Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ti 25 Elo, 2009 10:01

Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
Jes. 65:17-18
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Dimi Sefanja

Re: Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen ast

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 25 Elo, 2009 13:09

Dimi Sefanja kirjoitti:Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
Jes. 65:17-18

19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

"Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen". Aamen!

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 22 Elo, 2010 21:25

"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään (2.Piet.3:5-7)."

Tämä jae antaa ymmärtää, että uusi taivas ja maa olisi sitten kuitenkin tämän maapallon päällä... Jos siis samalla tavalla kuin kävi vedenpaisumuksessa veden kanssa, niin tulee lopulta käymään tulen kanssa, että tuli tuhoaa kaiken pahuuden maan päältä. Kuitenkin vedenpaisumuksen jälkeen jatkettiin elämää juuri täällä. Onko uusi taivas ja uusi maa siis ehkä maapallolla, vai ihan kokonaan uudet luomukset..?

Ehkä tämä ei ole niin tärkeä asia, mutta tulipahan pieneen mieleen :lol:
Aamu-Usva

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet