Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua.

Kaikkea Taivaan ja maan väliltä! Foorumin jäsenten kirjoituksia.

Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua.

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » La 18 Heinä, 2009 4:10

Kun katsoo uskonelämää vaikkapa Suomessa ja elää uskovana tässä maailmassa ja yhteiskunnassa, niin on tosi surullista katsottavaa tämä kaikki mitä uskon ja uskonnon nimissä tehdään - ja jätetään tekemättä. Ennen kaikkea jätetään tekemättä. Jätetään kaikki "ne muut", jotka eivät ole samassa puljussa kumartelemassa mammonaa ja mitä kummallisimpia lahkojen meininkiä, niitä suuria herroja, ne ovat ulkona eivätkä liikuta kenenkään sydäntä, eivät ole kenenkään sydämellä. Siellä sitten se sisäpiiri pitää kukin omia omituisia pippaloitaan ja taputtavat toisiaan selkään, että kyllä me vaan olemme hyviä ja vieläpä ainoita oikeita hyviä.

" Me ollaan meiltä ja muut on meidän porstuvasta! " Se oli ennen se. (Ilmaisu kuului, että muut ovat sentään porstuvasta, eteisestä ja nyt ei sitten olla edes samassa pihapiirissä.) Nyt ei muut ole edes samalla kartanolla, kun piirit pienet pyörii.


Hesekiel 34. luku

"1 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut. "


Hesekiel 34. luku puhuu juuri tästä päivästä, meistä ja kanssaihmisistämme. Paimenet, papit, pastorit, vanhemmistot jne. ovat sisäänpäin kääntyneitä (minä, minä ja me...), kun Jumalan lapsen pitäisi katsoa lähimmäistään - siis ulospäin, niin pysyy se oma sisinkin kunnossa, kun täyttää sen, mitä Herra Jeesuskin on meiltä vaatinut ja opettanut tekemään: Luuk. 10:27 "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Näin se saamasi leiviskäkin on tuottoisa, eikä sitä oteta sinulta pois.

Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle: se ottaa haltijaltaan hengen. Sananl. 1:19

Ajatellen vaikkapa tuota menestysteologiakeskustelua yhteisössämme. Tuossa on se lopputulema, olkoonpa vaikka kuinka menestynyt ulkoisesti.

Tätä samaa ajatusjatkumoa koskien tässä: ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan." Luuk. 19:46


Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida. Jer. 4:22

Kaikissa palvelutehtävissä pitäisi ennen kaikkea muistaa tämä: Kuka on sinun Herrasi ja Mestarisi. Häntä sinä palvelet ja jos se ei ole Jumalamme Poika, Jeesus Kristus, niin kuka tai mikä se on?! Kuka se on silloin, kun keräät silmät, korvat täyteen maallista mammonaa, eli oman tarpeen, etkä sitä kaikkea jaa pois tarvitseville?! Sinä, sinä ja sinä.


Hesekiel 34:31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Paluu YLEISTÄ Ristin Valossa!

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron