Raha-asia

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

ViestiKirjoittaja Veli_Joel » To 27 Tammi, 2011 17:52

Mihin näitä seurakunnan kymmenyksiä tulisi käyttää?

Olisko tässä raamatun paikassa ideaa?

Matteus 25:

33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Yritän olla samaa mieltä Kristuksen kanssa.
Veli_Joel

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 27 Tammi, 2011 19:41

Kyllä veli Joel. Siinä on ideaa!
Kaikki, mitä olemme tehneet yhdelle näistä, jotka ovat uskossa Jeesukseen, olemme tehneet Hänelle! Ja uskovien toimintaan sekä heidän henkilökohtaisiin tarpeisiin uhraaminen saa aikaan kiitosta Jumalalle! - - -
Mutta on huolehdittava, että emme avusta joidenkin luksuselämää!!!

"Sillä tämä avustamispalvelus ei ainoastaan poista pyhien puutteita, vaan käy vieläkin hedelmällisemmäksi Jumalalle annettujen monien kiitosten kautta, kun he, tästä teidän palveluksestanne huomattuaan, kuinka taattu teidän mielenne on, ylistävät Jumalaa siitä, että te näin alistuvaisesti tunnustaudutte Kristuksen evankeliumiin ja näin vilpittömästi olette ruvenneet yhteyteen heidän kanssaan ja kaikkien kanssa." 2 Kor. 9:12-13.

Mutta seurakunnassa on kyllä monia muitakin kohteita, joihin uhritulot menevät. On kokoustilojen vuokrat ja painotöiden kustannukset yms.

(HL)
____
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 27 Tammi, 2011 22:12

Varoja käytetään, että meillä uskovilla olisi huone, jonne ottaa oudotkin vastaan... Ja painotyöt toki ovat sitä ruokaa nälkäisille ja juomaa janoisille; noin niinkuin hengellisessä mielessä, vaikka toki on hyvä ruumiin tarpeitakin ehkä joskus hiukan huomioida... Niistä vaan ihmiset tuntuvat helposti pitävän liikaakin huolta ihan ilmankin suuria avustuksia :D
Aamu-Usva

Re: Raha-asia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 16 Kesä, 2017 15:43

Näin asia toimii.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
TurunWeijo
Site Admin

Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia