Lapsen kysymys

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Lapsen kysymys

ViestiKirjoittaja Janne » To 16 Heinä, 2009 0:59

Hei, jouduimme tänään kinkkisen kysymyksen eteen kun vaimoni puhui 4 1/2 vuotiaalle pojallemme Jumalan luomistyöstä.

Vaimoni kertoi siis luomistyöstä ja kun kertomus oli siinä kohdassa kun eläimet luotiin niin poikamme suusta paukahti taas kerran yllättävä kysymys,

Saako hyttysiä tappaa, tapaako Jumala hyttysiä näin = ( hän läpsäytti kätensä yhteen )
Jäimme hetkeksi hieman monttu auki :-o kun emme todellakaan osannut odottaa tuollaista kysymystä ja olemme aina teroittaneet että mitään eläintä ei saa tappaa turhaan.

No tuo vastaus hänen kysymykseensä jäi vähän auki mutta emmeköhän saa jonkun hyvän ja totuudenmukaisen vastauksen hänelle esitettyä.

Aloin itsekkin sitten tässä miettimään että saako eläimiä tappaa muuta kuin ruuaksi? Itikoita en ole koskaan syönnyt vaikka niitä olen kyllä elämäni aikana useamman päästänyt päiviltä.

Kertokaapa mietteenne tästä asiasta :Whistl
Janne
 
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 30 Kesä, 2009 20:16
Paikkakunta: Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 16 Heinä, 2009 20:12

Itse en kyllä välittäisi turhaan itikoitakaan tappaa ja yritän lapsillekin opettaa, että ei niistä pelkästään haittaa ole. Lapsena annoin usein tahallaan hyttysten imeä masunsa täyteen verta, koska ajattelin, että niillä on nälkä :D Mutta sitten, kun ne saa masunsa täyteen, niin ne kuolee, eli teimme me mitä tahansa, niin hyttyset kuolee :? Viime yönä olisin kyllä listinyt yhden mun uniani häiriköivän kärpäsen, jos vaan olisin saanut sen kiinni :D

"Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat valinneet omat tiensä." Eli tässä Raamatun kohdassa ainakin pidetään pahana koiran niskan taittamista :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa