Ostin muulin!

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Ostin muulin!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » La 11 Huhti, 2009 19:57

Eräs mies myi minulle muulinsa. Ostajana olin minä, joka olen pappi ja pidän eläimistä. Kun kaupat oli tehty kertoi myyjä minulle ohjeita: "Ratsastaessasi muulilla sanot "Kiitos hyvä Jumala" silloin kun haluat liikkeelle , ja kun haluat pysähtyä niin sanot "Amen"."
Kiipesin muulin selkään ja sanoin "kiitos hyvä Jumala!" Siinä samassa muuli lähti liikkeelle, mutta annas olla vauhti senkun vaan kiihtyi, ja kiihtyi. Muuli alkoi jo juosta joten muistin sanoa "Amen" ja muuli pysähtyi heti ja seisoi paikallaan.
Vasta nyt huomasin muulin pysähtyneen syvän rotkon reunalle joten kiitollisena ylös katsoen ja Herraan luottaen Sanoin oi " kiitos hyvä Jumala"....

Muuli ei selvinnyt.
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Extrem-sport!

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » La 11 Huhti, 2009 22:41

Todella hyvä tarina tähän illan hetkeen, kiitos.

Kuva
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja maria » Su 12 Huhti, 2009 8:19

Hyvä, opetuksellinen tarina minustakin.
maria
 
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 03 Maalis, 2009 19:59

????

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 12 Huhti, 2009 21:13

Tässä muutama kuva, joita olen ottanut Turusta:

Kuva
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Hienoja kuvia..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 13 Huhti, 2009 0:49

Todella hienoja kuvia on valokuvausmestari ottanut :!:
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Joo!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 13 Huhti, 2009 10:43

Picasa 3 valokuvankäsittelyohjelmalla saa kuvia liitettyä yhteen kollaasiksi. Sillä saa "mestaroitua" ( :oops: ) mitä erikoisempia asetelmia.

:lol:

Siinä on ylimmässä kuvassa on kokouspaikkamme ovi avoinna! Se toivottaa kaikki tervetulleiksi Turkuun.
________________________________
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Niinpä niin ja juupajoki ;)

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 13 Huhti, 2009 11:34

Shalom!

Joo-o, kyllä, kollaasikin on hieno, erillisiä kuvia se minä..

ja varsinkin silloin, kun mukana on hienoja purjelaivoja, niin minä olen sitten jo trokattu :lol: eli myyty. Ne vaan on hiin hienoja ja kyllä minä niistä tavallisista purjeveneistä pidän. Purjelaivat ovat vaan luku sinänsä.

Mutta kaikenkaikkiaan hyviä, teräviä kuvia. Weijolla lienee valtava kuvavarasto merellisistä ja luontokuvia jne.

Luonnossa ja merellä tunnen olevani kaikista lähimpänä Jumalaa, enkä nyt tarkoita Ruotsinlaivoja. Se mitään merellä olemista :wink:
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä La 18 Huhti, 2009 10:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Aamen

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 13 Huhti, 2009 12:02

Niin Dimi! Ei se ruattinlaivoilla matkaaminen ole merihenkistä. Ehkä se oli enemmän sitä jonka viime kesänä laitoi RistinLoistoon. :lol: Se kumivenejuttu!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Ensi kesänä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 17 Huhti, 2009 9:11

Turussa on heinäkuussa 23-26 päivänä suuri purjelaivatapahtuma. Se on Suomen suurin kesätapahtuma.
Vierailijoita (turisteja) odotetaan Turkuun lähes miljoona. Hotellihuoneet ovat jo nyt varattuja.
Aurajoen rannoille mereltä alkaen tulee kymmeniä isoja purjelaivoja.
Kylläpä on kameralleni töitä. :lol:
Mitäs Dimi, jos alkaisit suunnitella silloin matkaa Turkuun?

Tall Ships Races Baltic tapahtuma on siis 23 - 26. 7. 2009.
Samaan aikaan, 26.7. on meillä Sofiankadulla kesän yhteyspäivä
uskontojen ulkopuolella seurakuntana toimvia varten.
Siitä laitan erillisen ilmoituksen piakkoin.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

voi sinua veljeni..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 17 Huhti, 2009 13:24

.. kun luet minua ja mitä haluaisin - kuin avointa kirjaa. no, en minä tässä ole pitänyt mieltäni piilossa.

Shalom! Jumalan rauhaa tähän päivään kaikille rakkaille Jumalan lapsille!

Se olisi kyllä unelmien täyttymys, mutta kaiketi ne unelmiksi jäävätkin. Minulla ei ole sukua Turussa, jossa voisi poiketa yhtä tai useampaa päivää. Ja Lindemanin Sisko ja Olavikin ovat ajasta poistuneet Aabrahamin helmoihin, jossa olisin voinut kohtuu vapaasti ja ilman asumiskustannuksia viipyä useammankin päivän.

Jos vielä se eläminen ja asuminen olisi kunnossa, niin sitten voisi alkaa järjestelemään tämän Pikku-Ukon, koirani hoitoa ja siinä se saattaakin olla probleemo :D Lapset eivät halua tai sanotaanko, että olisivat, kuten mennyt elämä todistaa, haluttomia hoitamaan koiraa - edes silloin kun olen joutunut viipymään sairaalassa muutaman päivän. Täytyy panna toivonsa tässä asiassa hyvään ystävään Kaijaan, naapuriin, joka nyt asuu tuossa lähellä, edellisessä osoitteessa, josta tänne Aurinkopuistoon muutin.
Tämä on tietysti ajankohtaista vasta, jos muu toteutuisi. Olen kyllä tottunut jäämään ilman :D sanoisinko elämän opetukseksi.

Mutta olisihan se valtava mahdollisuus kaikenkaikkiaan, eikä tämä Tall Ship Race on se ainoa, vaan pääsisin Sofiankadun joukkoon siksi ajaksi, ikään kuin isäntäseurakuntaan ja tutustumaan sisariin ja veljiin siellä. Entuudestaan tunnen vain Weijon ja Kristiinan, sekä Sini-Lumian.
Weijon tapasin live ensi kertaa viime kesänä H:ssä teltalla ja (myöhäinen lisäys: hänet, Weijon sekä) Kristiinan ja Sini-Lumian siis päivilläni marraskuun 2. päivä täällä Vantaan Nissaksessa, jossa 60-vuotispäiväni pidettiin.

Kunpa saisi tavata kaikki muutkin Ristin Loiston ja Ristin Valossa kirjailevat sisareni ja veljeni Herrassa. Olisihan se melkoisen mahtavaa, mitä muut sellaista tilaisuudesta ajattelevat, ajattelisivat :?:

Sitten ei olisi enää huomioitava kuin matkakulut ja taskuraha matkan ajaksi. Tuollainen pikkuseikka minun eläkkeilläni :wink:

Mutta


Kuva

ts. saitte hymyn huulilleni..
Viimeksi muokannut Dimi Sefanja päivämäärä La 18 Huhti, 2009 10:48, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Unostus tapahtui..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 17 Huhti, 2009 14:06

Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Amen. (Room. 16:24)


Kuva
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

TUrkuun kaikki!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 17 Huhti, 2009 20:14

Ajatus Dimiltä oli erittäin toteutuskelpoinen, että voisimme kaikki tavata ensi kesänä Turussa Tall Ship Race tapahtumassa ja kesän yhteyspäivän tilaisuuksissa Sofiankadulla.
Sunnuntaina 26. 7. on kolme tilaisuutta. Ne ovat klo 12.00, 15.00 ja 17.00 (muistaakseni). Laitan ilmoitustaululle tarkemman ilmoituksen sitten kun ajankohta on lähempänä. Mutta alkakaapa nyt vain tehdä kesän matkasuunnitelmaa, ettei se jää viime tinkaan.

Turkuun siis kaikki Ristin Valossa elävät ristinvalolaiset ja siihen Valoon halauavat, 26.7.
Päätetty! :lol:
___________________________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Todellakin..

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » La 18 Huhti, 2009 10:43

.. aion suunnitella ja järjestellä tuota tutustumismatkaa Turun Jumalan Seurakuntaan ja sen jäseniin (ilman jäsenkirjaa :D ), että jos Luoja suo, niin asiahan silloin järjestyy täyden kympin arvoisesti - tai sanotaan nyt 10 + arvoisesti. Samalla saa sitten ihailla ja nauttia isoista seilaajista, meren matkaajista, kuten ne laivat kaikki ennen olivat.
jos vielä jollain veljellä, sisarella on merikelpoinen vene, niin johan sitä saa sellaista elixiiriä, ettei paremmasta väliä, kaunista saaristoluontoa, hienoa veneilyä ja suurten meren purjekyntäjien kaunista liitoa ja saattaapa sinne päästä täkillekin (kansi) tutustumaan atmosfääriin ihan liki.
Sitten, kun siihen lisää sisarten ja veljien livetapaamista, kun heidät tuntee näin kirjoitustensa kautta, niin nyt mahdollisesti sitten myös ihan konkreettisestikin. Ja näkee suloista Sini-Lumiaa, että jos hän miten on kasvanut viime syssystä.
Saa olla mukana myös Jumalan Seurakunnan toiminnassa, kokouksessa. Mitä sitä tällainen ihminen täältä takarivilltä kaipaakaan :lol:
Voi kerrankin olla kokouksessa, ilman, että tarvitsee pelätä saarnaajan käyttävän mitään väännöstä, edes oikean Pyhän Raamatun rinnalla, kuten tapahtui Korson seurakunnassa, josta olen kertonutkin Ristin Loistossa (ainakin)..

Jaa-a, tämä jäi puolivalmiina kytemään, vastaus, kun tuli muka jotain muuta väliin. Parempi tässä tapauksessa myöhään kuin ei ollenkaan, mutta mihin minä sain häviämään - vai sainko - sen privaviestin vastauksen - vaiko jo sen lähetin. Salapoliisin työ alkakoon, kun oli eilen tutkimuksia (nettisivuja) auki koneella tällaiselle päälle ihan liikaa, mutta kun yksi asia johtaa toiseen, niin sitä vaan kertyy :D

Jotta ei enää jäisi roikkumaan puolivalmiina (onko joku, mikä, milloinkaan ihan valmis, joo - omasta mielestä) niin laitan tämän tulemaan. Sikäli kun ymmärrän ja muistan, niin tähän ei tullut vielä kommentin kommenttia. Ei se kesä nyt n i i n kaukana ole :!: :D




Kuva
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 18 Huhti, 2009 22:03

Minä ainakin olen paikalla tuolla kesän yhteisessä kokouksessa :) Ja ehkä Sini-Lumia ja Meri-Tuulikin. Katsotaan nyt... Olisi kyllä ihana tavata jo vihdoin muitakin täällä ja entisessä RistinLoistossa kirjoitelleita.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Sini-Lumia, Meri-Tuuli ja muut RL:ssa seuratut perheet

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Su 19 Huhti, 2009 3:59

.. Siis Ristin Loiston ajoilta jo tutuksi tulleet lapsoset ja aikuiset, sisaret ja veljet, joista seurannut jäsenyyden ajan Ristin Loiston ajoilta asti. Jotenkin sitä vaan ikään kuin tuntee kaikki ja kantaa huoltakin, kun sitä on saanut seurata, niin lasten tilannetta, sairauksia ja niiden hoitoa kuin myös mitä itse kullekin jäsenelle perheenjäsenineen kuuluu.

Olisi se vaan mukava tavata ihan live ja päivittää elävinä uskovina, yksilöinä ja perheinä tuolla tavoin, tuolta ajalta kaikki tutut ja rakkaat ihmiset elävässä elämässä. Elävässä uskossa kaikki tutuksi käyneet - tai siis *höh* - miten se menikään :D

Sofiankadun Yhteisöpäivä sattuu samaan aikaan tämän suurtapahtuman Tall Ships Racen kanssa ja kuten Weijo aikaisemmin kirjoitti, niin hotellit yms. ovat vinttiä, kellaria myöten täynnänsä - pitää siis varata ne Pent houset, vai mitä ne raharikkaat suosivat siellä katoilla :D

HUOM! HUOM! HUOM!

Lisää vaan käsiä pystyyn Turkkuseen tulon puolesta, yhteisötapaamiseen ko. päivinä.

Vastako meittii on koossa Weijo, Aamu-Usva ja allekirjoittanut. KOLME :?: No riittäähän sekin kokouksen pitämiseen :lol:

Rivakasti käy, tartu toimeen, siitä saat alustan ja loimeen!

Mikäköhän riimi tuokin oli, mutta jeäköön siihe, ku sattu tuommottii viistee tuleemaan :wink:


Kuva

Pikku-Ukko & Aamu-Usva

Kuva

Sini-Lumia & Joni (tyttärenpoika) sekä "ShiuHaun"pentu

Kuva

Dimi, 60v 3pv & Weijo, hiukka jo vanhempi
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Herman » Ke 22 Huhti, 2009 10:34

Jos Herra suo ja eletään, on myös koko tämä Imatran porukka eli minä ja Emilia ja kolme pienokaista suuntaamassa entiseen kotikaupunkiimme Turkuun Sofiankadun yhteyspäivänä :)
Herman
 

Upeaa, näin joukko lisääntyy!

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 22 Huhti, 2009 10:45

Shalom!

Jumalan rauhaa tähän päivään kaikille sisarille ja veljille Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa!

Upeaa, näin joukko lisääntyy!

Toki, niin kuin Herman sanookin; Jos Herra suo! Aamen.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa