Teologian eksytys

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Teologian eksytys

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 09 Loka, 2016 20:23

On hyvä lukea ja tutkia syvällisesti kristillisiä asioita. Mutta on tarkistettava, mistä lähteestä asioita tutkii ja mitä raamatunselityskirjoja lukee. Luotettavuus pitää tarkistaa Raamatusta käsin. Se edellyttää, että mm. nimikristillis-sisältöisiä teologian opintoja tulee karttaa. Opetusta ei tule ottaa vastaan esim. kirkollisilta nimikristityiltä, jotka eivät ole tehneet parannusta synneistään ja käyneet raamatullisella kasteella sekä täyttyneet Pyhällä Hengellä. Henkikasteesta osaton ei ole pätevä raamatunopettaja. Tarkista nämä asiat ennen kuin valitset Raamatun selityskirjoja. Tässä opetusteksti henkikasteesta:
http://Jeesus-on-Herra.com/kasteet-vedessa-ja-Hengessa/

Ja HUOM! Teologian maisterin- tai Tohtorin tittelistä ei ole vähäistäkään arvoa hengelliselle kristillisyydelle; ei siltikään, vaikka promootio olisi tapahtunut uskovien raamattukoulussa.
Raamattu ei ollenkaan opeta perustamaan raamattukouluja, vaan opetuksen tulee tapahtua seurakunnan ja sen kokousten opetussisällön piirissä. Ef. 4:11-16. 1 Kor. 14:26. Kol. 3:16.
Oppimattomat ja kouluja käymättömät apostolit ymmärsivät Pyhän Hengen kasteen jälkeen Raamattua paremmin kuin yksikään tämän ajan tohtori. Apt. 4:13. / Apt. 2. He myös saivat aikaan enemmän kuin nykyiset "raamattukoulukristityt".
" .. ja halatkaa niin kuin vastasyntyneet lapset SANAN VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ MAITOA, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen.." 1 Piet. 2:2.

Judaisimi taas on toisensuuntainen vääristynyt teologia. Sellaisten lakiliitto-opetukset paperirukouksineen eivät ole Jumalan siunaamia. Tarkoitan kirjoitettuja rukouksia, joita käytetään erilaisissa lakiliiton juhla-aikoen menoissa (juutalaisessa "kirkkovuodessa" ). Sellaisia uskontorukouksia judaistit luulevat jotenkin pyhiksi, koska ne ovat vanhoja ja hebreaksi kirjoitettuja. Mutta ne ovat samanarvoista roskakoritavaraa kirkon teologien keksimien paperirukousten kanssa.

Apostoli Paavali oli eräs korkeasti uskontonsa oppinut henkilö: "He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena." Apt. 26:5. " .. edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta." Gal. 1:14.
Mutta uskoon tultuaan hän piti teologiansa roskana "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä Hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen." Filip. 3:8.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron