Virheiden arvostelua

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Virheiden arvostelua

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 15 Huhti, 2013 22:16

Meidän uskovien keskuudessa olevia virheitä saa arvostella, kunhan tekee sen rakentavasti ja puhtaalla mielellä, tarkoituksena saada kaikki kristitillinen toiminta raamatulliseksi. "Jokainen istutus, jota ei minun taivaallinen Isäni ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." Matt. 15:13. Tuo on myönteinen sanoma!!! Jumala tahtoo kansalleen hyvää. Siksi Hän tahtoo poistaa siunauksen esteitä.

Arvostellessamme veljiä ja sisaria, on aina tärkeää muistaa, että heissä useinkin toimii sama Jumalan Pyhä Henki, joka meissäkin asuu ja jota me rakastamme niin paljon, ettemme tahdo loukata Häntä. Mutta tämän ohessa on opittava tiedostamaan, että myös vieras henki (2 Kor. 11:4) on toiminnassa. Matt. 24:24.
Sielunvihollisen mielipaikka on uskonnollinen ja harras kirkollinen muotomeno. Ilm. 18:2-5.

+

Mutta siis, auttaessamme rakkaita Jumalan lapsia apostolisen uskon perustalle, on muistettava:
"Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni". Psalmi 105:15.
"... sillä kuka on rankaisematta satuttanut kätensä Herran voideltuun?"
"Mutta minä en satuta kättäni Herran voideltuun. Pois se, Herra varjelkoon!" 1. Sam. 26:9-11

Ikävätkin tosiasiat voi sanoa kauniisti.

______________

2 Timot. 4:1-5.
______________


Herättäköön Jumala enemmänkin raitishenkisiä näkijöitä, jotka rakentavasti auttavat uskovia irti siunauksen esteistä ja tuovat esille parantavia asioita.
Ja varjelkoon Jumala kansaansa vikoilijoilta, jotka pahantahtoisesti ja parjaten etsivät vikoja Jumalan lapsista ja heidän toiminnoistaan, yrittämättäkään tuoda niihin todellista rakkautta ja totuutta sekä sitä kautta Jumalan siunaamaa parannusta.

Olen kuullut kerrottavan, miten laivayhtiö etsi laivaan perämiestä, joka vastaa laivan ohjaamisesta. Vaatimuksena oli, että pitää tuntea karikot. Eräs hakija ilmoitti, ettei hän ole perehtynyt karikkoihin, mutta hän tuntee 100% varmuudella oikean reitin, jossa ei ole karikkoja. Hän sai paikan.
Kertomus soveltuu hyvin seurakuntaelämään. Pelkästään karikoista puhujat ohjaavat yhä useampia uskovia karikoille, joissa itsekin ovat. Raitis seurakuntatyö ohjataan vanhimmiston kautta toimimaan kirkkailla vesillä.
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Re: Virheiden arvostelua

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 21 Marras, 2018 19:46


Mitä on vikoilu?

Vikoilu on termi vääränlaisesta, vain virheitä ja vikoja etsivästä pahantahtoisesta arvostelusta.
Vikoilua sanotaan myös mustamaalaamiseksi ja parjaukseksi.
Vikoilu on siis erittäin vahingollista toimintaa.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa