OIKEAN SEURAKUNNAN LÖYTÄMINEN

Tähän mm. David Wilkersonin yms. hyvät ja rakentavat kirjoitukset!

OIKEAN SEURAKUNNAN LÖYTÄMINEN

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 11 Helmi, 2014 23:56

OIKEAN SEURAKUNNAN LÖYTÄMINEN
by David Wilkerson | February 11, 2014
[May 19, 1931 – April 27, 2011]

Kaikkialla maailmassa kristityt valittavat jatkuvasti yhtä asiaa: ”En löydä hyvää seurakuntaa mistään! Tarvitsen paikan, jossa minun perhettäni palvellaan, missä voimme kuulla todellista sanaa taivaasta ja missä lapseni voivat kasvaa tuntemaan oikean vanhurskauden. En vain löydä sellaista seurakuntaa!”
Jos sinulla on vaikeuksia löytää hyvä seurakunta, minulla on sinulle sekä hyviä että huonoja uutisia. Ensin huonot: Et koskaan löydä oikeaa seurakuntaa, oikeudenmukaista, Jumalan siunaamaan kirkkoa, ennen kuin alat etsiä sitä oikeasta paikasta.
Sitten hyvä uutinen: Jumala osoittaa meille selvästi sanassaan, missä hänen pyhä, siunattu seurakuntansa on. Oikeastaan toivon voivani näyttää sinulle, mistä juuri sinä voit löytää sen.
Profeetta Jeremia löysi oikean seurakunnan, ”kun hän vielä oli suljettuna vankilan pihaan”(Jer.33:1). Sillä aikaa kun jumalinen profeetta Jeremia istui vankilassa, Jerusalem, Vanhan Testamentin seurakunnan jumalanpalveluskeskus oli raunioina. Kerran se oli ollut juhlittu paikka, täynnä Jumalan kirkkautta. Siellä olivat tehneet palvelusta pyhät profeetat ja pyhittäytyneet papit.
Sitten Jerusalem oli tullut täyteen sairautta ja kuolemaa. Sitä asuttivat väärät profeetat ja hengellisesti kuolleet. Jos sinä olisit kuulunut pyhään jäännökseen siihen aikaan, et olisi löytänyt yhtään ainutta hurskasta jumalanpalvelushuonetta etkä edes jumalista paimenta. Kaikki kerran pyhä ja siunattu oli joutunut tuhon omaksi.
Kun Jeremia katseli tätä kauhistavaa näkymää, hänen sydämensä särkyi. Hänen huomionsa kohdistui niin täysin ympärillä oleviin raunioihin, että hän kadotti näyn Jumalan kansalleen antamista lupauksista. Hän olisi saattanut jatkaa epätoivossa, tuhlaten päivänsä murehtimiseen ja vajota yhä syvempään toivottomuuteen. Hän olisi voinut ajatella: ”Ei mistään ole mitään hyötyä. Jumala on kätkenyt meiltä kasvonsa. Todellista Jumalan palvelemisen paikkaa ei ole enää jäljellä!”
Yhtäkkiä Jumala puhui profeetalle sanoen: ”Painu polvillesi, Jeremia! Ryhdy sydämestäsi rukoilemaan minua. Luulet, ettei minun seurakunnastani ole mitään jäljellä, mutta minä näytän sinulle valtavia asioita, jotka olen suunnitellut tehdä kansani hyväksi”( ks. Jer. 33:3).
Jos tämän päivän uskovat haluavat löytää seurakunnan, heidän pitää alkaa rukouksesta. Ei kukaan koskaan löydä Jumalan todellista seurakuntaa hyppäämällä bussiin, junaan tai juoksemalla ympäri maailmaa sitä etsimässä. Emme vain voi löytää hänen seurakuntaansa moderneilla liikennevälineillä. Ainoa luotettava kartta on salainen rukouskammiomme!
Download this devotional or read it in another language:
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

Paluu Lainatut kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron