Jooel 2 ajankohtaissanoma!

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

Jooel 2 ajankohtaissanoma!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 10 Maalis, 2009 12:00

"Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä Hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niin kuin entisaikaan.
Ja puimatantereet tulevat jyviä täyteen, ja kuurna-altaat pursuvat viiniä ja öljyä.
Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.
Ja te syötte kyllälti ja tulette ravituiksi ja kiitätte Herran, teidän Jumalanne, Nimeä, Hänen, joka on tehnyt ihmeitä teitä kohtaan.
Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti. Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita; aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä. Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu.
Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niin kuin Herra on sanonut; ja pakoon päässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu."
Jooel 2:23-32.

E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

Jooel.1:13 - 20

ViestiKirjoittaja pike464 » La 04 Huhti, 2009 7:58

13 Vyöttäytykää säkkiin, pitäkää valittajaiset, te papit; valittakaa, te jotka toimitatte palvelusta alttarilla. Käykää sisälle, viettäkää yö säkkeihin puettuina, te jotka toimitatte minun Jumalani palvelusta. Sillä poissa on teidän Jumalanne huoneesta ruokauhri ja juomauhri.
14 Kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous, kootkaa vanhimmat ja kaikki maan asukkaat Herran, teidän Jumalanne, huoneeseen ja huutakaa Herran puoleen.
15 Voi sitä päivää! Sillä lähellä on Herran päivä, ja se tulee niinkuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
16 Eikö ole otettu meiltä ruoka silmäimme edestä sekä meidän Jumalamme huoneesta ilo ja riemu?
17 Surkastuneet ovat siemenjyvät multiensa alla, varastohuoneet autiot, aitat puretut, kun viljasta on kato.
18 Kuinka huokaa karja, kuinka hädissään ovat raavaslaumat, sillä ei ole niillä laidunta! Myös lammaslaumat joutuvat perikatoon.
19 Sinua, Herra, minä huudan, sillä tuli on kuluttanut erämaan laitumet ja liekki polttanut kaikki kedon puut.
20 Metsän eläimetkin sinua ikävöivät, sillä vesipurot ovat kuivuneet ja tuli on kuluttanut erämaan laitumet.

"Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä Hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niin kuin entisaikaan.
Ja puimatantereet tulevat jyviä täyteen, ja kuurna-altaat pursuvat viiniä ja öljyä.
Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.
Ja te syötte kyllälti ja tulette ravituiksi ja kiitätte Herran, teidän Jumalanne, Nimeä, Hänen, joka on tehnyt ihmeitä teitä kohtaan.
Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti. Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita; aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä. Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu.
Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niin kuin Herra on sanonut; ja pakoon päässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu."
Jooel 2:23-32.
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 05 Huhti, 2009 21:36

Jooel 2 oli tänään kokouksessakin aiheena :D

Ja kotona jatkui

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 05 Huhti, 2009 22:08

Tänä iltana otin pitkästä aikaa kuunneltavakseni vanhan (1970 luvun) kasetin. Siinä Niilo Ylimainio saarnasi väkevästi... ja ihmeekseni juuri samaa sanomaa, jota kokouksessakin kuultiin. Ihmeellistä sanoman vahvistusta ennen ja jälkeen...
Niilo Ylivainio puhui mm. erään mielenkiintoisen tapauksen. Hän oli ollut Helsingin Saalemissa puhumassa. Seuraavana päivänä joku veli oli soittanut hänelle ja kehottanut tekemään parannuksen siitä, että oli siellä uskotellut ihmisille, että muka tulee herätys!!! Eikö olekin kauhea väite? :lol: Ja samanlainen väite kuultiin tänään Turun Sofiankadulla!!! :wink: Tuo Saalemin veli oli perustellut väitettään, ettei lopunajan herätystä tule, sillä sanankohdalla, jossa sanotaan näin: "Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä." Luuk. 18:8. / Siinä on kyse uskonrukouksen asiasta.

Tulen sammuttajien käytössä ed. m. väite on kurja juttu. Se saa sellaiset itsensä kuivalle paikalle.
Mitenhän siitä voi vääntää sellaista, ettei herätystä tule?

Pyhän Hengen vastustusta on kovin monenlaista.

+
TurunWeijo
Site Admin

Että niin

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 08 Huhti, 2009 13:18

:!:

:idea:

Siunausta kaikille rakkaille uskoville Jeesuksessa!
Hän ei sinua hylkää eikä jätä, niin että voit
turvallisin mielin sanoa:
´Herra on minun auttajani!`

+
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ke 08 Huhti, 2009 21:30

Meillä olisi pieni ongelma. Jumala on alkanut puhdistaan morsianta, ja me tahdottaisiin tietää pääsiäisestä, ja lepopäivästä. Onko oikein viettää pääsiäistä? Ja mikä kuukausi se on, kun meillä se on liikkuva kuukausi ja Jeesus naulittiin ristille Nisankuun oliko se 14, tai 15 pv. Ei ymmärrä tätä liikkuvuutta pääsiäisen vietossa.

Ja tämä lepopäivä, voiko sen meidän aikaan viettää perjantai illasta lauantai iltaan, vai saako olla vain lauantaina.? Kun päätimme että se on lauantai päivä, rupesi heti jokin hiertään.?? Neuvoista olisimme kiitollisia.
Kuva

Shalom!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 08 Huhti, 2009 21:45

Laitan pääsiäisen vietosta uuden aloituksen huomenna...
Jos vaikka aamurukouksen jälkeen olisin pirteämpi. :idea:

Pääsiäisen vietto kerran vuodessa on vanhan liiton aikainen tapa.
Myös sapattiasiasta voin laittaa jotain sen täytymyksen merkityksestä.

+
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 09 Huhti, 2009 21:49

Pääsiäinen todella sai täyttymyksensä siinä, kun meidän pääsiäislampaamme tuli teurastetuksi. Kun otamme Jeesuksen uhrin vastaan, alamme syödä pääsiäislammastamme ja joka syö häntä, elää hänen kauttaan (Joh.6:57). Pääsiäinen juhlana oli tulevaisten varjoa. Nyt me elämme siinä tulevassa, emmekä enää varjossa. Jeesus on tullut ja se on täytetty! Sapatinlepoon olemme päässeet tulemalla hänen tykönsä (Matt.11:28).

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 19 Helmi, 2010 18:06

"'Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan... Ihmislapsi, syö, minkä tässä saat; syö tämä kirjakäärö, mene ja puhu Israelin heimolle'. Niin minä avasin suuni, ja hän antoi tämän kirjakäärön minun syödäkseni. Ja hän sanoi minulle: 'Ihmislapsi, ravitse vatsasi ja täytä sisälmyksesi tällä kirjakääröllä, jonka minä sinulle annan'. Niin minä söin, ja se oli minun suussani makea kuin hunaja (Hes.2:8; 3:1-3)."

Kirjakäärö viittaa Jumalan Sanaan, joka ensin oli ilmoitettu vain kirjaimen muodossa, mutta joka tuli lihaksi Jeesuksessa. Jeesus sanoo: "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani (Joh.6:56-57)."

Jeesukseen uskovat saavat ravita itsensä ja täyttää itsensä kokonaan lihaksi tulleella Jumalan Sanalla, joka on Jeesus. Syöminen tarkoittaa itsensä täyttämistä. Täytämme itsemme Hänen lihallaan, ruumiillaan, Hänen seurakunnallaan. Hänen seurakuntansa kautta tulee opetus ja yhteys, joka Kristuksen rakkaudessa täyttää sydämemme. Täytetään itsemme myös Hänen verellään, jonka kautta tulee anteeksianto. Hänen verensä kautta olemme saaneet syntimme anteeksi, ja Hänen verensä kautta saamme antaa toisille anteeksi. kiitos Jeesus! Hän maistuu suussamme makealta kuin hunaja. Jeesuksessa saamme maistaa Jumalan hyvyyttä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pike464 » La 20 Helmi, 2010 9:48

AAMEN! KIITOS JEESUS...Hän täyttää meidät rauhallaan,
kun me Hänessä olemme ja riipumme Hänessä kiinni...
ylivuotavasti siunaten ja auttaen.. Halleluja! AAMEN!
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet