David Wilkerson: MIKSI SIELUNI ON MURHEELLINEN?

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

David Wilkerson: MIKSI SIELUNI ON MURHEELLINEN?

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 15 Joulu, 2010 21:18


Kuva David Wilkerson Tänään (Today)


KESKIVIIKKO, JOULUKUU 15. 2010


MIKSI SIELUNI ON MURHEELLINEN?


Yhä uudestaan psalminkirjoittaja kysyy: "Miksi minun sieluni on niin murheellinen? Tunnen itseni hyödyttömäksi ja hylätyksi. Olen niin levoton. Miksi Herra? Miksi tunnen itseni niin avuttomaksi omassa ahdistuksessani?" (ks. Ps.42:11 ja 43:5). Nämä kysymykset koskevat monia, jotka ovat rakastaneet ja palvelleet Jumalaa.

Otetaanpa esimerkiksi vanhurskas Elia. Näemme hänet istumassa puun varjossa, rukoillen Jumalaa lopettamaan hänet. Hän on niin murheellinen, että hän on lähellä periksi antamista omassa elämässään. Voimme nähdä myös oikeamielisen profeetta Jeremian rukoilevan ahdistuksissaan: "Herra, sinä olet pettänyt minut. Käskit minun profetoida kaikista näistä asioista, mutta mikään ei ole toteutunut. Koko elämäni olen etsinyt sinua. Näinkö palkitset minut? Nyt en enää mainitse nimeäsi."

Kumpikin näistä palvelijoista on hetkellisen epäuskon hyökkäyksen kohteena. Herra ymmärsi heidän hämmennyksensä ja epäuskonsa tilan. Aina hän osoitti tien siitä ulos jonkin ajan päästä. Keskellä ahdistusta Pyhä Henki käänsi valonsa heihin.
Mieti Jeremian todistusta: "Sinun sanasi tulivat, ja minä soin ne, ja sinun sanasi oli minulle riemu ja minun sydämeni ilo" (Jer.15:16). "Herran sana tuli hänelle (Elialle)" (1 Kun.19:9). Jossain vaiheessa kumpikin näistä palvelijoista muisti Herran sanan, ja siitä tuli heidän elämänsä ilo ja riemu, auttaen heidät ylös kuopasta.

Totuus on se, että kaiken aikaa näiden ihmisten kärsiessä Herra oli läsnä ja odotti. Hän kuuli heidän itkunsa ja tuskansa. Jonkin ajan päästä hän sanoi heille: "Murheen ja epäuskon aika on ohi. Nyt tahdon teidän luottavan minuun. Hakeudutko takaisin Sanani äärelle? Turvaudutko siihen lupaukseen, jonka sinulle olen antanut? Jos niin teet, minun sanani vie sinut perille."



Lue tämä opetus netissä: http://www.worldchallenge.org/fi/node/10974



Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 16 Tammi, 2011 13:04

Anna, Jumala, Sinun Sanasi tulla ja olla minun sydämeni ilo.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa