RUKOUSELÄMÄ by David Wilkerson

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

RUKOUSELÄMÄ by David Wilkerson

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Ke 06 Heinä, 2011 11:10


David Wilkerson Today

WEDNESDAY, JULY 6, 2011

RUKOUSELÄMÄ

by David Wilkerson


Pyhä Henki on tullut johdattamaan meitä rukouselämään. "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niin kuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla" (Room.8:26).

Mieti, mitä Paavali sanoo Pyhän Hengen roolista rukouselämässämme. Me sotkemme asioita, kun teemme rukouksesta niin monimutkaisen näköistä. Jos menet kristilliseen kirjakauppaan, voit löytää loputtoman määrän kirjoja aiheesta, täynnä yksityiskohtaisia neuvoja rukoukseen.
Nämä teoriat herättävät monenlaisia kysymyksiä rukouksesta:

Milloin rukouksesta tulee esirukousta?
Voiko esirukousta mitata hartauden, kovaäänisyyden tai polvilla vietetyn ajan mukaan?
Minua neuvotaan rukoilemaan Jumalan tahdon mukaisesti. Miten voin tuntea hänen tahtonsa?
Miten minun pitäisi rukoilla? Lasketaanko ajatuksissa tapahtuvat rukoukset?
Mitä minun oikeastaan pitäisi rukoilla?
Hämmennys voi olla niin ylitsepääsemätöntä, että se saa monet välttämään rukousta.

Koskaan aiemmin ei Jumalan kansan rukouksia ole tarvittu yhtä paljon kuin tällä hetkellä. Me elämme maailmassa, joka on tullut hulluksi. Kun maailmanlaajuiset tapahtumat pahentuvat, ne vievät ihmisiltä rauhan ja yhteisöt kaikkialla etsivät lohdutuksen lähdettä. Sitä ei löydetä psykoterapiasta, kuolleista uskonnollisuudesta tai aatteista, ei edes hyväntekeväisyydestä.

Raamattu sanoo: "Maailma ei voi ottaa vastaan Kristusta, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä, mutta te tunnette hänet" (Joh. 14:17).

Suurimpia huolenaiheitamme tulisi olla rukouselämämme ylläpitäminen. Kun laiminlyömme rukousta, me murehdutamme Jumalan Henkeä. Kyllä, on mahdollista murehduttaa Pyhää Henkeä. Paavali kirjoittaa: "Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä"(Ef.4:30).

Todellakin, Henki murehtii Jumalan kanssa kansansa epäuskoa ja rukouksen puutetta. Mieti, miten monella voimallisella tavalla Pyhä Henki toimii rukouksissamme:

Rukouksessa Pyhä Henki ilmaisee Kristuksen läsnäolon meissä.
Rukouksen kautta Henki sinetöi Jumalan lupaukset sydämiimme.
Rukouksen kautta Lohduttaja puhuu meille toivoa.
Rukouksen kautta Henki avaa lohdutuksen, rauhan ja levon virtansa pulppuamaan sieluihimme.

Lue tämä opetus netissä: http://www.worldchallenge.org/fi/node/14002

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Avatar
Dimi Sefanja
 
Viestit: 1348
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 21:18
Paikkakunta: TUSBY

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron