Lapsellakin on oikeus uskoa

Otamme tässä kantaa valtio- ja yhteiskuntaelämän asioihin.

Lapsellakin on oikeus uskoa

ViestiKirjoittaja corgipupunen » To 12 Marras, 2009 0:19

Luuk.18:15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."


Laitanpa nyt tämmöisen mistä Facebookissa tiedotettiin. Koska on niin paljon vanhempia, joille on syntynyt ihana, suloinen pienokainen, mutta vanhemmat ovat kielteisiä kaikelle hengelliselle ja ovat päättäneet evätä lapselta kaiken hengellisen. Sellaisissa perheissä lapset eivät saa lukea Raamattua, eivät saa kuunnella hengellistä musiikkia vaan heidät pakotetaan jo pienestä saakka kaiken maailman rock rämpytyksiin ja se minua järkytti, kun eräs äiti oli vienyt jo aivan pienen vauvansa rokkifestareille joskus takavuosina. Se äiti teki muuten karhunpalveluksen lapselleen sillä kun aloitti opettaa viatonta lasta syntiin. Näissä perheissä lasten ei myöskään anneta osallistua uskonnonopetukseen eikä heille puhuta Jeesuksesta eikä heitä viedä myöskään pyhäkouluun. Jeesus on suuri lasten ystävä ja uskon että Jeesus suree sitä, kun vanhemmat eväävät viattomilta pienokaisilta mahdollisuudet tulla uskoon. Näin joitakin kuukausia sitten tämän vuoden kesällä syntyneen ihanan pikku vauvan kuvan ja tiedän sen verran että hänen vanhemmat eivät uskoa ja Jeesusta suvaitse. Minun ei auta muu kuin rukoilla vaan sen suloisen vauvelin puolesta ja antaa aihe myös muille rukoiltavaksi. Jeesus rakastaa tuota vauvaa joka tänä kesänä syntyi ja suree sitä kun vanhemmat eivät koskaan varmaan tule sallimaan että heidän lapsensa kuuntelee hengellisiä lastenlauluja tai lukee Raamattua sitten kun lukemaan oppii. Mutta toivotaan että sitten kun lapsi kasvaa aikuiseksi, niin hänkin löytää elävän uskon Jeesukseen Kristukseen viimeistään aikuisiässä.


Tässä on se Facebookin tiedote ja uskovat, rukoilkaa sen puolesta, että jokainen suomessa asuva lapsi kuulee Jeesuksesta ja Jeesuksen rakkaudesta ja oppii turvautumaan Jeesuksen apuun ja luottamaan Jumalaan!


Rukoillaan Suomen lasten hengellisten oikeuksien puolesta - ohessa haaste: LASTEN HENGELLISTEN OIKEUKSIEN HAASTE/ CHILDRENS SPIRITUAL RIGHTS - CHALLENGE

Lasten oikeuksien päivä 20.11.2009 on samalla Lasten oikeuksien julistuksen 60-vuotisjuhla ja Lapsen oikeuksien sopimuksen 20-vuotisjuhla. Kysymme kuitenkin -

1. Onko jokaisella lapsella oikeus tulla rakastetuksi, saada rakastaa, kasvaa iloon, rauhaan ja kärsivällisyyteen?
2. Onko lapsella oikeus Pyhän kokemiseen ja kasvaa siinä?
3. Kenestä on sanottu, Hän on Rakkaus? Kuka on sanonut, Sitä varten olen tullut, että teillä olisi minun iloni (Joh 15:11)- ja myös, Minun rauhani, sen minä annan teille (Joh 7:27)?
4. Onko tehty yhteiskuntakokeiluja, joissa tämä Rakkaus on syrjäytetty kuin jokin paha?
5. Saavatko lapsemme olla kokeilun kohteena, jossa heidät suojellaan tietämättöminä Rakkaudesta, ilosta, rauhasta ja elämän tarkoituksesta?

SELITYKSIÄ
1. Ilman rakkautta ja huolenpitoa lapsen väliaivojen limbisen järjestelmän kehitys häiriintyy. Ero äidistä erikoisesti 0-3-vuotiaana aiheuttaa vaikeasti korjautuvia vauriota. Hänestä tulee turvaton, jonka on vaikea luottaa kehenkään. Turvaton turvautuu myös helposti väkivaltaan.
2. Ilon ja mielihyvän tuottamiseen tarvittava endorfiinijärjestelmä häiriintyy alaikäisten päihtyessä. Päihteet tuhoavat myös muistia ja oppimista (hippokampus). Päihderiippuvuus saadaan helposti alaikäisenä, mutta sen korjaaminen on hyvin vaikea elinikäinen ongelma.
3. Rauhaa ja turvallisuutta tarvitaan kotona, koulussa ja koko yhteiskunnassa. Väkivaltapelit raaistavat lapsen. Liialliset harrastukset erikoisesti yölliset tietokonepelit tai TV ohjelmat sekoittavat unirytmin. Peliriippuvuudet tuhoavat kehityksen. Perheristiriidat ja avioerot voivat tuhota lapsen turvallisuuden. Isällä on tärkeä rooli lapsen kehityksessä. Kristillinen perhemalli toimii.
4. Kristillinen kasvatus antaa arvot ja tasapainon. Ateismin kokeilut ovat ihmiskunnan synkimpiä ja raaimpia kokeiluja. Pienen. mutta aggressiivisen ateistivähemmistön on silti annettu kaventaa kristillistä kasvatusta jopa hävittää se kouluista. Ateismi yrittää esiintyä tieteellisenä, vaikkei sillä ole yhtään osoitusta siitä, ettei Jumalaa olisi. Kristittyjen tulisi sallia osoittaa kristillisen kasvun tuottama hedelmä rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys (Gal 5:22). Hedelmistään puu tunnetaan (Mt 12:33-37).
Lasten Raamattupuiston Ystävät r.y.



_________________________________________________________
Dimi Sefanja suurensi fonttia, niin käy mukavasti kaikilta lukeminen.
corgipupunen
 
Viestit: 118
Liittynyt: La 21 Maalis, 2009 23:21

Paluu Politiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron