Voiko tulla Uskoon "yksin"????

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Voiko tulla Uskoon "yksin"????

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » La 05 Touko, 2012 12:37


Voiko tulla uskoon "yksin"? Tuon kysymyksen äärelle jouduin taas kerran, sukulaisteni keskellä, joista yksi kuluu erääseen lahkoon jotka ovat sitä mieltä, että jonkun on julistettava sinulle synnit anteeksi ennenkuin voit pelastua. Tämä joku täytyy tietenkin vielä olla em. lahkoon kuuluva henkilö.

Sukulaiseni vetosi Raamatun jakeeseen Matt.16:19; "Minä Olen Antava sinulle Taivasten Valtakunnan Avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu Taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty Taivaissa."

Syy aiheesta keskusteluun oli se, että olen tullut uskoon, uudestisyntynyt, työpaikallani Raamatun äärellä (lukemalla sitä).

Silloin noin 20-vuotta sitten menin kertomaan, ihmeestä, joka minulle oli tapahtunut, että olin tullut uskoon uudestisyntynyt, kohdannut Elävän Jumalan, Jeesuksen Kristuksen, juuri tällä lähisukulaiselle luullen, että hän on ikionnellinen siitä mitä minulle oli tapahtunut. Olen aikaisemmin ollut ateisti. Erehdyin! Hän antoi minun ymmärtää, että se mitä minulle oli tapahtunut ei ollut Jumalasta, koska vain heidän yhteyteensä kuuluva voi julistaa synnit anteeksi.
Olin ihmeissäni. Tuntui, että olin pahemmassa tilassa kuin ateistina ollessani, ja niin kuuleman olinkin.
Vasta uskoon tulleena (edellisenä päivänä) mieleeni tuli ajatus; entäpä jos tämä mulle läheinen ihminen olikin oikeassa?
Mutta, olin saanut elämääni jotain sellaista josta en halunnut luopua! Jokainen joka on saanut uudestisyntyä tietää mitä on kohdata Elävä Jumala.

Haluan aina, vaikka vastauksen tietäisinkin, löytää sen myös Jumalan Sanasta.
Siksi tuon keskustelun jälkeen, taas kerran, olen ajatellut tuota väittämää avaimista joka perustetaan Matt. 16:19 jakeeseen. Siellähän lukee: "minkä sinä päästät...".

Luin Johanneksen Evankeliumia (tuota Evankeliumia lukiessani tulin uskoon) lukua 13 ja jaetta 20; "Totisesti, Totisesti Minä Sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka Minä Lähetän, se ottaa vastaan Minut; mutta joka ottaa vastaan Minut, se ottaa vastaan Hänet, Joka On Minut Lähettänyt." ja pysähdyin miettimään tuota jaetta.
Lueskelin myös viitteenä olevia jakeita ja niiden viitteitä.
Muistui mieleeni myös tuo asia päästämisestä ja sitomisesta.

Kysynkin, onko kovin väärin Jumalan Sanaa ymmärtänyt, jos jo noiden jakeiden perusteella selviää se, että jokainen uudestisyntynyt voi kertoa pelastuksen tien?
Ja, että Evankeluimissa, Jeesuksessa Kristuksessa, ovat avaimet Taivasten Valtakuntaan. Ja että Evankeliumia lukiessa voi ymmärtää olevansa syntinen ja tehdä parannuksen, niinkuin Pietari kehoittaa juutalaisiakin tekemään.

Apostolien tekojen 2. luvussa Pietari vastaa kyselijoille miten pelastutaan: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin saatte Pyhän Hengen Lahjan.."

Niin, kyllä kasteestakin keskusteltiin? Lasten kastaminen kuuleman korvaa ympärileikkauksen! Sellaista asiaa ei vain valitettavasti löydy Raamatusta.

Voi, voi kuinka moni asia ymmärretäis aivan oikein jos uskoisimme Jumalan Sanaa!!
Viimeksi muokannut Uusiluomus päivämäärä Ke 09 Touko, 2012 11:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus
 
Viestit: 187
Liittynyt: La 25 Syys, 2010 15:39

Häiriköitä

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 09 Touko, 2012 11:23

:lol:

Siunausta uusiluomus!

Lestadiolaispedofiiliuskonnon kannattajat ovat uskonnollisia häirikköjä. Jotkut herkkäsieluiset uskovat ovat joutuneet hämminkiin sellaisia kuunnellessaan.
Mutta "teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoonpa kuka hyvänsä."
Lestadiolaisten oppina on, että vain heillä on avaimet päästää synneistä. Samantapainen oppi on mormooneilla. Mutta tosiasia on, ettei yhdelläkään mormoonilla tai lestadiolaisella ole valtuuksia päästää ihmistä synneistä. Joh. 20:21-23 -avaimet on annettu vain uskossa oleville, Pyhän Hengen saaneille ja kasteella käyneille.
Jokainen syntinsä anteeksi saanut voi käyttää "avaimia" synninhädässä olevan kohdalla, joka nöyrtyy ja tahtoo tehdä parannuksen. Sellaiselle voimme julistaa synnit anteeksi Jeeesuksen Nimessä ja veressä.

Mutta HUOM!
Raamattu opettaa, että JEESUS ON AINOA PELASTAJA, eli "Välimies Jumalan ja ihmisten välillä". 1 Tim. 2.


:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron