Kirjoittaja pike464 » Su 29 Maalis, 2009 1:32
Kiitos "Aamu-usva" kun suomensit tuon tosi hyvän
totuudellisen kirjoituksen..
Kirkko, jonka tunnemme nykyään, ei ole Jumalan, vaan ihmisten rakentama. On inhimilliselle luonnolle ominaista perustaa ryhmiä ja organisaatioita. Kun löytyy muutama ihminen, joka ajattelevat samalla tavalla, he alkavat keräämään kiviä, rakentamaan jotakin rakennusta, tekevät huipulle tornin, antavat sille nimen, hankkivat itselleen johtajan ja kirkko on syntynyt. On jakaantumista, ryhmäsääntöjä ja -kulttuuria, puolueellisuutta ja yksinoikeusajattelua.
Jeesus ei koskaan pyrkinyt tällaiseen eikä hän käskenyt meidänkään pyrkiä. Jeesus antoi opetuslapsillee suuren käskyn mennä kaikkeen maailmaan, saarnata evankeliumia kaikille kansoille, kastaa heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettaa heille, mitä minä olen teille opettanut. Tämä on hänen toimeksiantonsa meille. Meidän tulee itse olla Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia ja meidän tulee tehdä Jeesuksen Kristuksen opetuslapsa. Jeesus ei missään kohden käskenyt meidän perustaa seurakuntia.
Jos emme itse ole Kristuksen opetuslapsia; jos meillä ei ole suhdetta Jeesukseen Kristukseen, me emme voi tehdä opetuslapsia. Jeesus opetti opetuslapsiaan, he kävelivät hänen kanssaan, seurasivat häntä, oppivat häneltä. He olivat itse opetuslapsia ja he tekivät opetuslapsia. Vuosisatoja myöhemmin ihmiset alkoivat perustaa seurakuntia. Heti kun ihmiset alkavat perustaa kirkkoja ja organisaatioita, polttopiste siirtyy Kuninkaasta Kristuksesta organisaatioon.
Jeesus Kristus tuli ja saarnasi Jumalan valtakuntaa. Jumalan valtakunnassa on kysymys Jeesuksen Kristuksen kuninkuudesta, herruudesta ja mestaruudesta. Jeesus sanoi: Jos rakastat minua, pidä minun käskyni. Hän ei koskaan sanonut: Mene ja rakenna kirkkoja. Hän sanoi: Tehkää opetuslapsia. Meidän tulee TOTELLA KRISTUSTA ja olla osallisia HÄNEN VALTAKUNTAANSA. Siitä Jumalan valtakunnassa on kysymys; opetuslapseudesta, taivasten valtakunnan jäsenyydestä, jonka Kuningas ja Herra Jeesus Kristus on. Hän sanoi: Älkää kutsuko ketään johtajaksenne, sillä Kristus on teidän johtajanne. Hän sanoi: Älkää kutsuko ketään opettajaksi, koska Kristus itse on teidän opettajanne. Hän sanoi: Älkää kutsuko ketään rabbiksi ja Isäksi, koska Jumala on teidän isänne. Meidän tulee seurata Jeesusta Kristusta ja tuoda toisia ihmisiä hänen luokseen. Olemme Jeesuksen Kristuksen seuraajia ja meidän tulee päivittäin pyrkiä läheisempään ja läheisempään suhteeseen Jeesuksen Kristuksen kanssa, totella häntä, tehdä hänen käskyjensä mukaan.
Raamattu ei ole vaikea. Jeesuksen käskyt eivät ole vaikeita ymmärtää. Peruskoululainen osaa lukea Raamattua ja ymmärtää sitä. Apostolit eivät olleet kouluja käyneitä ihmisiä, he olivat kalastajia. Et tarvitse yliopistotutkintoa selittääksesi evankeliumia. Sinun tarvitsee vain tuntea Kuningas Jeesus Kristus ja hänen käskynsä. Kuka vain voi lukea hänen käskynsä. Lue ne Matteuksessa, Markuksessa, Luukkaassa ja Johanneksessa ja tee niiden mukaan. Kun vain teemme mitä Jeesus käski meidän tehdä, me olemme hänen opetuslapsiaan ja voimme tehdä opetuslapsia. Jumalan valtakunta kasvaa ja Kristuksen ruumis kasvaa koska me tuomme ihmisiä pään luokse ja pää itse johtaa seurakuntaansa. On kysymys Kristuksesta, Jumalan valtakunnasta, Jeesuksen Kristuksen herruudesta. Ei ole kysymys rakennuksista ja ryhmistä ja ihmisistä. Kaikessa on kysymys kuninkaiden Kuninkaasta ja herrojen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Tuodaan ihmisiä Kuninkaan luo. Seurataan itse Kuningasta Jeesusta Kristusta.
AAMEN!
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".