David Wilkerson: SEULONNAN TULLESSA

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

David Wilkerson: SEULONNAN TULLESSA

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » To 09 Joulu, 2010 14:58


David Wilkerson Today (Tänään)


TORSTAI, JOULUKUU 9, 2010


SEULONNAN TULLESSA


"Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niin kuin nisuja" (Luuk 22:31).

Sinun tulee ymmärtää, että saatana tahtoo seuloa vain niitä, jotka uhkaavat hänen työtään. Hän uhkaa varmimmin hedelmiä kantavaa puuta. Miksi paholainen halusi seuloa ja koetella Pietaria? Pietarihan oli kolme vuotta ajanut ulos riivaajia ja parantanut sairaita. Saatana kuuli Jeesuksen lupaavan opetuslapsilleen toisen kasteen, kasteen Pyhän Hengen voimalla ja tulella ja pelästyi! Nyt hän kuuli Jumalan lopullisen suunnitelman Pietarille. Menneet kolme vuotta eivät olleet mitään verrattuna niihin töihin, joita Pietari ja muut opetuslapset tekisivät. Saatuaan jo Juudaksen eliminoiduksi hänen pitäisi löytää keino Pietarin turmelemiseksi, saada hänet kieltämään uskonsa.

Kuten Pietari, saatat juuri nyt olla ravisteltavana ja seulottavana ja kysyt, miksi juuri minä? Miksi nyt? Sinun tulisi iloita, että sinulla on sellainen maine helvetissä! Saatana ei olisi pyytänyt Jumalalta lupaa seuloa sinua, jollet olisi ylittänyt kuuliaisuuden rajaa. Miksi hän muuten tuhlaisi niin paljon energiaa sinun häiritsemiseesi ja vaivaamiseesi, pelotellakseen sinua ja ravisuttaakseen kaikkea omaasi? Hän seuloo sinua, koska olet tärkeä osa Jumalan seurakunnassa näinä viimeisinä päivinä. Jumala tekee taas kerran uutta viimeisen sukukunnan keskellä. Hän on erottanut sinut voimalliseksi todistajaksi monille. Hän on vapauttanut sinut ja valmistaa sinua ikuisia tarkoituksiaan varten. Mitä suuremmat lahjasi ovat, sitä suuremmat ovat sinun mahdollisuutesi. Mitä alttiimmin antaudut Jumalan tahtoon, sitä suurempaan seulontaan joudut.

Mitä ympärillä olijoiden tulisi tehdä, kun joku on käymässä läpi seulonnan tulta? Mitä Jeesus teki, kun Pietari oli lankeamaisillaan? Hän sanoi: "Minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei uskosi raukeaisi tyhjään" (Luuk 22:32).

Katselen tätä Kristuksen rakkauden ihanaa esimerkkiä. Ymmärrän, etten tiedä juuri mitään lankeavien rakastamisesta. Jeesus on varmasti "monien ystävä...veljiäkin uskollisempi" (San.18:24). Hän näki Pietarin hyvät ja huonot puolet ja päätti, että "tämä mies on säästämisen arvoinen. Saatana haluaa hänet, mutta minä haluan häntä vielä enemmän." Pietari tosiaan rakasti Herraa, ja Jeesus sanoi hänelle: "Olen rukoillut puolestasi." Jeesus oli jo aikoja sitten nähnyt tämän tilanteen tulevan. Hän oli ehkä viettänyt tuntikausia puhuen Isän kanssa Pietarista, rakkaudestaan häntä kohtaan. Hän oli keskustellut siitä, kuinka Pietaria tarvittiin Jumalan valtakunnassa ja kertonut, kuinka hän arvosti tätä ystävänä.

Herra, anna meille kaikille sellaista rakkautta! Kun sisaremme tai veljemme tekevät kompromisseja tai kulkevat kohti tuhoa ja vaivaa, anna meidän rakastaa heitä tarpeeksi ja varoittaa heitä yhtä lujasti kuin Jeesus Pietaria. Voimme sanoa heille: "Minä rukoilen puolestasi."

Tänä päivänä meillä on myös toinen "niin on kirjoitettu", jolla voimme taistella saatanaa vastaan. Se on tämä: "Olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi raukeaisi tyhjään." Voit sanoa paholaiselle: "Olet ehkä saanut luvan seuloa minua. Yrität saada minut hylkäämään uskoni. Sinun tulee tietää tämä: Minun Jeesukseni rukoilee puolestani!"


Lue tämä opetus online: http://www.worldchallenge.org/fi/node/10904

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron