Jumalamme nimiä

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Jumalamme nimiä

ViestiKirjoittaja Victoriana777 » To 07 Heinä, 2011 13:34

Yahweh Elohim = Voimallinen, Kaikkivoipa, Yksi Luoja
Yahweh Shammah = Herra on läsnä, Herra on kumppanini
Adonai = Herra, Mahtava Herrani
El Elyon = Kaikkein Korkein, 1. Moos. 14:18-20 Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi. Ja hän siunasi hänet sanoen: "Siunatkoon Abramia Jumala, Korkein, taivaan ja maan luoja. Ja kiitetty olkoon Jumala, Korkein, joka antoi vihollisesi sinun käsiisi." Ja Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta.
YHWH = Minä Olen, Olemassaoleva
Yahweh Rohi = Herra on minun Paimeneni
Yahweh Mekaddishkem = Herra, joka pyhittää 3. Moos. 20:8 Ja noudattakaa minun käskyjäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
Yahweh Tsidkenu = Herra on vanhurskautemme, Yahweh Pelastava Oikeutemme Jer.23: 5-6 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra on meidän vanhurskautemme'.
El Roi = Jumala, joka näkee minut, 1. Moos. 16:13-14 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee? Sentähden kutsutaan kaivoa nimellä Lahai-Roin kaivo; se on Kaadeksen ja Beredin välillä."
Yahweh Nissi = Herra on lippuni, 2. Moos. 17:16 Ja hän sanoi: "Minä nostan käteni Herran istuinta kohden: Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen".
El Shaddai = Kaikkiriittävä Jumala, jossa on kylliksi, Vuorten Jumala 1. Moos. 17:2-3 minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti. Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen:"
Yahweh Jireh = Herra varustaa, tarjoaa, toimittaa, 1. Moos. 22:11-14 Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".Niin Aabraham nosti silmänsä ja huomasi takanansa oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Ja Aabraham meni, otti oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta. Ja Aabraham pani sen paikan nimeksi "Herra näkee". Niinpä vielä tänä päivänä sanotaan: "Vuorella, missä Herra ilmestyy".
Yahweh Rapha = Herra, joka parantaa, 2. Moos. 15:26 Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".
Yahweh Shalom= Herra on Rauha
Yahweh Sabaoth = Sotajoukkojen Herra, armeijoiden Herra, Ps. 46:7
Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme. Sela.
El Olam = Iankaikkinen Jumala
El = Vahva
El Elohe Yisrael = Israelin Jumala
Immanuel = Jumala meidän kanssamme, Minä Olen
Yah, tai Jah = Olemassaoleva
Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Ilm. 19:11
Avatar
Victoriana777
 
Viestit: 32
Liittynyt: To 28 Huhti, 2011 21:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron