TurunWeijo kirjoitti: Jumalan kutsu on uuden liiton aikana koko ajan avoin jokaiselle ihmiselle. = "Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina!" Luuk. 14:17. Pelastus on täysin valmis ja vastaan otettavissa. Isän hyvyys vetää ihmislapsia parannukseen. Kaikki voivat siis tulla Hänen tykönsä. "Tulkaa minun tyköni!" Mat. 11:28. "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos!" Joh. 6:37. Ei kaiketi kukaan voi sanoa, että joku tosin heitetään ulos, jos hänellä ei ole etsikkoaika!!! Etsikkoaikaoppi on paha kristinuskon väärennös.
Ristin työllä on ansaittu pelastus kaikille ihmisille! "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman (ja oikeuden) tulla Jumalan lapsiksi!" Joh. 1:12.
Jumala on todella koko ajan tahtomassa, että kaikki ihmiset pelastuisivat. 1 Tim. 2:4. Tuo Jumalan hyvyys, joka vetää parannukseen, ei ole vain joissain elämänvaiheissa tapahtuvaa. Room. 2:4.
Hän on NYT vetämässä ihmisiä parannukseen.
TurunWeijo kirjoitti: Aamen, Pike ym.
Etsikkoaikaoppia perustellaan myös Raamatun toteamuksella, että "ei ihminen voi ottaa mitään ellei hänelle anneta taivaasta" (Joh. 3:27).
Mutta siinä on huomioitava, että ihminen voi ottaa vastaan kaiken, mikä jo on annettu. Pelastus on jo annettu. "Kaikki on valmiina!".
"Koska Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, Hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään" (2 Piet.1:3).
Jumala odottaa ja toivoo ihmisiltä pelastuksen vastaan ottamista.
Ja tämä Jesajan kirjan kohtakin, joka kuvaa Jumalan Isän-luonnetta, sopinee tähän asiaan.
"Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää." (Jesaja 30:19-21).
Pelastuksen ovi, "ahdas portti", on avoinna Jeesuksen tulemukseen asti. Vasta Jeesuksen tullessa "ovi suljetaan" (Matt. 25:10).
"Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittamaan minua!" (Ps. 50:15).
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran Nimeä, pelastuu!" (Room. 10:13).
Ihmisen ei tarvitse odottaa, että Herra pelastaisi. "Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sen tähden Hän nousee armahtaaksensa teitä" (Jes. 30:18 ).
Meillä on HYVÄ Jumala!
Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa