RUNO / Uuno Kailas

Hengelliset laulut, runot ja musiikki ovat suuri siunauksen lähde!

RUNO / Uuno Kailas

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 25 Syys, 2009 20:34

Ja katso, eräänä päivänä, kun
minun tuli niin vaikea olla,
minä avasin vanhan Raamatun.
Minun oli niin vaikea olla.

Ja ne kertoivat lehdet keltaiset
tarun, säilyvän ajasta aikaan.
oli tulta ne suuret kirjaimet,
ne loistavat ajasta aikaan.

Sillä pätsiin pantu palamaan
oli kolme pyhää miestä.
Ja ne lauloivat riemulauluaan,
ne kolme pyhää miestä.

Tulen halki he kävivät, voittajat,
ei kajonnut liekki heihin.
He riemulaulua lauloivat,
eikä liekki kajonnut heihin.

Olin lukenut muutaman lauseen, kun
minun tuli niin autuas olla.
Minä suljin sen vanhan Raamatun.
Minun oli niin autuas olla.

(Uuno Kailas)

(HL)
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Dimi Sefanja » Pe 25 Syys, 2009 21:55

24 Silloin kuningas Nebukadnessar hämmästyi ja nousi kiiruusti ylös ja lausui hallitusmiehilleen sanoen: "Emmekö heittäneet kolme miestä sidottuina tuleen?" He vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Totisesti, kuningas!"
25 Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".
26 Silloin Nebukadnessar meni tulisen pätsin aukolle, lausui ja sanoi: "Sadrak, Meesak ja Abednego, te korkeimman Jumalan palvelijat, astukaa ulos ja tulkaa tänne". Sadrak, Meesak ja Abednego astuivat silloin ulos tulesta.
27 Satraapit, maaherrat, käskynhaltijat ja kuninkaan hallitusmiehet kokoontuivat ja näkivät, ettei tuli ollut voinut mitään näiden miesten ruumiille, etteivät heidän päänsä hiukset olleet kärventyneet eivätkä heidän vaatteensa vioittuneet; eikä heissä tuntunut tulen käryä.
28 Silloin Nebukadnessar lausui ja sanoi: "Kiitetty olkoon Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumala, joka lähetti enkelinsä ja pelasti palvelijansa, jotka häneen turvasivat eivätkä totelleet kuninkaan käskyä, vaan antoivat ruumiinsa alttiiksi, ennemmin kuin palvelivat kumartaen rukoilivat muuta jumalaa kuin omaa Jumalaansa.
29 Ja minä annan käskyn, että jokainen, olkoon hän mitä kansaa, kansakuntaa ja kieltä tahansa, joka puhuu pilkaten Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumalasta, hakattakoon kappaleiksi, ja hänen talonsa tehtäköön soraläjäksi; sillä ei ole muuta jumalaa, joka niin voi pelastaa kuin tämä."
30 Sitten kuningas asetti Sadrakin, Meesakin ja Abednegon suureen valtaan Baabelin maakunnassa.

Dan. 3:24-30

Jumala On Rakkaus!

Oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus
niinkuin ehtymätön puro! Aam. 5:24

http://www.Jeesus-on-Herra.com/
Dimi Sefanja

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 29 Syys, 2009 21:20

Dimi Sefanja kirjoitti:24 Silloin kuningas Nebukadnessar hämmästyi ja nousi kiiruusti ylös ja lausui hallitusmiehilleen sanoen: "Emmekö heittäneet kolme miestä sidottuina tuleen?" He vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Totisesti, kuningas!"
25 Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".
26 Silloin Nebukadnessar meni tulisen pätsin aukolle, lausui ja sanoi: "Sadrak, Meesak ja Abednego, te korkeimman Jumalan palvelijat, astukaa ulos ja tulkaa tänne". Sadrak, Meesak ja Abednego astuivat silloin ulos tulesta.
27 Satraapit, maaherrat, käskynhaltijat ja kuninkaan hallitusmiehet kokoontuivat ja näkivät, ettei tuli ollut voinut mitään näiden miesten ruumiille, etteivät heidän päänsä hiukset olleet kärventyneet eivätkä heidän vaatteensa vioittuneet; eikä heissä tuntunut tulen käryä.
28 Silloin Nebukadnessar lausui ja sanoi: "Kiitetty olkoon Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumala, joka lähetti enkelinsä ja pelasti palvelijansa, jotka häneen turvasivat eivätkä totelleet kuninkaan käskyä, vaan antoivat ruumiinsa alttiiksi, ennemmin kuin palvelivat kumartaen rukoilivat muuta jumalaa kuin omaa Jumalaansa.
29 Ja minä annan käskyn, että jokainen, olkoon hän mitä kansaa, kansakuntaa ja kieltä tahansa, joka puhuu pilkaten Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumalasta, hakattakoon kappaleiksi, ja hänen talonsa tehtäköön soraläjäksi; sillä ei ole muuta jumalaa, joka niin voi pelastaa kuin tämä."
30 Sitten kuningas asetti Sadrakin, Meesakin ja Abednegon suureen valtaan Baabelin maakunnassa.

Dan. 3:24-30

1 Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
2 Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
3 Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
4 Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
Jes.43:1-4
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja pike464 » Ti 29 Syys, 2009 21:49

On valtava Sun voimasi oi Herra,
Sä kerran Sanallasi kaiken loit.
Sä hallitset nyt maata sekä merta
ja luotujasi aina auttaa voit.

KERTO:) SIIS YHDYN RIEMUITEN NYT LAULAMAAN
ON HERRA SUUR' ON HERRA SUUR'.
SIIS YHDYN RIEMUITEN NYT LAULAMAAN
ON HERRA SUUR' ON HERRA SUUR'.

Kun yllä seudun soivat kevättuulet
Ja Hengen kevät tuopi tuloaan,
kun ystäväni laulaa kiitoskielin
Mun tähteni Hän kuoli ristillään.

Kun tutkin Herran voimallista Sanaa,
niin ihmeet suuret eteen aukenee.
Jos uskon liekki sielussani palaa,
ja epäilysten aallot raukenee.

Kun kerran soivat taivaan kirkkaat kellot.
Kutsuen maasta iloon Herrani,
Oi, silloin väistyy ajan synkät varjot
Ja usko näkemiseen vaihtuvi.
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
pike464

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 01 Loka, 2009 20:59

"On Jumala suur, on nimensä suur
ja rakkautensa ei muuttua voi.
Hän voimallaan kerran jakoi meren punaisen.
Sanoi: 'En sua jätä koskaan. Minuun luota vain.'

On Jumala suur, on Nimensä suur.
Hän armonsa suo, se kestävi ain.
Hän nostaa ja kantaa, kuolemasta pelastaa.
Sanoo: 'Usko ainoastaan, minuun luota vain.'

On Jumala suur, on Nimensä suur.
Hän sanallaan loi myös taivaan ja maan.
Hän Hengellään täyttää, heikot pukee voimallaan.
Sanoo: 'Älä mitään pelkää, minuun luota vain'."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 04 Loka, 2009 20:18

Tämä viimeisenä mainitsemani laulu on soinut koko päivän sydämelläni. Tai lähinnä tämä säe: "Hän nostaa ja kantaa, kuolemasta pelastaa. Sanoo: 'Usko ainoastaan. Minuun luota vain'."
Aamu-Usva

Paluu Lauluja, runoja, musiikkia