1 Tim 2:1-8

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

1 Tim 2:1-8

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Pe 27 Maalis, 2009 13:36

Kuva

1.Timoteuksen kirje:
2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2:2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
2:8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;??

Hyvä tummennus

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 27 Maalis, 2009 21:32

Olet tummentanut tärkeän huomion. :idea:

Olen joskus ihmetellyt, että miksi katolisuudessa on keksitty laittaa kädet ristiin? "Ristimme kätemme." :?: Suorastaan omituinen tapa! Luterilaisuus on ottanut sen tavan äitikirkoltaan. Ja kyllä se on yleinen tapa vapaiden suuntienkin parissa.
Raamattu kehoittaa selvin sanoin kohottamaan kädet Herran puoleen. Kirkot siis toimivat päinvastaisesti.

"Minä levitän käteni Sinun puoleesi. Niin kuin janoinen maa, niin minun sieluni halajaa Sinua!" Psalmi 143:6.

"Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä." 1 Timot.2:8.
Pyhät kädet kohoavat siunaamaan!

Site Admin

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Su 29 Maalis, 2009 20:26

Mielenkintoista on tuo miksi se mainitaan Raamatussa tuo käsien kohottaminen. Kun ajattelee, että ei kait asennolla ole väliä, kun Jumala katsoo sydämeen. Jos kuvittelee, että on syntiä tunnolla ja pitäisi ruukoillam, niin ei taitaisi kädet nousta niin helposti ylös, kuin menisi ristiin. On siinä jotenkin antautumisen hienoutta, kun nostaa kädet ylös. Mutta miten naiset sitten??

Kuva

Kiitos

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 29 Maalis, 2009 21:09

Tosi hieno kuva rukoilevista ... ystävyksistä!!!
Siitä tuli mieleeni meidän tyttöjen lapsuuden leikit. He laittoivat kaikki nuket ja nallet riviin sänkyn viereen polvilleen rukoilemaan. :D Se oli hieno näkymä.

Joo.
Ei sillä rukousasennolla ole (ehkä) suurta merkitystä. Sydämen asenne ratkaisee. Mutta Raamatun Sana on hyvä ottaa todesta kaikilta kohdin. Kaikella on jokin merkitys. Kätten kohottaminen pitää sisällään jonkin sellaisen asian, jolla on yhtymäkohta sisimpäämme. Sen tähden: "Kohottakaa pyhät kädet" Jumalan puoleen!
Ja ... siis ... Kyllä se kätten kohottaminen soveltuu sisariinkin.
"Kädet ristiin" ei sovellu kehenkään.

E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 30 Maalis, 2009 7:53

"Käsin kohotetuin, suullain ylistäen,
Sydän kiitosta täynnä, laulan Herralleni,
Laulan Herralleni, laulan Herralleni
Sydän kiitosta täynnä, laulan Herralleni"
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 30 Maalis, 2009 20:59

"Paukuttakaa käsiänne, kaikki kansat, kohottakaa Jumalalle riemuhuuto (Ps.47:2)." :D
Raamatussa kyllä puhutaan käsien kohottamisesta ja polvilleen menemisestä rukoiltaessa, kumartumisesta maahan kasvoilleen jne. Ei varmaankaan ole sääntöä siihen, miten tulee rukoilla, mutta kyllä Pyhä Henki vie välillä polvilleen ja kohottaa meidän kätemme taivasta kohti, välillä taas kumartumaan maahan asti. "Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, polvillemme langetkaamme Herran, meidän Luojamme, eteen (Ps.95:6)."
En muuten pidä siitä, jos kokouksessa kehotetaan nousemaan tai laskeutumaan polvilleen tms. Mielestäni jokainen rukoilee yhteen tultaessa siinä asennossa kuin parhaaksi näkee. Raamatussa on kyllä esimerkkejä (tai ainakin yksi) siitä, että kaikki yhdessä laskeutuivat polvilleen maahan rukoilemaan.

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ke 01 Huhti, 2009 8:32

"2.Moos 17:11 Ja niin kauan kuin Mooses piti kätensä ylhäällä, oli Israel voitolla; mutta kun hän antoi kätensä vaipua, olivat amalekilaiset voitolla.

17:12 Mutta kun Mooseksen kädet väsyivät, ottivat he kiven ja asettivat sen hänen allensa, ja hän istui sille, ja Aaron ja Huur kannattivat hänen käsiänsä kumpikin puoleltansa. Näin hänen kätensä kestivät vahvoina auringon laskuun asti.

17:15 Ja Mooses rakensi alttarin ja pani sille nimeksi: "Herra on minun lippuni."
17:16 Ja hän sanoi: "Minä nostan käteni Herran istuinta kohden: Herra sotii amalekilaisia vastaan sukupolvesta sukupolveen."

On varmasti suuri merkitys miksi täytyy käsien kohota. Osaisiko joku kertoa miksi Mooseksen käsien täytyi olla koko ajan ylhällä.?

Kuva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ke 01 Huhti, 2009 21:18

Hmm...
Käsillä on muutenkin jotain merkitystä :D . Onhan kätten päällepanemisellakin oma paikkansa seurakunnan toiminnassa. Miksi siis tulee laskea kädet siunattavan pään päälle? Miksi tulee panna kädet sairaiden päälle ja he tulevat terveiksi..? Miksei riitä vain rukoilla?

5 Moos. 34:9

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ke 01 Huhti, 2009 21:40

Kohotamme kätemme Taivasta kohti, ja otamme vastaan siunausta. Laskemme sitten "pyhät kädet" siunattavien päälle.., ja asioita tapahtuu. :idea:

"Ja Joosua, Nuunin poika, oli täynnä viisauden henkeä, sillä Mooses oli pannut kätensä hänen päällensä; ja israelilaiset tottelivat häntä ja tekivät, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
5 Moos. 34:9.

Oppi kätten päällepanemisesta siirtyi myös Uuteen liittoon, jossa se on eräs Kristuksen opin alkeista. Hebr. 6:2. Mm. Timoteuksesta sanotaan, että hän sai armolahjan "vanhinten pannessa kätensä sinun päällesi". 1 Timot. 4:14.

E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 21 Kesä, 2010 21:50

"Käsin kohotetuin, suullain ylistäen,
Sydän kiitosta täynnä, laulan Herralleni,
Laulan Herralleni, laulan Herralleni
Sydän kiitosta täynnä, laulan Herralleni"

Tätä laulua laulettiin yhdessä mun unessani, mutta sitä laulettiin välillä toisin sanoin; jotenkin niin, että kun sydän on ylpeyttä täynnä, voitan sen Herralleni :D Tunsin siinä Pyhän Hengen voimaa. Kunpa voittaisimmekin sydämiemme ylpeyden Jeesuksen nimessä!
Aamu-Usva

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet