Uskolliset ja luotettavat

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Uskolliset ja luotettavat

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 31 Heinä, 2015 11:28

!

USKOLLISET JA LUOTETTAVAT


”.. että tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.” 1 Timot. 3:15.

Jumalan seurakunnan yhteydessä saamme olla varmoja keskinäisestä luottamuksesta. Rakkaat veljet ja sisaret ovat toisilleen uskollisia ja luotettavia, rukoillen toinen toistensa puolesta ja puhuen toisistaan vain hyvää. Näin voimme todistaa myös ulkopuolisille, että olemme ottaneet tosissamme meille annetun käskyn: ”Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Joh. 13:34,35.
Oikea rakkaus ilmenee vakaassa ja muita kunnioittavassa rehellisyydessä, uskollisuudessa ja luotettavuudessa. Kenenkään ei tarvitse pelätä hylkäämistä. Emme voisi hylätä toisiamme, koska Jeesuskaan ei hylkää meitä. Emmekä päästä edes ajatukseemme jättää tätä oman seurakunnan yhteyttä. Näin osoitamme uskollisuutta Jumalalle!

”Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.” 1 Kor. 4:2.
”Teoissaan uskolliset ovat Hänelle otolliset.” Sananl. 12:22.

– ”Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.” Psalmi 51:19. –

Emme ole Suomessa joutuneet kokemaan samanlaista uskottomien tuottamaa tuskaa, jota mm. Daavid aikanaan joutui kokemaan kansansa ja omaistensa taholta. Hän joutui rukoilemaan näin: ”Auta, Herra, sillä hurskaat ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten joukosta.” Psalmi 12:1. Se oli sydäntä särkevä hätähuuto Jumalan puoleen. Daavidin oma lapsikin petti ja nousi vastustamaan isäänsä. Se koski häneen, mutta myös taivaallisen Isämme sydämeen. Matt. 10:34-37. Läheisten ja meille rakkaiden ihmisten aiheuttama hylkäämisen tuska koskee syvästi.
Maailmanihmiset pettävät, hylkäävät ja jättävät. Uskosta osattomat lähiomaisetkin saattavat katkaista välit uskoon tulleeseen. Mutta seurakunnassa ei tapahdu sellaista. Rakkaus kestää kaiken. 1 Kor. 13. Kol. 3: 12-14. Meillä on ikuinen yhdessäolo Jumalan uudessa valtakunnassa. Siksi yhteyttä pitää opetella jo täällä alhaalla.
Joh. 17. on seurakuntayhteyden luku!

Aikakausien lopussa ”kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat Hänen kanssansa." Ilm. 17:14.

W.L.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa