Kirjoittaja TurunWeijo » Ma 14 Tammi, 2013 19:25
Paavali sai Jeesukselta tehtävän opettaa seurakuntaa sanallaan sekä esimerkillään. Apt. 26:15-18. 1 Kor. 11:1. Filip. 4:9.
Apostolien tekojen ja Paavalin opetuksissa ei ihmeiden osalta ole ristiriitaa. Esim. 1 Kor. 12:31 ja 1 Kor. 14:1-2. Paavali opettaa etsimään merkkejä, aivan samassa Hengessä, kuin muutkin apostolit, Apt. 4:30.
Jeesus on sitä mieltä, että "nämä merkit SEURAAVAT niitä, jotka uskovat ... he puhuvat uusilla kielillä.. ajavat ulos riivaajia.." Markus 16:15-20.
"Kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti TUNNUSMERKEILLÄ JA IHMEILLÄ JA MONINAISILLA VÄKEVILLÄ TEOILLA!" Hebr. 2:3-4.
Jeesuksen verellä puhdistetut ihmiset tahtovat olla Pyhällä Hengellä täytettyinä, ja me viihdymme siellä, missä apostolisen ajan "humaus taivaasta" -henki TOIMII, ei teoriassa vaan näkyvästi ja kuuluvasti!!! Apt. 2:1-6. Mikäli merkit eivät seuraa, on kyseessä pahimmassa tapauksessa lopunajan eräs eksytyksen muoto, joka suuntautuu Raamatulle vieraaseen kuivaan uskontoon: "He kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta!" 2 Tim. 3:5. Tuo ihmeiden kieltämisvoima on todettu tapahtuvaksi "viimeisinä päivinä".
Mutta on siis osattava erottaa Raamatun opetuksille vieraissa piireissä tapahtuvat ihmeet Jumalan seurakunnan keskellä tapahtuvista voimavaikutuksista.
Kristuksen ruumis jakaantuu sen tähden, kun ei etsiydytä raamatulliseen krististinuskoon sellaisena kuin se toimi alkuseurakunnan aikana, ihmeineen ja tunnustekoineen. Lopunajan seurakuntaan kuuluvat samat asiat, joita alkuajan kristitytkin etsivät. Raitishenkiset uskoon tulleet rukoilevat siksi näin: ".. ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu..!" Apt. 4:30. /
Ihmeet ovat aina kuuluneet olennaisena osana raitishenkiseen kristinuskoon. Niiden vähättelijät ovat eksytyksen piirissä samoin kuin äärikarismaattiset haihattelijatkin.
.