Hän on Pohjolan ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiispa

Otamme tässä kantaa valtio- ja yhteiskuntaelämän asioihin.

Hän on Pohjolan ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiispa

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » La 07 Marras, 2009 13:11

Tällä tavalla länsinaapurissa!

Hän on Pohjolan ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiispa
06.11.2009 22:13

Uppsalan tuomiokirkossa sunnuntaina järjestettävä piispanvihkimystilaisuus on suomalaisittain historiallinen tapahtuma. Virkaansa vihitään Härnösandin suomalaissyntyinen piispa Tuulikki Koivunen-Bylund, josta tulee ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiispa Pohjoismaissa.

- Itse asiassa koko maailmassa, raumalaistaustainen Koivunen-Bylund naurahtaa.

- Tietenkin se on hyvin velvoittavaa, mutta jos sitä ryhdyttäisiin ajattelemaan liian syvästi, niin menisi jauhot suuhun. Olen ennenkin elämässäni joutunut vaikeiden ja vaativien tehtävien eteen. Jumala antaa sen voiman, niin paljon kuin sitä tarvitsee.

"Ruotsin kirkko tärkeä tiennäyttäjä"

Ruotsin kirkko päätti lokakuussa alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia avioliittoon. Tämä ei ole miellyttänyt varauksetta muiden maiden kirkkokuntia.

Suomen arkkipiispa Jukka Paarma ei uskonut päätöksen jälkeen, että Suomi seuraisi Ruotsin esimerkkiä "nähtävissä olevana ajankohtana".

Koivunen-Bylund sanoo, ettei hän ole erityisemmin seurannut suomalaista keskustelua.

- Ruotsin kirkko on ollut tiennäyttäjänä monessa tärkeässä asiassa. Olen hyvin ylpeä, että olen saanut toimia pappina Ruotsin kirkossa, Koivunen-Bylund sanoo.

Hän toivoo, että Suomen luterilainen kirkko valmistautuisi tulevaisuuteen hyvissä ajoin.

- Hehän voisivat pistää pystyyn komitean, joka jo nyt alkaisi keskustella siitä, miten Suomen luterilainen kirkko suhtautuu siihen, kun avioliitto Suomessakin avataan samaa sukupuolta oleville. Eivät olisi tällöin niin myöhässä, kun päätös Suomeen tulee. Vaikka se kestää jonkin aikaa, olen aivan vakuuttunut, että sama päätös tulee Suomeen kuin Ruotsiinkin.

Tukholmaan naisen kanssa elävä naispiispa

Uraauurtavaa on myös Tukholman tulevan piispan Eva Brunnen vihkiminen virkaan samassa tilaisuudessa. Hän elää rekisteröidyssä ja siunatussa suhteessa samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa.

Esimerkiksi Baltian maat ovat jättäytyneet pois sunnuntain piispanvihkimyksestä, eivätkä kaikki ole purematta nielleet suomalaisedustusta paikalla, keskustelua herättäneiden Ruotsin kirkon päätösten jälkeen.

Koivunen-Bylund sanoo olevansa erityisen iloinen, että Suomen luterilaista kirkkoa piispanvihkimyksessä edustaa Simo Peura, hänelle läheisen Lapuan hiippakunnan piispa .

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1751365


____________________________________________________________

Mihin saakka maailmassa oikein mennään -

Ennen kuin on Herramme Tulemisen aika!


TULE HERRA JEESUS!!!


Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja penttikk » Ti 14 Syys, 2010 15:23

Osuipa silmiin tämä vuoden takainen juttu. Mitenkäs se nyt meilläkin pääsi näin käymään....


penttikk
Avatar
penttikk
 
Viestit: 56
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 18:59
Paikkakunta: PIRKKALA

ViestiKirjoittaja Weli-Markku » Pe 08 Loka, 2010 22:03

Miten ihmeessä tuollainen nainen voi puhua Israelin ja kristittyjen, raamatun Jumalan nimessä, kun vastustaa kaikkea vanhurskautta.
Kyllä raamattu antaa seurakunnan kaitsijoiden ja vanhimpien ominaisuuksista vähän toisenlaisen kuvan. Tämä piispa on nainen, jumalattoman Ruotsin kirkon virassa, on homo- ja lesboliittojen puolella - kaikki mahdollinen pielessä.
Ei hyvää päivää.
No, kirkko on yksiraiteinen juna, joka johtaa kaikkeen jumalattomuuteen, ja josta jokaisen Jeesuksen oman on syytä sanoutua irti.
Weli-Markku
 

Re: Hän on Pohjolan ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiisp

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 08 Loka, 2010 23:28

Dimi Sefanja kirjoitti:Tällä tavalla länsinaapurissa!

Hän on Pohjolan ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiispa
06.11.2009 22:13

Uppsalan tuomiokirkossa sunnuntaina järjestettävä piispanvihkimystilaisuus on suomalaisittain historiallinen tapahtuma. Virkaansa vihitään Härnösandin suomalaissyntyinen piispa Tuulikki Koivunen-Bylund, josta tulee ensimmäinen suomalaissyntyinen naispiispa Pohjoismaissa.

- Itse asiassa koko maailmassa, raumalaistaustainen Koivunen-Bylund naurahtaa.

- Tietenkin se on hyvin velvoittavaa, mutta jos sitä ryhdyttäisiin ajattelemaan liian syvästi, niin menisi jauhot suuhun. Olen ennenkin elämässäni joutunut vaikeiden ja vaativien tehtävien eteen. Jumala antaa sen voiman, niin paljon kuin sitä tarvitsee.

"Ruotsin kirkko tärkeä tiennäyttäjä"

Ruotsin kirkko päätti lokakuussa alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia avioliittoon. Tämä ei ole miellyttänyt varauksetta muiden maiden kirkkokuntia.

Suomen arkkipiispa Jukka Paarma ei uskonut päätöksen jälkeen, että Suomi seuraisi Ruotsin esimerkkiä "nähtävissä olevana ajankohtana".

Koivunen-Bylund sanoo, ettei hän ole erityisemmin seurannut suomalaista keskustelua.

- Ruotsin kirkko on ollut tiennäyttäjänä monessa tärkeässä asiassa. Olen hyvin ylpeä, että olen saanut toimia pappina Ruotsin kirkossa, Koivunen-Bylund sanoo.

Hän toivoo, että Suomen luterilainen kirkko valmistautuisi tulevaisuuteen hyvissä ajoin.

- Hehän voisivat pistää pystyyn komitean, joka jo nyt alkaisi keskustella siitä, miten Suomen luterilainen kirkko suhtautuu siihen, kun avioliitto Suomessakin avataan samaa sukupuolta oleville. Eivät olisi tällöin niin myöhässä, kun päätös Suomeen tulee. Vaikka se kestää jonkin aikaa, olen aivan vakuuttunut, että sama päätös tulee Suomeen kuin Ruotsiinkin.

Tukholmaan naisen kanssa elävä naispiispa

Uraauurtavaa on myös Tukholman tulevan piispan Eva Brunnen vihkiminen virkaan samassa tilaisuudessa. Hän elää rekisteröidyssä ja siunatussa suhteessa samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa.

Esimerkiksi Baltian maat ovat jättäytyneet pois sunnuntain piispanvihkimyksestä, eivätkä kaikki ole purematta nielleet suomalaisedustusta paikalla, keskustelua herättäneiden Ruotsin kirkon päätösten jälkeen.

Koivunen-Bylund sanoo olevansa erityisen iloinen, että Suomen luterilaista kirkkoa piispanvihkimyksessä edustaa Simo Peura, hänelle läheisen Lapuan hiippakunnan piispa .

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1751365


___________________________

Mihin saakka maailmassa oikein mennään -

Ennen kuin on Herramme Tulemisen aika!


TULE HERRA JEESUS!!!




Elää siis naisen kanssa ja tietysti myös kannattaa näitä Sodoman elkeitä. Nythän Suomessakin (Helsingissä) on naispiispa, eli Suomen kirkko seurasi pian perässä - kuten aina Suomessa tehdään. Kyseinen piispatar on myös homojen asialle myönteinen, vihkimiset jne. Ei puutu kuin se, että olisi lesbo ja eläisi naisen kanssa. :hw
Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY


Paluu Politiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron