MAAILMANMIELISYYDEN SYNTI by David Wilkerson |

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

MAAILMANMIELISYYDEN SYNTI by David Wilkerson |

ViestiKirjoittaja pike464 » Ke 30 Maalis, 2011 11:41


MAAILMANMIELISYYDEN SYNTI
by David Wilkerson | March 30, 2011

ShareThis
Vanhassa Testamentissa ei ole mitään yhtä voimakasta vakavaa kuin Paavalin varoitukset maailmanmielisyydestä:

"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani`" (2 Kor. 6:14 -16).

Kun Jumala Vanhassa Testamentissa halusi näyttää läsnäolonsa voiman pahojen egyptiläisten edessä, hän veti erottavan linjan. Se erotti Jumalan kansan muusta Egyptistä ja asetti heidät Gooseniin.

"Herra on tekevä erotuksen israelilaisten...ja egyptiläisten välillä... Minä tällä kertaa lähetän kaikki vitsaukseni vaivaamaan sinua...tietääksesi, ettei ketään ole minun vertaistani koko maan päällä" (2 Moos. 9:4, 14).

Jumala haluaa maailman huomaavan eron häntä rakastavan kansan ja uskottoman maailman välillä. Hän haluaa meidän olevan vapautetun ja voitokkaan kansan esimerkkeinä. Se uskoo hänen voimallisen kätensä vapauttavan meidät kaikesta vaivasta ja pahasta.

Syy erotukseen maailmasta (Egyptistä) on tänä päivänä sama kuin ammoisina aikoina. Jumala piirtää jälleen linjan oman kansansa ja tämän pahan ajan välille. Siitä tämä sukupolvi tietäisi, ettei ole olemassa hänen vertaistaan vapauttajaa koko maan päällä. Tämän ajan jumalattomien tulee saada vielä suurempi kokemus Herran läsnäolosta. Mikään muu ei voi herättää heidän huomiotaan. Mikään muu ei iske heitä synnin tunnolla. Pyhä Henki on vuodatettu, jotta kaikki ihmiset voisivat tulla tuntemaan Kristuksen läsnäolon voiman sekä synnin, vanhurskauden ja tuomion!
Puhuessaan todellisista opetuslapsistaan, Jeesus sanoi: He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään maailmasta ole(Joh.17:16). Toisen kerran hän sanoi: Minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa"(Joh.15:19).

Maailma rakastaa omiaan, mutta me emme ole maailmasta. Auttakoon Jumala meitä iloiten hyväksymään tämän erotettuna ja erilaisena olemisen. Vain niillä, jotka ovat täysin erossa maailmasta, erotetut Kristukseen, on voimaa pelastaa se!

"Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä" (1 Joh.2:15).
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron