Juhli vain maailma E-postia valmiiksi käännettynä Samuel K..

Tiedotteita ja keskustelua aiheesta!

Juhli vain maailma E-postia valmiiksi käännettynä Samuel K..

ViestiKirjoittaja pike464 » Su 17 Tammi, 2010 18:57

E-postia valmiiksi käännettynä Samuel Korhoselta. Artikkelissa Stanley Goodenough, Jerusalemin vartija tarkastelee mm. aihetta, kestääkö Israel tässä kansojen painostuksessa.

----- Original Message -----
From: Revelation Files - John Terry
To: Revelation Files - John Terry
Sent: Thursday, December 31, 2009 11:01 PM
Subject: [revfiles] Commentary: Party On, World

--------------------------------------------------------------------------------


Juhli vain maailma


Stanley Goodenough, Jerusalemin vartija


Tänään, kun keskiyön hetki saapuu maahan toisensa jälkeen, niin ilotulitukset repivät taivaita aina Sydney'n oopperatalolta Havaijin Pearl Harbor'iin. Missä ikinä gregoriaaninen kalenteri on voimassa, siellä juodaan maljoja, ammutaan raketteja, tanssitaan, tehdään päätöksiä ja ripustellaan uusia seinäkalentereita.

Kun vuoden 2009 viimeiset päivät vilahtelivat ohi, niin TV-verkostot ja muu media analysoivat menneen vuoden päätapahtumia, äänestivät, keitä olivat vuoden vaikutusvaltaisimmat ihmiset ja yrittivät ennustaa tapahtumia, joiden uskovat voivan toteutua vuonna 2010.

Melkein "kaikki" ovat mukana vuotuisessa maailmanlaajuisessa juhlassa täynnä innostusta ja odotusta.

Melkein, mutta ei ihan kaikki. Jollakin oudolla - melkein aavemaisella tavalla - Joulun ja Uudenvuoden vapaapäivät näyttävät menevän hyvin kummallisesti täällä Israelissa. Mieliala, ilmapiiri - kirkkaat valot, koristeet ja juhlallisuudet - kaikki näyttää enimmäkseen ohittavan Israelin. Muualla kuin arabien asuttamassa Betlehemissä sekä kristityn vähemmistön ja ulkomaalaisten keskuudessa, joulupäivä oli täällä tavallinen työpäivä ja uudenvuoden aatto ja päivä ovat normaaleja työ- ja koulupäiviä.

Se on outo tunne. Katselen Sky News'ia ja Fox News'ia, kun vuosi 2009 vilahtelee ulos ja vuotta 2010 ajetaan sisään "kaikkialla ympärillämme" ja ajattelen - enkä ensimmäistä kertaa, kuinka eri tahtiin Israel marssii muun maailman kanssa ja toisessa, vielä vakavammassa mielessä - kuinka yksin.

Ei tarvitse yhtään epäillä, mitä kansainvälinen yhteisö toivoo Israelilta vuonna 2010. Muslimimaailma toivoo voivansa varmistaa Israelin tuhon - terrorismin, sodan ja juutalaisvaltion globaalin laittomaksi julistamisen kautta. "Kristitty" maailma toivoo voivansa varmistaa rauhansopimuksen Israelin ja Arabien välille - Israelin kustannuksella ja arabien eduksi tavalla, joka turvaa öljymarkkinoiden vakauden niin paljon kuin mahdollista.

Läntiset demokraattiset johtajat ja itäiset despoottiset mullahit jatkavat vehkeilyjään ja suunnitelmiaan päämääriensä toteuttamiseksi tämän maan suhteen. Onnistuvatko Hillary Clinton ja Barack Obama rutistamaan Israelin mukautumaan suunnitelmiinsa? Ilmoittaako Mahmoud Ahmadinejad voitonriemuisesti Iranin saaneen atomipommin? Entä juuri vahvistettu Euroopan Unioni? Entä Syyrian sotaisuus, Libanonin Hizbollahin, Gazan Hamasin, Ramallahin Fatahin? Vapautetaanko Marwan Barghouti ja nouseeko hänessä Yasser Arafat haudastaan kuin sfinksi?

Kuinka kauan Israel vielä kestää? Kun katsomme vuoteen 2010, niin gallupit maassa osoittavat, että israelilaiset ovat nyt pessimistisempiä kuin vuosi sitten, sen suhteen, mitä on edessä. Paineet ovat epäilemättä jatkaneet eksponentiaalista kasvuaan vuodesta toiseen. Vaikka Gazan operaatio Cast Lead'in jälkeen päältä katsoen on ollut suhteellisen rauhallista, niin vain harvat epäilevät, että se on muuta kuin tyyntä myrskyn edellä.

Ei siis ole yllättävää, että on paljon kysymyksiä; paljon tuntemattomia tekijöitä. Tämän edessä seuraava raamatunkohta, Jesaja 41:9-14, on minulle suuri rohkaisun lähde. Otin vapauden panna joitakin ajatuksia rivien väleihin:

Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen,

Väkevä Jumala osoittaa seuraavat kommenttinsa Israelille, se on Jaakobille: ei jollekin hengelliselle entiteetille, vaan Israelin fyysisille lapsille.

jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",

vastoin sitä, mitä niin monet kristityt (Jumala antakoon meille anteeksi) kannattavat, Jumala ei ole hyljännyt muinaista kansaansa.

älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä

Kehotus kehotuksen jälkeen: Älä pelkää, älä kauhistu - koska HÄN ON SINUN JUMALASI. Hän vahvistaa, auttaa ja pitää yllä kansaansa.

Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät. Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.

Oi, sillä ei ole väliä kuinka voimakkaita valtioita, kuinka vaikutusvaltaisia, kuinka petollisen diplomaattisia tai vihamielisen kerskailevia; ei myöskään Valkoisen Talon valtaa tai ydinpommin voimaa voida rinnastaa mihinkään, jota Israelin täytyisi pelätä. Niin mahtavilta kuin näyttävätkin, nämä valtiot on tuomittu häviämään, tuhoutumaan, iankaikkiseen olemattomuuteen.

Sillä minä, HERRA, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua". Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo HERRA ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Israel on pieni. Lampaat ilman paimenta. Mato maailman tontilla. Mato, joka täytyy rusentaa, kun on kyse siitä, mitä kansat ajattelevat, mutta pieni kansa, jota täytyy nostaa, suojella ja varjella, kun on kyse siitä, mitä Israelin Jumala ajattelee.

Juhli vain maailma rikollisissa nautinnoissasi, kieroissa todellisuusnäytöksissäsi, vallan- ja verenhimossasi, ilmiselvässä Jumalan vihassasi ja kieroissa suunnitelmissasi Hänen maansa suhteen.

Ne meistä, jotka rakastamme Häntä, rakastamme Hänen päämääriään ja rakastamme Hänen ilmestymistään - me voimme rukoilla ja huutaa Israelin Jumalan puoleen:

Nouse, HERRA,

älä salli ihmisten uhitella.

Tuomittakoon pakanat sinun kasvojesi edessä.

Saata, HERRA, heidät pelkoon.

Tietäkööt pakanat olevansa vain ihmisiä. Sela.

(Psalmi 9:19,20)


--------------------------------------------------------------------------------
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Paluu Israel-asiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron