Kirjoittaja Rallatirallaa » Ma 06 Helmi, 2012 13:20
Oon itse huomannut, että paastoaminen on todella hyvä ja tärkeä juttu. Aina itse kun oon paastonnut, niin oon oivaltanut ja ymmärtänyt monia tärkeitä asioita, jopa jotain Raamatunkohtia joita olen saattanut pitkään ihmetellä. Paastoamisen aikana tai sen jälkeenkin voi saada paljon ilmestystä.
Kannattaa aina tosiaan miettiä sitä, että mitkä ovat motiivit ennen, kuin rupeaa paastoamaan. Kannattaa tosiaan miettiä sitä, että ovatko ne varmasti Jumalan mielenmukaiset. Paastoamiseen voi olla useita eri syitä. Voi olla vaikkapa sellaisia syitä, että haluaa osoittaa Jumalalle sen, että ei pärjää ilman Häntä, tarvitsee Häneltä voimaa parannuksen tekoon, tai sitten siihen, että saisi viisaitta siihen, että pystyisi tuomaan asiat oikealla tavalla esille ihmisille, jotta mahdollisimman moni voisi pelastua tai lähetyä Herran kanssa. Myös jotkut muut asiat saattavat olla hyvä syy paastoon. Esim, se, että on omassa tai toisen elämässä jotain ongelmia tai kaipaa joihinkin asioihin vastauksia. Rukous on todella tehokasta paaston aikana, sillä silloin ihminen irtautuu tämän maailman hengistä, jotka meinaavat vetää mukaansa, ja sitä saattaa herkistyä paljon herkemmin Jumalan edessä. Itsellä ainakin on näin, että saattaa tulla todella herkäksi, vaikka muutenkin olen jo herkkä.
Paaston aikana on tosi hyvä viettää aikaa Herran kanssa ja lukea ja tutkia paljon sanaa! Siis ihan huolella, eikä mitenkään hätäisesti tai sellaista. Että jos on vaikkapa töissä tai koulussa ja paastoaa sen aikana, niin sitten vaikkapa tauoilla ja jossain rauhallisessa paikassa. Elämään voi myös virrata enemmän siunauksia paaston jälkeen tai sen aikana, mutta niiden ei pitäisi olla syy paastoon.
Ja tosiaan kannattaa varoa sitä, ettei kaikille mene toitottamaan paastoamisestaan.