Oikeus työnnetään takaperin...

Tähän puhuttelevat ja siunaavat (tai ojentavatkin) Raamatun kohdat.

Oikeus työnnetään takaperin...

ViestiKirjoittaja pike464 » La 16 Touko, 2009 7:37

Jes.59:14 -21 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.
15 Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.
16 Ja hän näki, ettei ollut yhtäkään miestä, ja hän ihmetteli, ettei kukaan astunut väliin. Silloin hänen oma käsivartensa auttoi häntä, ja hänen vanhurskautensa häntä tuki.
17 Ja hän puki yllensä vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärin päähänsä, hän puki koston vaatteet puvuksensa ja verhoutui kiivauteen niinkuin viittaan.
18 "Tekojen mukaan hän maksaa
palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän
kostaa.
19 Ja päivän laskun äärillä he pelkäävät Herran nimeä ja päivän koittamilla hänen kunniaansa. Sillä se tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin.
20 Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra.
21 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra, nyt ja iankaikkisesti".

Kuva
[/size]
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 16 Touko, 2009 20:47

Hänen kunniansa tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin (j.19).

ViestiKirjoittaja pike464 » La 16 Touko, 2009 21:55

AAMEN! Hänen kunniansa tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin (j.19).

AAMEN.. Onko tämä "Raamattu kansalle" käännöksestä
alkukielen mukaan näin ?
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 17 Touko, 2009 21:35

Tämä on myös totta, että Herran kunnia tulee kuin padottu virta valloilleen päästessään ja Herran henki sitä ajaa, mutta kaipa oikea käännös tuhon Raamatun paikkaan on sellainen, että kun vihollinen tulee kuin virta, Herran Henki nostaa padon sitä vastaan. Näin monen muun käännöksen mukaan, esimerkiksi King Jamesin :) Sekin on totta, että kun vihollinen tulee virran tavoin syöstäkseen maahan monia, niin Jumala nostaa padon virtaa vastaan, kuten hän aikoinaan ihan konkreettisesti pysäytti vedet, että israelilaiset pääsivät vihollisiaan karkuun kuivaa maata pitkin. Vihollisen virtojen tulviessa on yksi kallio, joka on Jumalan nostama kestävä pato sitä vastaan, ja se on Kristus-kallio.

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 17 Touko, 2009 21:58

AAMEN ..Ylistys Jumalalle..
Kiitos Aamu-Usva monille muillekkin kuin mulle tärkeästä ja oikeasta
Sanan selityksestä.. Kristuskallio on se turvakallio joka kestää kaikissa tuulissa ja myrskyissä Halleluja! Aamen!..Hänen kunniansa tulee kuin padottu virta..jota Herran Henki ajaa eteenpäin :idea: Halleluja!
Aamu-Usva kirjoitti:Tämä on myös totta, että Herran kunnia tulee kuin padottu virta valloilleen päästessään ja Herran henki sitä ajaa, mutta kaipa oikea käännös tuhon Raamatun paikkaan on sellainen, että kun vihollinen tulee kuin virta, Herran Henki nostaa padon sitä vastaan. Näin monen muun käännöksen mukaan, esimerkiksi King Jamesin Sekin on totta, että kun vihollinen tulee virran tavoin syöstäkseen maahan monia, niin Jumala nostaa padon virtaa vastaan, kuten hän aikoinaan ihan konkreettisesti pysäytti vedet, että israelilaiset pääsivät vihollisiaan karkuun kuivaa maata pitkin. Vihollisen virtojen tulviessa on yksi kallio, joka on Jumalan nostama kestävä pato sitä vastaan, ja se on Kristus-kallio.
pike464

Kiitos Jeesus!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 18 Touko, 2009 8:41

Tässä sitä saa wanhaweijo rakentua hyviä kommentteja lukiessa. Kiitos Jeesus!

Siunausta kaikille rakkaille Jumalan pyhille!

E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

Jes.59:15

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ma 18 Touko, 2009 10:13

Jes.59:15 Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.

Tähän kaikkeen edellä: Aamen!

Vääryys on suuresti vallalla ja niiltä, jotka ovat luopuneet pahuudesta ja vääryydestä viedään tuhkatkin pesästä - ainakin hengellisessä mielessä, kun ajattelemme vaikkapa tätä hirvistystä homoadoptiota, kun naisesta tehdään Eduskunnan säätämällä lailla miehiä, isiä, sillä eihän perheessä voi olla kahta äitiä, kaikinpuoleinen mahdottomuus (sentään vielä) ja avioliittoja saman sukupuolen kanssa, naispappeja, (mies)pappeja ja isiä, joista tulee naisia.

"Niin oli totuus kadonnut" Oikeus ja Totuus on kauaksi kadonnut.
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Dimi Sefanja

Näin se on

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 18 Touko, 2009 10:29

Viisas salomokin näki asian näin:

"Vielä minä näin auringon alla oikeuspaikan, ja siinä oli vääryys, ja vanhurskauden paikan, ja siinä oli vääryys. " Srn. 3:16.

Vanhurskauden paikassakin oli vääryys!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
+
TurunWeijo
Site Admin

Jumalan ihmiset näkevät Totuuden

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 19 Touko, 2009 10:59

Totuuden näkijät ovat aina olleet vainottuja, sekä suurissa massoissa epäsuosittuja.
Mm. Daavidista on siinä suhteessa paljon ihmeteltävää:
"Minä sanon: älkööt iloitko minusta, älkööt ylvästelkö minua vastaan, kun jalkani horjuu. Sillä minä olen kaatumaisillani, ja minun tuskani on aina edessäni; sillä minä tunnustan pahat tekoni, murehdin syntieni tähden. Mutta minun viholliseni elävät ja ovat väkevät, ja paljon on niitä, jotka minua syyttä vihaavat, jotka hyvän pahalla palkitsevat ja vihaavat minua, koska minä hyvään pyrin." Psalmi 38:17-21.
Siinä saadaan vastaus, miksi jotkut vihaavat vanhurskaita: ".. vihaavat minua, koska minä hyvään pyrin."
Samoin oli Paavalin laita: "sillä minulle on avautunut ovi suureen ja hedelmälliseen työhön, ja vastustajia on paljon." 1 Kor. 16:9.
Tämä osa tuli meidän kaikkien vanhurskaiden osaksi ottaessamme vastaan Jeesuksen ja sitten rakkauden Totuuteen. 2 Tes. 2:10-15. ...

Jeesus sanoi: "Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikään kuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden. Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille. Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne! Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä! Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille." Luuk. 6:22-26.
Meillä joillakin armon saaneilla autuailla on siis aihetta iloon ja riemuun! Halleluja! Kiitos Jeesus! Palkkamme on suuri Taivaassa!

Vastustuksesta huolimatta toteamme, että: "me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta." 2 Kor. 13.
Puolustamme edelleen oikeutta portissa.

Aamen.

+
TurunWeijo
Site Admin

Re: Oikeus työnnetään takaperin...

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 13 Syys, 2010 15:54

pike464 kirjoitti:Jes.59:14 -21 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.
15 Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.
16 Ja hän näki, ettei ollut yhtäkään miestä, ja hän ihmetteli, ettei kukaan astunut väliin. Silloin hänen oma käsivartensa auttoi häntä, ja hänen vanhurskautensa häntä tuki.
17 Ja hän puki yllensä vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärin päähänsä, hän puki koston vaatteet puvuksensa ja verhoutui kiivauteen niinkuin viittaan.
18 "Tekojen mukaan hän maksaa
palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän
kostaa.
19 Ja päivän laskun äärillä he pelkäävät Herran nimeä ja päivän koittamilla hänen kunniaansa. Sillä se tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin.
20 Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra.
21 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra, nyt ja iankaikkisesti".

Kuva
[/size]
pike464

Re: Jes.59:15

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 13 Syys, 2010 16:18

Dimi Sefanja kirjoitti:Jes.59:15 Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.

Tähän kaikkeen edellä: Aamen!

Vääryys on suuresti vallalla ja niiltä, jotka ovat luopuneet pahuudesta ja vääryydestä viedään tuhkatkin pesästä - ainakin hengellisessä mielessä, kun ajattelemme vaikkapa tätä hirvistystä homoadoptiota, kun naisesta tehdään Eduskunnan säätämällä lailla miehiä, isiä, sillä eihän perheessä voi olla kahta äitiä, kaikinpuoleinen mahdottomuus (sentään vielä) ja avioliittoja saman sukupuolen kanssa, naispappeja, (mies)pappeja ja isiä, joista tulee naisia.

"Niin oli totuus kadonnut" Oikeus ja Totuus on kauaksi kadonnut.

Aamen! Se on juuri tätä päivää, kun totuus on kauas kadonnut ja vääryys ja valhe vallan saanut. esimerkkinä kuulin kuinka erään lesboparin toinen keinohedelmöitetty lapsi oli nyt viikonvaihteessa
lapsivaleltu.. Voi, voi ja voi, pimeyttä suurta..
pike464

Paluu Rakkaat Raamatun jakeet