Yhteyden periaatteita

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Yhteyden periaatteita

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 29 Joulu, 2011 13:37

!

Myönteistä

Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikään kuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" Kol. 2:20-21.

Kielteinen, tuomitseva ja arvosteleva vikoiluasenne saattaa tuhota herkkien ihmisten uskonelämän. Kovuus ja rakkaudeton jyrkkyys eivät sovi kristityn käytökseen. Vaan tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon! Filip. 4:5.
Jumalan lapsille ei pidä syöttää lakihenkistä pelkoa siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Jos kristitty joutuu olemaan jokaisessa uskovien tapaamisessa varpaillaan peläten, mistä asiasta taas tulee moitetta ja mitä taas vaaditaan, niin sellaisessa yhteydessä ei kukaan tahdo olla. Ahdisteltu ihminen etsiytyy sinne, missä ovat vapaat ja ilolla täytetyt kristityt.
Esimerkkinä tapaus Sofiankadun kokouspaikastamme: Eräs muutaman viikon uskossa ollut nuori sisar tuli toisesta kaupungista Turkuun kesän kokoukseen. Pitkään uskossa ollut veli meni sanomaan tuolle aralle vastakääntyneelle muka liian suuresta puseron kaula-aukosta. Seuraus oli, ettei tuota sisarta sen jälkeen enää ollut uskovien joukossa. Tuo veli syyllistyi vakavaan syntiin. Samankaltaista taitamattomien toimintaa on kaikissa uskonsuunnissa.

Eräissä piireissä on tapana tutkia uskovien ihmisten kotikin, ettei siellä vaan olisi mitään synnillistä, koristeluja, tai esim. televisiota. Sellaiset lakihenkiset kristityt ovat vahingoksi koko Jumalan seurakunnalle.
Uskovilla saa olla kaunis koti ja kaunis kokouspaikka. Jumala on luonut ihmiseen kauneudentajun. Sitä tulee käyttää. Uskovien tulee huolehtia myös itsestään, hoitaa ulkoista olemustaan, olla huoliteltuja. Mutta ennen muuta meidän tulee olla sydämellisiä itseämme sekä lähimmäisiämme kohtaan. Tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne! Sak. 7:9.

Joillakin uskoon tulleilla on kielteisyyteen muovautunut elämänasenne. Sellaisen vamman Jeesus tahtoo parantaa. Heillä on tapana aloittaa tutustuminen seurakuntaan esim. kysymyksillä: Saavatko naiset puhua teidän kokouksissanne? Peittävätkö naiset päänsä? Ovatko naiset alamaisia miehilleen? Käyttävätkö naiset koruja? Pukeutuvatko naiset säädyllisesti? Hyväksyttekö meikkaamisen? Jne. Myös ruokasäädöksiään jotkut ovat tyrkyttämässä.
Jumalan seurakunnassa ei ole mitään ed. m. uskonnollisia sääntöjä. Matt.15:11-20. Rm. 14. 1 Kor. 6: 12-20. 1 Tim. 4:1-6. Kannattaa opiskella nuo kohdat.

Hengellistä on, että uskoon tulleet autetaan täyttymään Pyhällä Hengellä ja rakastamaan Jumalaa yli kaiken sekä lähimmäistään niin kuin itseään. Jumalan rakkauden ja pyhyyden täyttäessä ihmissydämen lentävät epäpyhät asiat yli laidan. Puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Matt. 23:26.

Jumalanpelko ja Hänen rakkautensa karkottaa muut pelot. 1 Joh. 4:18-19. Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan. Snl. 8:13.

Kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa. Filip. 4:8.


Weijo Lindroos
_________________
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

... jatkuu

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 29 Joulu, 2011 13:49

!

Syntielämästä tulee luopua

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Room. 12:2.
Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä - ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät. Efes. 5:8-12.
Edellinen tarkoittaa, että maailmasta ja sen syntielämästä tulee luopua. = Emme tahdo saastuttaa itseämme maailman menoissa, sen kirouksissa ja noituuksissa. Apt. 19:19. - Mikä on Raamatussa, on meitä varten. Raamatun ulkopuolisia asioita emme ota vastaan. -
Uskoon tullessa synnin tekijä saa armahduksen! Valehtelija alkaa puhua totta. Juomari raitistuu. Tupakoitseva pääsee paheestaan. Varas ei enää varasta. Haureellinen ei enää harjoita syntiään. Musiikkimakukin muuttuu taivaallisen kauneudentajun mukaiseksi. Uskoon tulleen sisin mieli on muuttunut: Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni! Ps. 40:9. Sitä on raamatullinen parannus!
Ei istu kussa pilkkaajat istuvat..! Ps. 1. 2 Kor. 6:14-18. 1 Kor. 5:9-13.
Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta! Apt. 2:40. Mihin Jeesus pelastaa? Vapauteen Kristus vapautti meidät! Gal. 5:1.

Hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka." Mutta he eivät tahtoneet kuulla. Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä". Jesaja 28:12-13. Näitä ulkoisia käskyjä ja läksyjä ei siis pidä ihmisille asettaa.
Uskonelämä on lepoa Jeesuksessa, ei sääntöjen kahleissa elämistä.
Jeesus kutsuu kaikkia paholaisen kahleisiin joutuneita: Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." Matt. 11:28-30.

Jumalan rakkaus on se, johon tahdomme kasvaa! Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko. Gal. 5:6.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Eväitä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 01 Tammi, 2012 11:37

Että siis noilla eväillä on hyvä aloittaa uusi vuosi!

:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Tyyne_Barry » Su 01 Tammi, 2012 23:20

Kun julistamme väkevää Herran Sanaa ja taustalla on myös väkevät rukoukset. Paitojen kaula-aukotkin menevät ihan itsestään oikeaan mittaansa :)
Avatar
Tyyne_Barry
 
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13 Heinä, 2009 15:06
Paikkakunta: PK-seutu


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron