Netanjahun puheesta Knessetissä vuonna 2006.
Hän tavoitti kahdella lauseella arabien ja Israelin vuosisataisen konfliktin ytimen: "Totuus on se, että jos Israel laskisi aseensa, ei olisi enää Israelia. Jos arabit laskisivat aseensa, ei olisi enää sotaa."
Ajankohtainen sanoma Raamatusta:
"Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on levittänyt taivaat ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä: ”Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille, kun ne piirittävät Juudaa ja Jerusalemia. Sinä päivänä minä teen Jerusalemista väkikiven kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä. Kuitenkin KAIKKI MAAN KANSAKUNNAT kokoontuvat sitä vastaan. ...
Jerusalem saa yhä olla paikallaan – Jerusalemissa. ...
Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukkaiden päälle minä vuodatan armon ja rukouksen hengen, ja he katsovat minuun, jonka ovat lävistäneet. He valittavat häntä niin kuin valitetaan ainokaista, murehtivat Häntä katkerasti niin kuin murehditaan esikoista." Lue koko Sak. 12. luku.
"Kaikki maan kansakunnat" eivät ole ennen YK.n perustamista voineet tehdä yhteisiä julkilausumia Israelia vastaan. Nyt "Herran sana Israelista" on toteutunut. Kaikki maailman kansat ovat nousseet Israelia vastaan.
Uutislähteet vääristävät usein puolustautumisen hyökkäykseksi. Palestiinalaisterroristit ampuvat satoja ohjuksia Israeliin. Ja kun Israel puolustautuu, on lehdissä isoilla otsikoilla: "Israel hyökkäsi palestiinalaisia vastaan. "
Mutta kaiken maailman kierouden keskellä on rohkaisevaa kuulla sanomaa, että KAIKKI aidossa uskossa Jeesukseen olevat ovat Israelin ystäviä ja rukoilevat sen puolesta.
Kunnioitamme Israelia ja sen pääkaupunkia Jerusalemia, jonka kuningas David teki Israelin ikuisesti jakamattomaksi pääkaupungiksi noin 3000 vuotta sitten.
Niin sanottuja "Israelin miehittämiä" alueita ei ole olemassa. Jumala antoi Aabrahamille Lähi-Idän suurimman maa-alueen. Kuvassa.
Lue myös linkistä vanha Turun Sanomien kirjotus, joka on taas täysin ajankohtainen:
http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta ... autumiseen
Linkissä asia on selvästi.
-