitkäkatu 33
20100 Turku (rautatieaseman lähellä)
Tilaisuudet
- ke avoimet ovet 14.00 - 18.00
- pe uskossa olevien rukoustunti 18.00-19.00
- la raamattupiiri 16.00
- su seurakunnan pääkokous 16.00

TERVETULOA!

:!:

____________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Weli-Markku » Ti 30 Marras, 2010 7:04

Ajattelija kirjoitti:Sitten kun katson asiakseni erota kirkosta toistamiseen, teen sen Jumalan käskystä.

Erosin kerran hellareiden painostuksesta. Olin vuoden pois kirkosta ja tunsin itseni kodittomaksi. Rukoilin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että takaisin kirkkoon ja sain rauhan siltä asialta. Hellareista lähdin 9 vuoden jälkeen, saamatta ainoatakaan ystävää siitä porukasta.

Nyt kuitenkin alkaa rauhattomuus nostaa päätään kirkon suhteen. Tiedän että lähtölaukaus on jo kajahtanut.

Sitten kun lähden, menen kyllä reilusti kirkkoon ja ilmoitan syyn lähtemiseeni.



Rakas ajattelija!
Käsittääkseni ei tarvita erillistä Jumalan käskyä erota kirkosta, viitaten omaankin kommenttiisi: "Nyt kuitenkin alkaa rauhattomuus nostaa päätään...tiedän, että lähtölaukaus on kajahtanut."
Pyhä Henki sinun henkesi kanssa todistaa aivan ilmeisesti, etteivät asiat kirkossa ole sinne päinkään, kuin niiden pitäisi olla.
Itse erosin kirkosta jo vuonna 1995, oltuani vuoden elävässä uskossa. Olen myöskin tehnyt selvän pesäeron kaiken ja kaikkien ihmistekoisten "herätysliikkeiden" kanssa.

Hyvä ajattelija! Seuraa sydämesi ääntä, jonka kautta Pyhä Henki ja itse Herra vaikuttaa.
Miksi epäröit?
Ethän kanna myöskään kaunaa helluntailaisille, äläkä anna kenenkenkään manipuloijan painostaa itseäsi.
Siunausta sinulle! Ja kaikilla muillekin rakkaille siskoille ja veljille Kristuksessa.
Maran ata - Herramme tulee.
Ja niinkuin Weijo on korostanut, Pyhä Henki on yritetty sysätä syrjään kaiken maailman kirkkovuoden kunkin juhlapyhän teksteillä - olkoot vaikka kuinka raamatusta -mutta Jumala antakoon meille elävää sanaa joka päivä evääksemme ja elääksemme Kristuselämää - ei mikään pappi, joka lukee kirkkovuoden tekstejä höystettynä uskonnollisilla kliseillä, joilla pyritään lähinnä viihdyttämiseen ja valvomattomuuteen. Kuollutta sanaa semmoinen.

Mutta Kristuksessa vanhurskas on elävä uskostansa.
Siis hän, joka ottaa vastaan Jumalan sanan sellaisena, kuin ON KIRJOITETTU!
Lisäksi: Jumalan valtakunta ei ole (vain) sanoissa vaan VOIMASSA. Sen tähden on syytä rukoilla itse kullekin Jeesuksen omalle Pyhän Hengen täyteyttä ja Voimassa ja rakkaudessa vaeltamissa, koska olemme itsessämme heikkoja.
Siunausta! :)
Weli-Markku
 

ViestiKirjoittaja mikadon » To 16 Joulu, 2010 20:36

[quote="
Mutta Kristuksessa vanhurskas on elävä uskostansa.
Siis hän, joka ottaa vastaan Jumalan sanan sellaisena, kuin ON KIRJOITETTU!
Lisäksi: Jumalan valtakunta ei ole (vain) sanoissa vaan VOIMASSA. Sen tähden on syytä rukoilla itse kullekin Jeesuksen omalle Pyhän Hengen täyteyttä ja Voimassa ja rakkaudessa vaeltamissa, koska olemme itsessämme heikkoja.
[/quote]
Weli Markun tekstissä on todella hieno ajatus, näin on.
Olen ajatellut eroamisasiaa tovin aikaa, mutta toistaiseksi olemme seurakunnassamme pienryhmänä seurakunnan keskellä tuomassa selkeästi esille Raamatun arvovaltaa ja Raamatun totuutta kaikissa tämänkin päivän kysymyksissä. Toimimme Raamattupiirinä ja nyt syksyllä saimme kenkää seurakunnan tiloista. Mutta emme lannistu, vaan pidämme Raamatun totuuksia esillä yleisönosastoissa, henkilökohtaisissa keskusteluissa meitä vastustavien seurakunnan luottamushenkilöiden kanssa ja kokoonnumme seurakunnan tilojen ulkopuolella entistäkin innokkaampina tutkimaan Raamattua ja rukoilemaan Pyhän Hengen aikaansaamaa voimakasta herätystä seurakuntaamme ja uudistumista seurakunnan palveljoille ja luottamushenkilöille. Totta kai myös itsellemme sitä ihanaa Hengen kosketusta ja ensirakkauden tulta Jeesusta kohtaan.
Avatar
mikadon
 
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 14 Joulu, 2010 18:56
Paikkakunta: Itä-Suomi

Mitä Jumala tahtoo?

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 16 Joulu, 2010 20:50

:!:

Jumala ei tahdo yhdenkään ihmisen kuuluvan kirkkoon!
Se asia perustellaan tässä :

http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/vi ... php?t=2823

Kannattaa tutkia!

:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Pe 17 Joulu, 2010 13:53

Mikä on teidän raamattupiirinne mielestä toinen käsky , ja
mikä seitsemäs?

:Whistl

mikadon kirjoitti:Mutta Kristuksessa vanhurskas on elävä uskostansa.
Siis hän, joka ottaa vastaan Jumalan sanan sellaisena, kuin ON KIRJOITETTU!
Lisäksi: Jumalan valtakunta ei ole (vain) sanoissa vaan VOIMASSA. Sen tähden on syytä rukoilla itse kullekin Jeesuksen omalle Pyhän Hengen täyteyttä ja Voimassa ja rakkaudessa vaeltamissa, koska olemme itsessämme heikkoja.

Weli Markun tekstissä on todella hieno ajatus, näin on.
Olen ajatellut eroamisasiaa tovin aikaa, mutta toistaiseksi olemme seurakunnassamme pienryhmänä seurakunnan keskellä tuomassa selkeästi esille Raamatun arvovaltaa ja Raamatun totuutta kaikissa tämänkin päivän kysymyksissä. Toimimme Raamattupiirinä ja nyt syksyllä saimme kenkää seurakunnan tiloista. Mutta emme lannistu, vaan pidämme Raamatun totuuksia esillä yleisönosastoissa, henkilökohtaisissa keskusteluissa meitä vastustavien seurakunnan luottamushenkilöiden kanssa ja kokoonnumme seurakunnan tilojen ulkopuolella entistäkin innokkaampina tutkimaan Raamattua ja rukoilemaan Pyhän Hengen aikaansaamaa voimakasta herätystä seurakuntaamme ja uudistumista seurakunnan palveljoille ja luottamushenkilöille. Totta kai myös itsellemme sitä ihanaa Hengen kosketusta ja ensirakkauden tulta Jeesusta kohtaan.
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

ViestiKirjoittaja mikadon » Pe 17 Joulu, 2010 19:22

pertsa2010 kirjoitti:Mikä on teidän raamattupiirinne mielestä toinen käsky , ja mikä seitsemäs?


Toinen käsky löytyy mielestämme 2 Moos. 20:7 ja lainaan sen tähän Raamatun v. 1642 mukaan: " Ei sinun pidä turhan lausuman sinun HERras Jumalas nime: sillä ei HERra pidä sitä rangaisemata/ joca hänen nimens turhan lausu. " Ja siihen mielestämme on hyvä selitys Luther VähäKatekismuksesta, jossa todetaan mm. ettemme saa vannoa, valehdella, noitua, toivottaa pahaa, pettää, vaan kaikessa hädässä avuksi huutaa, rukoilla, kiittää ja ylistää Hänen nimessään.

Seitsemäs käsky löytyy mielestämme 2 Moos. 20:15 ja lainaan sen jälleen Raamatun v. 1642 mukaan: " Ei sinun pidä warastaman." Ja jälleen VähäKatekismuksen mukaan selitys mielestämme on hyvä ja lainaan sitä tähän: ei saa ottaa lähimmäiseltä rahaa eikä omaisuutta petollisella kaupalla ja vääryydellä vaan auttaa häntä varjelemaan ja enentämään tavaraansa ja elatusaan.

Kaikkien käskyjen olennainen osa mielestäni on juuri se, että meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin että toimimme juuri siitä syystä käskyjen mukaisella tavalla. Tosin inhimillinen ihminen ei vajavuudessaan pysty siihen, mutta pyrkimys kuitenkin on hyvä. Lohtuna on se, että lankeemuksissakin saa turvautua Jeesuksen veren armoon ja alkaa joka päivä uudelleen Häneen turvaten ja armon varassa.
Avatar
mikadon
 
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 14 Joulu, 2010 18:56
Paikkakunta: Itä-Suomi

Oikeat kymmenen käskyä / Mikadonille

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » Pe 17 Joulu, 2010 21:00

:Whistl

Käskyt löytyvät viidennestä mooseksen kirjasta sellaisina ,kuin ne tuntevat kaikki muut paitsi katoliset ja tytärkirkko luterilaiset.
Kun kuvainpalvelukielto aikoinaan haluttiin katolisen kirkon toimesta pois , niin kymmenes käsky jaettiin tökerösti puoliksi,kahteen
samanmerkityksiseen osaan ja muita käskyjä liuutettiin ensimmäisen käskyn suuntaan ja simsalabim - kuvainpalvelukielto saatiin
pois.Tästä seurasi myös se ,että käskyt ovat katekismuksessa eri järjestyksessä,kuin muilla(paitsi katolisilla) ja tällä toimenpiteellä
he muuttivat Raamatun sanaa = Jumalan sanaa ja tulivat Kristuksen Ristin vihollisiksi.
Käskyt ovat oikein alla esitetyssä muodossa ja järjestyksessä - luterilaisten katekismus on herjaava väärennös.En tietenkään halua väheksyä sen työn arvoa
,jota ryhmänne tekee , mutta yrittäkääs kysyä näitäkin asioita seurakuntanne vastaavilta.

Daniel:
7:25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

:Whistl
****************************************************************
5. MOOSEKSEN KIRJA
1.
5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
****************************************************************
2.
5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
****************************************************************
3.
5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
****************************************************************
4.
5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
****************************************************************
5.
5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
6.
5:17 Älä tapa.
****************************************************************
7.
5:18 Älä tee huorin.
****************************************************************
8.
5:19 Älä varasta.
****************************************************************
9.
5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
****************************************************************
10.
5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.
****************************************************************
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Raamatussa selvästi

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 17 Joulu, 2010 23:31

Jeesus johdattakoon meitä!
Aamen Pertsa. Vanhan liiton käskyt löytyvät tietenkin vain Raamatusta. :idea: Yes!

Ja sitten tiedote kaikille uusille jäsenille:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/vi ... .php?t=126
Jokaisen on hyvä lukea tuosta linkistä muutamat rivit!

:IAg

Tällä foorumilla ei hyväksytä luterilaista katekismusta ja muutakaan sieltä lähteestä tulevaa oppia, eikä sen paremmin minkään muunkaan uskonsuunnan näkemyksiä. Suuntanamme on alkuperäinen kristinusko sellaisena kuin se on Raamatun Uudessa Testamentissa. Sitä opetamme ja siihen neuvomme ihmisiä!
Uusi liitto perustuu Jeesukseen ja Hänen Sanaansa Raamattuun. Koko Raamattu on seurakunnan "kirkkokäsikirja" ja "uskontunnustus". Mutta Vanha Testamentti tulkitaan Jumalan seurakunnassa Uudesta liitosta käsin. = "Se on täytetty!"

Esim. luterilainen lapsikasteen harha on vakavaa eksytystä. /
Kirkkoon kuuluminen on synti Jumalaa ja Hänen seurakuntaansa vastaan! Ja HUOM! Tämä tarkoittaa KAIKKIA ihmisperusteisia ns. kristillisä kirkkoja! Se tarkoittaa tietenkin myös kristinuskon ulkopuolella olevia kirkkokuntia kuten esim. adventtikirkkoa lakiliittoineen.
Mikään kirkko ei ole seurakunta! Jos joku toimii kirkon piirissä, ei hän silloin rakenna seurakuntaa. Kirkko ja seurakunta ovat kaksi eri asiaa.

:!:

Uusi liitto Jeesuksen veriuhrin armossa alkoi ristiltä. Kannattaa opiskella Raamatusta, mitä opetuksia meille on annettu RISTINTYÖN JÄLKEEN. = Kirjoitukset ristin jälkeisistä tapahtumista ja opin kehittymisestä valmiiksi ja loppupisteeseen, joka on Ilm. 22:18-19:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

Tässä lisää:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/alkuperainen.htm
Siinä on kirjoitukseni alkuperäisestä kristinuskosta! Apostolinen usko ja seurakunta ainoastaan on Jumalan antama!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Käskyt 2. mooseksen kirja

ViestiKirjoittaja pertsa2010 » La 18 Joulu, 2010 13:35

:Whistl

Raamattu on jopa kirkonkin perustuslaki ,ainakin muodollisesti , ja silloin ovat tunnustuskirjat ja katekismukset sen rinnalla
toisarvoisia.

Mikadon - vetosit alunperin toiseen mooseksen kirjaan toista käskyä määritellessäsi.Tuolla alla ovat käskyt kerättyinä
ko. kirjasta.Näytä allaolevasta mooseksen lainauksesta mikä on toinen käsky ja mikä on seitsemäs käsky.
Seitsemättä käskyä kysyin alunperin siksi , että se on nykyään "Älä tee aviorikosta".Luterilaiset siis sallivat huoraamisen , kunhan sitä ei tehdä avioliitossa????
Pyhän Raamatun väärentäminen on raskas synti.Luterilaiset selittävät toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn,
mutta mistä sen tietää - katekismuksessanne ei missään kohden mainita kuvainpalvelukieltoa!!
Tuon sisältymisselityksen antoi minulle luterilaisen kirkon verkkotoimittaja Suvi Kava , asiaa tiedusteltuani.
Muun muassa näistä syistä erosin itse aikoinaan luterilaisesta kirkosta.Nykyään on tullut vielä lisämaustetta,kun kirkko
väittää ettei homoseksuaalisuus ole minkäänlainen synti.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... inen-synti

Piispa puhui homoseksuaalisuudesta , ja siihen käsitteeseen kuuluu myös sen toteuttaminen käytännössä.Täten piispa
väittää Jumalan olevan väärässä tuon syntiasian suhteen.

***********************************************************************

MOOSEKSEN 2. KIRJA

1.
20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
***********************************************************************
2.
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
***********************************************************************
3.
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
***********************************************************************
4.
20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
***********************************************************************
5.
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
***********************************************************************
6.
20:13 Älä tapa.
***********************************************************************
7.
20:14 Älä tee huorin.
***********************************************************************
8.
20:15 Älä varasta.
***********************************************************************
9.
20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
***********************************************************************
10.
20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
***********************************************************************


Vuoden 1776 Biblia jota käytätte , on yhteneväinen mooseksen toisen ja viidennen kirjan kanssa asiasisällöltään, näiltä osin.


mikadon kirjoitti:
pertsa2010 kirjoitti:Mikä on teidän raamattupiirinne mielestä toinen käsky , ja mikä seitsemäs?

Toinen käsky löytyy mielestämme 2 Moos. 20:7 ja lainaan sen tähän Raamatun v. 1642 mukaan: " Ei sinun pidä turhan lausuman sinun HERras Jumalas nime: sillä ei HERra pidä sitä rangaisemata/ joca hänen nimens turhan lausu. " Ja siihen mielestämme on hyvä selitys Luther VähäKatekismuksesta, jossa todetaan mm. ettemme saa vannoa, valehdella, noitua, toivottaa pahaa, pettää, vaan kaikessa hädässä avuksi huutaa, rukoilla, kiittää ja ylistää Hänen nimessään.

Seitsemäs käsky löytyy mielestämme 2 Moos. 20:15 ja lainaan sen jälleen Raamatun v. 1642 mukaan: " Ei sinun pidä warastaman." Ja jälleen VähäKatekismuksen mukaan selitys mielestämme on hyvä ja lainaan sitä tähän: ei saa ottaa lähimmäiseltä rahaa eikä omaisuutta petollisella kaupalla ja vääryydellä vaan auttaa häntä varjelemaan ja enentämään tavaraansa ja elatusaan.

Kaikkien käskyjen olennainen osa mielestäni on juuri se, että meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin että toimimme juuri siitä syystä käskyjen mukaisella tavalla. Tosin inhimillinen ihminen ei vajavuudessaan pysty siihen, mutta pyrkimys kuitenkin on hyvä. Lohtuna on se, että lankeemuksissakin saa turvautua Jeesuksen veren armoon ja alkaa joka päivä uudelleen Häneen turvaten ja armon varassa.


Huomaatko miten on hiukan hankalaa keskustella ,kun käskyt on muljattu katekismuksessanne väärään järjestykseen?

:Whistl
Avatar
pertsa2010
 
Viestit: 97
Liittynyt: To 25 Maalis, 2010 10:33

Seuraava

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron