USKON UUDISTUMINEN by David Wilkerson | June 7, 2011

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

USKON UUDISTUMINEN by David Wilkerson | June 7, 2011

ViestiKirjoittaja pike464 » Pe 10 Kesä, 2011 20:38

USKON UUDISTUMINEN
by David Wilkerson | June 7, 2011


Minulla on erityinen sana niille, jotka ovat kohdanneet mahdottoman tilanteen. Uskon uudistuminen lähtee Taivaallisen Isämme rakkauden täydemmästä kokemuksesta.

"Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla sinusta iloitsee, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee" (Sef.3:17). Tässä ihmeellinen ilmaus Jumalan järkkymättömästä rakkaudesta kansaansa kohtaan. Raamattu sanoo, että hän lepää ja iloitsee rakkaudestaan meitä kohtaan!

Hepreankielellä sana "levätä" tässä tarkoittaa, ettei Jumala epäile hetkeäkään rakkauttaan meitä kohtaan. Toisin sanoen, hänen rakkautensa on vakiintunut ja järkähtämätön meitä kohtaan, eikä hän ikinä ota sitä pois. Itse asiassa Jumala on niin tyytyväinen meihin rakkaudessaan, että hän laulaa siitä.

Voitko kuvitella tätä? Tässä on todistus taivaallisen Jumalan ilosta sinua kohtaan. John Owen selittää edellisen lauseen tähän tapaan: "Jumala hyppii ylitsevuotavan iloisena."

Samaan tapaan Paavali sanoo, että kaikki, mikä on jumalallisen järjestyksen ulkopuolella, missä on epäuskoa ja hämmennystä, muuttuu Jumalan rakkauden ilmestyessä. "Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät" (Tiit.3:4-5).

Edellisessä jakeessa Paavali sanoo: "Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä" (Tiit.3:3). Toisin sanoen: "Kaikki oli täynnä epäjärjestystä. Meidän uskomme ei ollut voittoisaa. Jumalan rakkaus ja hyvyys ilmestyi ja Isä vuodatti päällemme runsaan siunauksen Kristuksen kautta."

Paavalin puhuessa Jumalan rakkauden "ilmestymisestä" hän käyttää kreikankielistä sanaa, joka alun perin tarkoittaa "laittaa toinen toistensa päälle". Lyhyesti sanoen Herran katsoi alas meidän surkeisiin, kärsiviin sieluihimme, jotka ovat täynnä pelkoa ja kysymyksiä. Hän laittoi päällemme tämän:" Minun rakkauteni vapauttaa sinut. Lepää ja iloitse rakkaudestani sinuun."

Minä kiitän Jumalaa siitä päivästä, kun hänen rakkautensa "ilmestyi" minulle. Ei ole sellaista uskoa, joka uhmaa mahdottomuuksia, ellei kaikki, jokainen ongelma ja ristiriita ole luovutettu meidän Isämme rakastavaan huomaan. Kun olosuhteeni ovat pahimmillaan, minun täytyy vain levätä lapsenomaisessa uskossa.
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron