Raamatusta 33/38--> poisjätetyt Sananpaikat, jakeet.

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

Raamatusta 33/38--> poisjätetyt Sananpaikat, jakeet.

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 16 Elo, 2010 9:55

Raamatusta 33/38--> poisjätetyt Sananpaikat.

Pois jätetyt raamatunkohdat

(Kopioidaan yllä mainitun niminen 2 sivuinen lappunen Raamattuni välistä, jossa on kyse juuri näistä poisjätetyistä Sananpaikoista.)

Raamatun ostettuaan ovat monet sen lukijat saaneet todeta, että sieltä on lukuisia jakeita jätetty kokonaan pois.
(Edellisessä painoksessa ne vielä olivat mukana suluissa)
Tämä perusteluksi kääntäjät esittävät, ettei ko. jakeita ole vanhimmissa ja luotettavimmiksi tunnetuissa tekstilähteissä. Mainittakoon kuitenkin, että mm. englannin saksan, venäjän, italian ja ranskan kielisissä käännöksissä ne ovat mukana.
Julkaisemme seuraavassa pois jätetyt raamatunkohdat.

Matt. 17:21: Mutta tätä lajia ei saa lähtemään muulla kuin rukouksessa ja paastolla.

Matt. 18:11: Sillä ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.

Matt. 23:14: Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun syötte leskien talot, jopa näön vuoksi pitkiä rukouksia pitäen! Sentähden saatte sitä kovemman tuomion.

Mark. 9:44: jossa heidän matonsa ei kuole, eikä tuli sammu.

Mark. 11:26: Mutta jos te ette anna anteeksi, niin ei Isännekään, joka on taivaassa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Mark. 15:28: Ja niin se kirjoitus kävi toteen, joka sanoo: Ja Hän luettiin pahantekijäin joukkoon.

Luuk. 9:54. loppuosa: niinkuin Eliaskin teki.

Luuk. 9:55. loppuosa: ja sanoi: Ette tiedä, minkä hengen omat te olette.

Luuk. 9:56. alkuosa: Sillä Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja hukuttamaan, vaan pelastamaan.

Luuk. 17:36: Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan ylös, ja toinen jätetään.

Luuk. 23:17: Mutta hänen piti kulloinkin juhlana päästää heille yksi vanki irti.

Joh. 5:4: Ajoittain astui näet enkeli alas lammikkoon ja kuohutti veden. Joka silloin veden kuohuttamisen jälkeen ensimmäisenä siihen astui, se tuli terveeksi, sairastipa mitä tautia tahansa.

Apt. 8:37: Niin Filippus sanoi hänelle: Jos uskot koko sydämestäsi, niin se tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.

Apt. 8:39: kuuluu venäjänkieliseen käännökseen (jota pidetään yhtenä luotetuimmista ja tarkimmista käännöksistä) mukaan seuraavasti: Kun hän nousi ylös vedestä, lankesi Pyhä Henki hoviherran päälle, ja Herran enkeli tempaisi Filippuksen pois.

Apt. 15:34: Mutta Silas päätti jäädä heidän luokseen.

Apt. 24:6:nnen loppuosa ja 7:s jae sekä 8:nnen alkuosa: Ja me tahdoimme tuomita hänet omien lakiemme mukaan. Mutta ylipäällikkö Lyysias tuli ja vei hänet suurta väkivaltaa käyttäen pois käsistämme ja käski hänen syyttäjiensä saapua eteesi.

Apt. 28:29: Ja kun hän oli tämän puhunut, lähtivät juutalaiset pois väitellen paljon keskenään.

Matteuksen evankeliumin 28. luvussa oleva kastekäsky ns. Lutherin käännöksen mukaan on vuonna 1896 painetussa Raamatussa (jota m.m. laestadiolaiset yksinomaan käyttävät) seuraavasti: Ja Jeesus tuli ja puhutteli heitä sanoen: Minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä. Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, kuin on Minä olen teille käskenyt. Ja katso. Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. amen . Matt. 18:18-20.

Suomenkielisissä painoksessa on 1 Joh. 5:7 ja 8 jae typistetty kuuluvaksi näin:

7. Sillä kolme on, jotka todistavat:

8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Mm. englantilaisessa, italialaisessa ja venäläisessä käännöksessä nämä jakeet kuuluvat:

7. Sillä kolme on, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja pyhä Henki; ja nämä kolme pitävät yhtä.

8. Ja kolme on, jotka todistavat maan päällä, henki, ja vesi ja veri; ja nämä kolme ovat yhtä.

Tämän luettelon on kustantanut Ristin Voitto

Tikkurila

Tikkurila 1978 RV-paino
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Dimi Sefanja

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet