PYHIEN, TAIVAALLISTEN KUVIEN KÄYTTÄMINEN VIESTEISSÄ JA ...

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

PYHIEN, TAIVAALLISTEN KUVIEN KÄYTTÄMINEN VIESTEISSÄ JA ...

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 29 Touko, 2009 21:14

PYHIEN, TAIVAALLISTEN KUVIEN KÄYTTÄMINEN VIESTEISSÄ JA POSTEISSA

Shalom!

Ainoa, mikä minua näissä monessakin yhteydessä vastaantulevissa viesteissä/posteissa ja videoissa ja meseviesteissä häiritsee ja vaivaakin, on se, että niissä ihmiset viljelevät esim. nyt juuri Jeesuksen kuvaa.

Raamatussa selkeästi seisoo, ettei niin tulisi tehdä:


Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 2. Moos. 20:4

Ajattelevatko ihmiset, ettei se koske nykyajan uskovia, vai mikä siinä on, että niitä niin yleisesti käytetään. En minä sillä, että eikö ne olisi usein kovin kauniita kuvina ja hartaita. Meitä vaan on käsketty 10 Käskyssä olla näin tekemättä.

Minä poistin koneeltani kaikki tällaiset kuvat. Niin, kyllä minullakin niitä oli, mutta kun minulle valkeni tämä asia, niin se on kuin päivä tulisi yön jälkeen ja tämä antoi ymmärryksen noudattaa tätä käskyä, joka minultakin oli jäänyt yhtä lailla ikään kuin sellaiseksi, ettei sitä muka tarvinnut huomioida. Se on kyllä niin todettava, että jos me sillä menttaliteelilla koitamme olla uskovaisia, niin taitaa Taivastie jäädä vajaaksi ja päättyä jo porstuaan, eteiseen tai jo Taivaankodin portille. Sillä niin helposti sitä sitten jättää huomioimatta tuon ja tuon - ja vielä tuonkin. Loputtomasti niitä huomioimattomia asioita sitten on, ennen kuin matkamme päättyy ja kuitenkaan ei meitä ole niistä vapautettu. Ei Jeesus sanonut, ettei niistä pitäisi tai tarvitsisi välittää, vaan Hän sanoi nimenomaan, että:


Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Matt. 5:17

Paavali sanoi Lain, eli siis myös Käskyjen täyttämisestä:

Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. Gal. 5:3

Käyttämäni Raamatun, Pyhän Sanan, Pyhän Kirjan käännös on itsestään selvästi 33/38 käännös. Mitään nuorempaa väännöstä ei uskovan tule käyttää. Niin, väännökseksi niitä kutsumme jo siksikin, että niissä on puututtu Jumalan Sanaan ja muutettu ja runsaasti vielä sen sisältöä.
Vanhemmat Raamatun käännökset ovat hyviksi ja oikeiksi tunnustettu ja koettu ja koeteltu.


T: Dimi Sefanja

Shalom! Siunausta tähän päivään ja viikonloppuun!
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 29 Touko, 2009 21:42

Jeesus ON näkymättömän Jumalan kuva. Me olemme siis Jumalan kuvaan pukeutuneet :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ti 02 Kesä, 2009 16:04

Auts, minä laitoin tänne Mooseksen kuvan kun hänellä on kivitaulut kädessä. Olen myös poistanut Jeesusta esittävät kuvat ja enkelikuvat ja patsaat. Mutta oletin tuon Mooseksen kuvan olevan ulkopuolella käskyn. Jos ei, niin anteeksi.

Kuva
Piia Karoliina
 


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron