Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;

ViestiKirjoittaja pike464 » Pe 12 Marras, 2010 8:51

Hes.11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

2Kor.5:14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
:idea: :idea:
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

He vaeltavat käskyjeni mukaan ja noudattavat oikeuksiani!

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 12 Marras, 2010 15:26

Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
(Hes. 11:19-20)

Pike-sisar ehtikin jo tästä aiheesta laittaa. Minä jäin pohtimaan tässä mainittua Jumalan oikeutta "he vaeltavat minun käskyjeni mukaan - noudattavat ja pitävät ne"

Raamattu ja Raamatun Käskyt ovat Jumalan antamia, kirjoittamia ja tietysti Jumalalla on oikeus omaan tekstiinsä, omiin ohjeistuksiinsa, käskyihin ja opetuksiin.

Hänen oikeuksiinsa kajotaan, jos ja kun muuttelemme; poistelemme tai lisäilemme kirjoitettuun tekstiin jotain. Pisteen ja pilkunkin paikan muuttaminen tai poistaminen - on kajoamista Jumalan Sanaan. On siis oltava tarkkoina siinä, ettei itse epähuomiossakaan muuta, kajoa Jumalan meille antamaan korkeasti pyhään Sanaansa.
Se on Jumalan Sanaan puuttumista, kajoamista, eikä kukaan täysipäinen Jumalan oma sellaista tekisi tieten tahtoen. Pois se!

Siihen liittyen ajatus siirty Ilmestyskirjan tekstiin, jossa korostetaan, ettei Raamatusta, sen teksteihin saa lisätä tai poistaa mitään. Lisäämistä on sekin, jos menet muuttamaan siitä jotain, jotain mitä ei kirjoituksista löydy, vaikkapa itselle helpomman käännöksen teossa, jossa siis sanoma vesittyy.

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." (Ilm. 22:18,19)

Vaikka tässä näennäisesti puhutaan tästä Johanneksen Ilmestyksestä, Ilmestyskirjaksi mainitusta, niin laajasti on ymmärretty, että se koskee koko Raamattua, niin Vanhan kuin Uudenkin Testamentin kirjoituksia.

Jumala suhtautuu omaisuuteensa, kuten esim. kansaansa ja Seurakuntalaisiinsa tiukasti omistavasti, jonka esim. kirkko tuntuu totaalisesti unohtaneen vaikkapa tämä 1992 julkaistun raamatun käännöksen yhteydessä, kun ovat omineet ja kaapanneet sen oikeudet, © Copyrightin itselleen
(Raamattu 1992
"Tämä raamatunkäännös on Kirkon keskusrahaston omistama. Teksti on tarkoitettu tutkimus-, opetus-, ja opiskelukäyttöön. Tekstin saa hakea itselle, mutta kopioiminen ja edelleen levittäminen on ehdottomasti kielletty. Muuta kuin henkilökohtaista tutkimuskäyttöä varten tarvitaan erillinen lupa kirkon keskusrahastolta." http://raamattu.uskonkirjat.net/help/copyright.html)

(Joh. 3:36)

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

(Room. 1:18)

Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa

(Ilm. 22:21)

Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Dimi Sefanja

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet