Syntyä uudesti

Kerromme pelastuksen Tien Totuutta etsiville,
jotka tahtovat löytää Jeesuksen!

Syntyä uudesti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 31 Heinä, 2009 21:46

Mulla on ollut mielessä jae: "Hädän, kurituksen ja häväistyksen päivä on tämä päivä, sillä lapset ovat tulleet kohdun suulle saakka, mutta ei ole voimaa synnyttää (Jes.37:3)." :( Kristuksen ruumis on huonossa kunnossa, ja helposti alamme ajatella, että uusien lapsien syntyminen Jumalan perheeseen on yhä vaikeampaa, kun seurakuntamorsian on hajalla. Kuitenkin meidän tulee aina muistaa, että Jumala on luvannut tehdä Aabrahamin jälkeläisten joukon suureksi, ja mehän olemme Aabrahamin jälkeläisiä uskossa :) . Lupauksen toteutuminen näyttää välillä mahdottomalta, kun vain vähän ihmisiä näyttää todella syntyvän uudesti ylhäältä. Mutta Saara oli 100-vuotias ja synnytti lapsen! Tässä on ihanaa esikuvaa siitä, että lapset todella syntyvät Jumalan valitsemaan kansaan Jumalan voimasta, eivätkä ihmisen omasta voimasta. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta!
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Aabrahamin usko ja hänelle annetut lupaukset kuuluvat meille

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 03 Elo, 2009 19:14

"että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikään kuin monesta, vaan ikään kuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus." Gal.3:14-16.
Me olemme Jeesuksessa Kristuksessa Aabrahamin siementä (Gal. 3:29) ja siksi kaikkien Aabrahamille annettujen lupausten perillisiä. "Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta." Gal. 4:7.
Jumalan lupaus Aabrahamille tarkoittaa todella, että saamme paljon jälkeläisiä, uusia uskoon tulleita.
"Ja Hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea." Ja Hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä." 1 Moos. 15:5.

Mutta ... Ihmiset eivät tule uskoon itsestään. Saaran kohdallakin tarvittiin, että siemen kylvettiin. Se ei ollut aivan helppoa ( :oops: ).
Meidän tehtävänämme on nyt julistaa pelastussanomaa eli kylvää Sanan siementä kyynelilläkin. Sanan kautta ihmiset voivat uudestisyntyä.
Tarvitaan myös puhdas ja sopuisa vastaanottokomitea vastaan ottamaan uusia lapsia. Tästä vastaanottokomiteasta Jumalan Pyhä Henki on puhunut monen vuoden aikana. Vieläkään se ei ole kunnossa. Siihen tulee siis nyt panostaa.
Keräämmekö ihmisiä Jeesukselle Sanan opettamaan systeemiin vai yhteiskristillisyyteen, jossa hyväksytään lähes kaikki? - Tämä on eräs vastaanottokomitealle asetettava valmistautumisasia. !!! :idea:

Siunausta meille "ristiläisille!" Jeesuksen (HL) Nimessä!

__________________________

Puhdas ja sopuisa vastaanottokomitea on ratkaisu ihmisten uskoon tulemiselle!

"Sillä näin sanoi minulle Herra, kun Hänen kätensä valtasi minut ja Hän varoitti minua vaeltamasta tämän kansan tietä." Jesaja 8:11.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » Ma 03 Elo, 2009 20:48

JA KAIKKI KANSA SANOKOOT TÄHÄN:

AAMEN!


Lainaus)Weijo kirjoitti:
Mutta ... Ihmiset eivät tule uskoon itsestään. Saaran kohdallakin tarvittiin, että siemen kylvettiin. Se ei ollut aivan helppoa ( ).
Meidän tehtävänämme on nyt julistaa pelastussanomaa eli kylvää Sanan siementä kyynelilläkin. Sanan kautta ihmiset voivat uudestisyntyä.
Tarvitaan myös puhdas ja sopuisa vastaanottokomitea vastaan ottamaan uusia lapsia. Tästä vastaanottokomiteasta Jumalan Pyhä Henki on puhunut monen vuoden aikana. Vieläkään se ei ole kunnossa. Siihen tulee siis nyt panostaa.
Keräämmekö ihmisiä Jeesukselle Sanan opettamaan systeemiin vai yhteiskristillisyyteen, jossa hyväksytään lähes kaikki? - Tämä on eräs vastaanottokomitealle asetettava valmistautumisasia. !!!

Siunausta meille "ristiläisille!" Jeesuksen Nimessä!

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI

ViestiKirjoittaja syksyilta » Ma 03 Elo, 2009 20:55

Sanan kylväminen sanoin ja teoin on tärkeää aina ja kaikkialla.
Kaiken tämän pohjustaminen uskollisella ja sitkeällä rukoustyöllä on mielestäni eräs tärkeimpiä asioita.
Omalla kohdallani 80-vuotiaan vanhuksen määrätietoinen, sinnikäs ja väsymätön rukoustyö puolestani tuotti lopulta sen tuloksen, että elämäni muuttui pimeydestä valkeuteen. Olin täyspakana, mutta tämä vanhus sai Herralta tehtäväkseen alkaa rukoilla puolestani ja teki sitä sen neljän vuoden ajan sinnikkäästi ja sai lopulta nähdä rukousvastauksen.
Sinun muureillesi Jerusalem, minä asetan vartija; älkööt he milloinkaan vaietko (Jes62:6)
syksyilta
 
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 03 Elo, 2009 19:31
Paikkakunta: Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 03 Elo, 2009 20:57

"Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko (Jes.62:6)..."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

pike,,

ViestiKirjoittaja elämäni » Ke 05 Elo, 2009 19:54

Hyviä ajatuksia jotka ovatkin totuuden puolesta . :D
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

pyh, henki,,,

ViestiKirjoittaja elämäni » Su 30 Elo, 2009 12:37

onkin ihmeellinen ja näin ollen voikin synnyttää tuon synnintunnon ihmiseen missä ikinä hän onkin. Jeesus yksin jeesus hän voi,,,,
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Su 30 Elo, 2009 20:55

Tänään kokouksessa puhuja oli oivaltanut hienosti, miten toisen Samuelin kirjan yhdeksännessä luvussa on myös esikuvaa uskoontulosta :) Jae 8 kertoo synnintunnosta: "Niin tämä kumarsi ja sanoi: 'Mikä on palvelijasi, että sinä käännyt minunlaiseni koiranraadon puoleen' (2.Sam.9:8)?" Sehän on juuri se tunne, mikä ihmiselle tulee, kun ensimmäistä kertaa kohtaa elävän Jumalan ja Hänen rakkautensa ja laupeutensa.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 01 Loka, 2009 21:35

"Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää (Room.7:18)." Senhän me kaikki olemme tulleet hyvinkin tietämään. Se on entisen elämän viimeinen ajatus ja uuden elämän alku vielä uskoon tulon jälkeenkin aina uusilla alueilla. Siitä seuraa tämä: "Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa (Gal.2:20)."

Välimies Jeesus Kristus ei ole vain joitain ihmisiä varten, vaan KAIKKIA varten. Ota Hänet vastaan!
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku


Paluu Miten tulet uskoon?

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron