Kymmenysjärjestelmän epäoikeudenmukaisuus..

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Kymmenysjärjestelmän epäoikeudenmukaisuus..

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ma 27 Kesä, 2011 22:41

Bruttokymmenys tuloista on rasitteeltaan tolkuton yksinasuvalle sinkulle.. minulla on ollut joskus 1000euron tulot joista känppä imaissut lähes kaiken. 630euroa..tuosta summasta bruttokymmenys on aivan kohtuuton. Sen sijaan 3000tienaavalle kymmenys ei ole "hikikään" maksaa.. sen vaikutus elämään on hyvin pieni. Kymmenysjärjestelmä on oikeudenmukainen vain maksettuna AIVAN pakollisten menojen jälkeen jäävästä summasta. 1000eur - 630 on 370eur.. eli 37euroa kymmenyksiä ei olisi kohtuuton.. Kymmenysjärjestelmä brutosta on köyhälle kuin Kataisen hallitus - Köyhät kyykkyyn :(
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

Varaa on!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 28 Kesä, 2011 19:01

:!:

Ihmisellä on aina varaa ja aikaa siihen, mikä hänelle on tärkeää!!!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Ti 28 Kesä, 2011 21:43

Hitsi kun vaan niin kovalla vaivalla joutuu kaiken hankkimaan mitä saa.. Taitaa tän nurinan syy olla siinä että oon töissä ylirasitettu :(
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » To 30 Kesä, 2011 15:20

Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan Armo On Vaikuttanut Makedonian seurakunnissa:
että, vaikka he olivatkin monessa ehdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
eivätkä he vain tehneet, niinkuin me olimme toivoneet, vaan antoivat itsensäkin, ennen kaikkea Herralle ja sitten meille, Jumalan Tahdosta,
niin että me kehoitimme Tiitusta, niinkuin hän jo oli alkanut, saattamaan teidän keskuudessanne pätökseen tämänkin rakkaudentyön.
Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: Uskoa, Sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.
En sano tätä käskien, vaan viittaamalla muiden intoon minä tahdon koetella teidänkin rakkautenne vilpittömyytta.
Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Armon, että Hän, Vaikka Oli Rikas, Tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te Hänen köyhyydestään rikastuisitte.
Minä annan vain neuvon tässä asiassa; sillä se on hyödyksi teille, jotka jo viime vuonna olitte ensimmäiset, ette ainoastaan tekemässä, vaan myös tahtomassa.
Täyttäkää nyt siis tekonne, niin että, yhtä altiisti kuin olitte sen päättäneet, sen myös täyttäisitte, varojenne mukaan.
Sillä jos on alttiutta, niin se on otollista sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".
2 Kor.8:1-15.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

Uhrimieli

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 30 Kesä, 2011 21:13

:!:

Amen Uusiluomus.

Kun Jeesus antaa uhrimielen niin tapahtuu ihmeellisiä asioita. "Suuressa köyhyydessä" elävä pystyy uhraamaan Jumalan työhön jopa paljon.
" ...niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja.
Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa,
paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen.."

Ja kun Raamattu sanoo, että Makedonian seurakunnissa oli suuressa köyhyydessä eläviä kristittyjä, jotka uhrasivat, niin se tarkoittaa, että he olivat paljon köyhempiä kuin meidän aikamme köyhät (varsinkin Suomessa). Ja he pyysivät, että saavat osallistua uhraamiseen!
Lukekaapa tarkkaan tuo Uusiluomuksen laittama 2 Kor. 8. luku.

Ihmisellä on aina varaa ja aikaa siihen, mikä hänelle on tärkeää!!!

Ja aivan varmasti jokaisella on varaa uhrata Jumalan työhön minimissään se yksi euro päivässä.
Kokeile!!!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » La 02 Heinä, 2011 9:14

Täällä pk-seudulla on SIKA-kalliit asunnot ja se imaisee niiiiin paljon..Mutta olen usein miettinyt miten laittaa asunto,joka kerran on kuitenkin pakko maksaa..Herran työhön. Mun asuntoa olisi tosi hyvä pitää kokoontumispaikkana Herraan uskoville.. Mutta vastakaikua ei vielä toistaiseksi ole ilmaantunut..
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron