ASTU ARKKIIN by David Wilkerson | March 25, 2011

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

ASTU ARKKIIN by David Wilkerson | March 25, 2011

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 29 Maalis, 2011 10:20

ASTU ARKKIIN
by David Wilkerson | March 25, 2011

ShareThis
Suuri puritaanijulistaja John Owen piti 9. huhtikuuta v. 1680, seurakunnalleen seuraavanlaisen saarnan:

"Tiedätte, kuinka viime vuosina jatkuvasti olen varoittanut teitä tulevista hädän päivistä ja niistä synneistä, jotka ovat aiheutuneet sen... Olen sanonut teille, että tuomio alkaa Jumalan huoneesta; että Jumala näyttää paaduttaneen sydämemme hänen pelostaan ja ettei kukaan tiedä, minkälaisella voimalla hänen vihansa tulee. Olen ennalta kertonut teille hengenvaarallisista, tuskallisista, hädän päivistä... Ja tämä kaikki on ovella ja valmis tulemaan päällemme."

Jumala totisesti lähetti hirvittävän tuomionsa sen yhteiskunnan ylle. John Owen eli kyynelehtien läpi tulisen vainon, joka peitti Lontoon.

Ennen kuin hän näki yhdenkään näistä kauhuista toteutuvan, Owen uskollisesti huusi saarnastuolistaan: "Minä näytän teille, kuinka meidän tulee valmistautua kestämään nämä kauhut, jotka ovat tulossa yllemme. Ne saattavat ulottua kurkkuumme asti."

Rakkaani, me elämme hyvin samanlaista aikaa kuin Owen. Tällaisina aikoina on vain yksi tapa suhtautua tulevaan myrskyyn. "Vanhurskas on elävä uskosta!"

Owen kehotti kansaansa kyynelin: "Tehkää itsellenne arkki - valmistakaa se turvaksi itsellenne ja perheillenne." Sitten hän lisäsi: "Tämä arkki on Jeesus Kristus. Ei ole muuta tietä, ei muuta arkkia. Profeetta Jesajakin sanoi meidän Herrastamme: "Silloin on jokainen heistä oleva (Kristuksessa) turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa" (Jes.32:2). Siinä on meidän arkkimme! Siunattuja ne, jotka luottavat vain häneen En tiedä mitään muuta turvaa, vapautusta niistä koetuksista ja ahdistuksista, jotka ovat tulossa maan päälle, kuin uskoa Kristukseen ainoana turvapaikkana."

Saatamme nähdä vaaroja joka puolella. Paholainen valtoineen yrittää hukuttaa meidät epäuskoon. Meillä on kuitenkin hurja enkelivartio ympärillämme. Jumala on luvannut kantaa meidät läpi minkä tahansa katastrofin.

Minä kysyn sinulta, haluatko kohdata tulevat myrskyt hiljaisessa luottamuksessa ja mielenrauhassa? Kuole sitten tänään kaikille omille teillesi ja yrityksillesi pelastaa itsesi ja sitoudu antamaan elämäsi täydellisesti Herran huomaan. Hän on sinun hyvä, rakastava Paimenesi ja hän vie sinut kaiken sen läpi!

Käännä katseesi Jeesukseen. Hän yksin on meidän toivomme.


*********************************************

JUMALA PALKITSEE
by David Wilkerson | March 24, 2011

ShareThis
Rukoilemisessa on hyvin vähän mieltä, jos emme usko Jumalan palkitsevan niitä, jotka häntä etsivät ahkerasti.

Olen varma, että Jumala iloitsee osoittaessaan hyvyyttään rakkaille lapsilleen. Psalmista Daavid väitti, että Jumala on antelias ja taipuvainen laupeuteen. Hänen armonsa on suuri. Jumalan on mahdotonta hyljätä ketään, joka rukoilee hänen apuaan. Hän riemuitsee saadessaan antaa syntejä anteeksi - hän on aina suopea.

Yksi lempijakeistani Raamatussa on Psalmi 31:20-21:

"Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä! Sinä peität heidät kasvojesi suojaan ihmisten salavehkeiltä; sinä kätket heidät turvaan kielten riidalta."

Mieti tätä! Ensin Jumala haluaa meidän uskovan, että hän palkitsee uskon. Sitten psalmista kertoo meille: "Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi...ja sinuun turvaaville."

Varastohuone täynnä ihmeellistä hyvyyttä. Hän osoittaa sitä kansalleen, ei vasta kirkkaudessa, vaan jo nyt, tällä hetkellä ja joka päivä!

Minä rukoilen päivittäin: "Herra, sinä lupasit palkita uskoni, jos luotan sinuun ihmislasten edessä. Silti tarvitsen kaiken, mitä lupasit. Minä tarvitsen uutta voimaa ja uutta toivoa. Enemmän sitä rauhaa, joka käy yli kaiken ymmärryksen. Herra, minä pyydän sinulta vain, mitä olet luvannut. Parasta mitä tiedän, on suloisen läsnäolosi tuore kokemus. Tätä minä toivon palkkiokseni."
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa