Miehen ja vaimon velvollisuudet

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Miehen ja vaimon velvollisuudet

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 11 Maalis, 2010 11:25

Raamatussa sanotaan: "Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan (1.Kor.7:3)." Mitä ovat nämä miehen ja vaimon velvollisuudet toisaan kohtaan?
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Rallatirallaa » Ma 06 Helmi, 2012 15:11


Joo, oon nähnyt asian kanssa noin kuten Aamu-Usvakin. Kuitenkin oon aatellut, että molemmilla aviopuolisoilla on myös ne omat tehtävät avioliitossa.

Esim. vaikka miehen tottakai pitäisi kunnioittaa ja arvostaa vaimoaan, ottaa huomioon hänen tunteensa, ajatuksensa ja toiveensa, rakastaa häntä ja olla hyvä hänelle, niin miehellä tulisi silti olla päävastuu perheestään, eli hänen pitäisi myös olla perheen pää. Miehen velvollisuus on siis ottaa päävastuu perheestään ja naisen velvollisuus on olla kuuliainen sille, että viimeinen sana on miehen.

Tällainen on kaikista toimivinta, koska se on Jumalan mielenmukaista. Näin vältytään eripuralta, mutta jos jostain kuitenkin sitä syntyy, niin on aviopuolisoiden hyvä sitten mennä vaikka vähäksi aikaa jonnekkin muualle erilleen asumaan, että saisivat miettiä asioita rauhassa. Tähän kehoitetaan ihan Raamatussakin.

Kol. 3:18-19

"Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herassa.
Miehet, rakastaaka vaimojanne, älkääkä olko heitä kohtaan katkerat."

1 Kor. 11:3

"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."
Rallatirallaa
 


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron