Johanneksen Evankeliumista.

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

Johanneksen Evankeliumista.

ViestiKirjoittaja Uusiluomus » Su 17 Loka, 2010 15:46

Palvelijat vastasivat: " Ei ole koskaan ihminen puhunut niin, kuin se mies puhuu".
Niin fariseukset vastasivat heille:"Oletteko tekin eksytetyt?
Onko kukaan hallitusmiehistä uskonut Häneen tai kukaan fariseuksista?
mutta tuo kansa, joka ei lakia tunne, on kirottu.
Niin Nikodeemus, joka ennen oli käynyt Jeesuksen luona ja joka oli yksi heistä , sanoi heille:
"Tuomitseeko lakimme ketään, ennekuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt?"
He vastasivat ja sanoivat hänelle:"Oletko sinäkin Galileasta? Tutki ja näe, ettei Galileasta nouse profeettaa."
Ja he menivät kotiinsa.Joh.7:46-53

Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat Hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
ja sanoivat Jeesukselle:"Opettaja tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs Sinä sanot?"Joh.8:3-5
...ja Sanoi:"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä...
Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, Sanoi Hän hänelle:"Nainen, missä ne ovat, sinun syytäjäsi?...
...Niin Jeesus Sanoi hänelle;" En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". Joh.8:3-5,7,9-11.

NIIN JEESUS PUHUI HEILLE SANOEN:"MINÄ OLEN MAAILMAN VALKEUS; JOKA MINUA SEURAA, SE EI PIMEYDESSÄ VAELLA, VAAN HÄNELLÄ ON OLEVA ELÄMÄN VALKEUS". Joh.8:12

Sentähden Minä Sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette te usko Minua siksi, joka Minä Olen, niin te kuolette synteihinne. Joh. 8:24

Ja Hän, Joka On Minut Lähettänyt, On Minun Kanssani; Hän ei ole jättänyt Minua yksinäni, koska Minä Aina Teen sitä, mikä on Hänelle otollista." Joh.8:29

Niin Jeesus Sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat Häneen:" Jos te pysytte Minun Sanassani, niin te totisesti olette Minun opetuslapsiani;
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevät teidät vapaiksi". Joh.8:31-32

Jeesus vastasi heille:"Totisesti,totisesti Minä Sanon teille:jokainen, joka tekee syntiä on synnin orja.
Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
JOS SIIS POIKA TEKEE TEIDÄT VAPAIKSI, NIIN TE TULETTE TODELLISESTI VAPAIKSI. Joh.8:34-36

Minkätähden te ette ymmärrä Minun Puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla Minun Sanaani.
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä.
Mutta Minua te ette usko, sentähden että Minä Sanon Totuuden.Joh.8:4345

Jeesus vastasi:"Minussa ei ole riivaajaa, vaan Minä Kunnioitan Isääni, ja te häpäisette Minua.
Mutta Minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
Jeesus vastasi: "Jos Minä itse itselleni otan kunnian,niin Minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni On Hän, Joka Minulle Kunnian Antaa, Hän, Josta te sanotte: "Hän On meidän Jumalamme",
Ettekä te tunne Häntä; mutta Minä Tuunen Hänet. Ja jos Sanoisin, etten tunne Häntä, niin Minä olisin valehtelija niinkuin tekin; MUTTA MINÄ TUNNEN HÄNET JA PIDÄN HÄNEN SANANSA. JOh.8:49-50,54-55.
Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli... Fil.2:5
Uusiluomus

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet