DANIEL - MIES TOISTA LAJIA!

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

DANIEL - MIES TOISTA LAJIA!

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 28 Heinä, 2010 0:24


Kuva Kuva
David Wilkerson Today
TUESDAY, JULY 27, 2010

DANIEL - MIES TOISTA LAJIA!


Daniel oli mies toista lajia, joka puhuu rikkinäisyydestä näin: Ja minä käänsin kasvoni Herran Jumalan puoleen hartaassa rukouksessa ja anomisessa, paastossa, säkissä ja tuhassa. Minä rukoilin Herraa Jumalaani, tunnustin (Dan.9:3-4). Danielilla oli kyky tunnistaa aikojen merkit, koska hän tunsi Jumalan sydämen. Minä, Daniel, kirjoituksista huomasin vuosien luvun, josta Herran sana oli tullut profeetta Jeremialle (Dan.9:2).

Kuinka Daniel tuli astuneeksi tälle rikkinäisyyden, tiedon ja arvostelukyvyn tielle? Se alkoi Jumalan sanan tutkimisesta. Daniel antoi Kirjoituksille täyden otteen itsestään. Hän lainasi niitä usein ja pitkiä pätkiä, koska oli kätkenyt ne sydämeensä: Niin kuin on kirjoitettu.. laissa (Dan. 9:13).

Kymmenennessä luvussa tämä jumalinen profeetta saa näyn Kristuksesta: Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla..hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut..ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina (Dan.10:5-6).

Minä kehotan sinua, laita sydämesi etsimään Jumalaa uutterasti ja päättäväisesti. Mene sitten hänen sanansa äärelle alituiseen kasvavalla rakkaudella ja halulla. Rukoile rikkinäisyytesi tähden paastoten saadaksesi ottaa vastaan hänen kuormansa. Lopuksi, tunnusta ja hylkää kaikki, mikä estää Pyhää Henkeä avaamasta sinulle taivaan siunauksia. Tällainen toisen lajin miehen tie on auki jokaiselle. Kuljetko sinä sitä pitkin?

Tällainen vaellus tuo Jumalan kosketuksen. Daniel todisti: Ja katso, käsi kosketti minua ja ravisti minut hereille, polvieni ja kätteni varaan (Dan.10:10). Sana koskettaa tarkoittaa tässä käydä väkivaltaisesti kimppuun. Daniel sanoi: Kun Jumala asetti kätensä minun päälleni, se heitti minut kasvoilleni. Hänen kosketuksensa antoi minulle halun tahdon etsiä häntä koko voimallani.

Tämä tapahtuu aina, kun Jumala koskettaa jonkun elämää. Tuo henkilö putoaa polvilleen ja hänestä tulee rukouksen mies tai nainen, joka etsii alituisesti Herraa.
Olen usein miettinyt, miksi Jumala koskettaa tällä tarpeella vain tiettyjä ihmisiä. Miksi toisista tulee nälkäisiä Jumalan etsijöitä, kun toiset uskolliset ihmiset menevät omia menojaan? Jumalan koskettamat ovat läheisessä suhteessa Herraan. He saavat ilmestyksiä taivaasta. Heistä on aivan ihanaa saada kulkea Kristuksen kanssa toisin kuin harvat muut.

Miksi Jumala asetti kätensä Danielin ylle ja kosketti häntä sillä lailla? Miksi tämä mies kykeni näkemään ja kuulemaan asioita, joita kukaan muu ei voinut? Hän sanoo: Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet (Dan.10:7).


Jumala tarvitsi äänen, joka puhuisi hänen sanomansa. Hän halusi rukoilevan palvelijan, jonkun, joka vastaisi uskollisesti hänen kutsuunsa. Daniel oli tällainen mies. Hän oli rukoillut hartaasti kolme kertaa päivässä. Kun hän kulki joen vartta pitkin, Kristus ilmestyi hänelle (ks. Dan.10:7-9).

Jumala teki Danielista näkijän koska:

1. Daniel ei koskaan jättänyt rukoilematta (ks. Dan.10:2-3).

2. Daniel murehti yhteiskunnan ja kirkon hengellistä alamäkeä (ks. Dan.9).

3. Daniel kieltäytyi vaalimasta tai peittelemästä syntiä (Dan.9:4-5).


Read this devotion online: http://www.worldchallenge.org/fi/node/9360
Lue tämä saarna online: http://www.worldchallenge.org/fi/node/9360


Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron