Rahaongelmia

Otamme tässä kantaa valtio- ja yhteiskuntaelämän asioihin.

Rahaongelmia

ViestiKirjoittaja corgipupunen » Ti 05 Touko, 2009 2:13

minulla on semmoinen ongelma että mulle tuli sossu tilille ja olin ostanut yhden isomman ostoksen(99 euroa) vähän ennen vappua ja tililtä veloitettiin vasta nyt se 99 euroa vaikka tilillä ei edes ollut niin paljoa. ja kun mulla oli rahaa vielä tilillä tänään niin tuli mm nostettua rahaa tililtä ja laskuihin meni jotakin summia ja yhtäkkiä tili olikin tyhjä. omaiset antavat mulle ehkä ruokarahaa, mutta kun tililtä veloitettiin vasta nyt se 99 euron suuruinen summa niin käykö siinä sitten niin että kun sitä ei voitu tililtä ottaa niin se lähtee uudelleen taas seuraavista rahoista minun tililtä? kun ei olis yhtään kiva koko ajan kaikkia rahoja menettää jonkun vanhan pankkikorttiostoksen takia ja olla sitten vaikka ilman ruokaa! ja kasvaako semmoiset maksut jotenkin korkoa että seuraavalla kerralla jos olis rahaa niin lähtiskin yllätäin 500 euroa tililtä ja vuokrakin jöisi maksamatta? minä kun en näistä asioista mitään tiedä niin neuvokaa te!
corgipupunen
 
Viestit: 118
Liittynyt: La 21 Maalis, 2009 23:21

ViestiKirjoittaja maria » Ti 05 Touko, 2009 19:37

Toki ostamasi tavara tulee maksaa ja se hinta lähtee tililtäsi sitten, kun siellä rahaa on.
Mutta, sitä en tiedä, miten kauan kauppias odottelee rahojaan.

Jos he eivät saa maksua , niin saat ehkä karhukirjeen tai kaksi ja jos et sittenkään maksa , niin eikös se mene ulosottoon.
Korosta en osaa sanoa, voi se vähän olla, jos asia paljon pitkittyy..
Näin minä ymmärrän tämän rahaliikenteen.
maria
 
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 03 Maalis, 2009 19:59

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ke 06 Touko, 2009 8:07

Minulla on sellainen ymmärrys, että kun tililtäsi otetaan maksu jonka on kortilla jostain ostanut, niin se tili menee silloin miinuksen puolelle, jos siellä ei ole katetta. Ja muistaakseni maksaa kympin sakon kun tili ylittyy. Seuraavassa rahan tulossa tilille, se miinus puoli plussaantuu eli velka otetaan silloin. Ehkä on pankki kohtainen tämä tai kortti kohtainen. Näin minulla on joskus käynyt. :oops:
Kuva
Piia Karoliina
 


Paluu Politiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron