Raha-asia

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Raha-asia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Su 21 Marras, 2010 22:59

Kuva

!

Rahaliikenteen selkiintyminen!

Raamatun keskeisimpiä totuuksia pelastustapahtumien jälkeen on paikallisseurakuntatotuus. Se selvittää myös uskovien uhraamisen! Tässä asiassa vallitsee uskovien keskuudessa sekaannus. Kristittyjen joukossa on rahanhimoisia, jotka ahnehtivat taloudellista menestystä itselleen. .. ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä.. 2 Piet. 2:3. Heidät on eksytetty menestysteologien valheopetuksella, joka lietsoo uskovien sydämiin maallisen rikkauden halua. Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista.. 1 Tim. 6:11. Tämä on selvä sana. Jeesus myös opetti tämän asian vastaan sanomattomasti: Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi. Matt. 6:19-21.
Jumala kyllä tahtoo antaa omilleen johdatusta hyväänkin toimeentuloon. Mutta jos tuo hyvä toimeentulo ja luksuselämä otetaan uskovien uhreista, jotka ovat annetut Jumalan valtakunnan työhön, niin kyseessä on törkeä Jumalalta varastaminen. Omalla rehellisellä ansiotyöllä hankittu ajallinen menestys taas on kunnioitettavaa.

Paikallisseurakunnan puitteissa tapahtuva valvottu rahaliikenne on Jumalan tahto.
Seurakunnan alusta lähtien on ollut tapana järjestää valvotusti yhteisen kukkaron hoito. Juudaksiahan on aina ollut Jeesuksen seuraajien joukossa jopa maailman parhaassa uskovien yhteydessä, jossa itse Mestari oli läsnä: Juudas oli varas ja hän rahakukkaron hoitajana otti itselleen, mitä siihen oli pantu. Joh. 12:6. Tämän tähden seurakuntaan sittemmin valittiin seurakuntapalvelijat, diakonit, jotka alkoivat huolehtia rahaliikenteestä. Apt. 6. 1 Tim. 3:8.
Seurakunnalla oli siis alusta asti yhteinen rahakukkaro. Sitä hoidettiin paikallisella tasolla. Jokaisessa kaupungissa oli seurakuntapalvelijat. Room. 16:1. Filip. 1:1.
Seurakuntavirathan asetettiin paikkakuntakohtaisesti. 1 Tim. 3. Tiit. 1:5. Ef. 4:11.
Tämä järjestely sulki ulos rahanahneet onnenonkijat. Raha-asioiden hoito tulee taas järjestää samalla tavalla! Turussa se jo toimii! Kiertäville rahanahneille ei meiltä heru almuja. Eivätkä myöskään meiltä lähetetyt puhujat kerää rahaa muualta. Kolehtia ei kerätä. Seurakunta on lähettänyt ja kustantanut sanansaarnaajat matkalle!!! Huomioikaa ko. asia tarkkaan!
Sillä me ahkeroitsemme sitä, mikä on hyvää ei ainoastaan Herran, vaan myös ihmisten edessä meidän veljemme taas ovat seurakuntien lähettiläitä, ovat Kristuksen kunnia. 2 Kor. 8:21,23.

Kaikki hengellinen toiminta pitää tapahtua paikallisseurakunnan puitteissa! teette sen seurakuntien edessä. 2 Kor. 8:24. Tämän tähden on tärkeää, että raamatullinen YKSI seurakunta alkaa toimia jokaisella paikkakunnalla!

Kun ihminen löytää Jeesuksen, tulee hänelle sydämen halu osallistua Jumalan työn kuluihin. Näin on ollut Jeesuksen syntymästä alkaen! Tähti opasti Itämaan tietäjät löytämään Jeesuksen. He uhrasivat kultaa, suitsuketta ja mirhaa. Se oli esimerkki meille myöhemmin Pelastajan löytäneille. Mutta katsotaan tarkasti, mihin uhraamme! Paikallisseurakunnan ulkopuolisiin toimintoihin ei tule antaa! Avustustyö tulee ohjata tapahtuvaksi oman kotipaikkakunnalla toimivan seurakunnan kautta! Esim. turkulaiset uhraavat varoistaan Turussa olevan Jumalan seurakunnan työhön. Helsinkilöäiset uhraavat Helsingissä toimivaan Jumalan seurakuntaan.., jne. Mutta jos jollain paikkakunnalla ei vielä toimi raamatullista Jumalan seurakuntaa, niin voit sieltä käsin uhrata jonkin muun Jumalan seurakunnan toimintaan, jossa on tarvetta .


:idea:
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Rukous

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 22 Marras, 2010 17:17

PÄÄSTÄ
MEIDÄT
RAHASTA!


Tarkoittaa, että Jumala johdattaisi meidän raha-asiamme tahtonsa mukaan!
"Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää, etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan." Snl. 30:8-9.
Aamen. Älä Jumala anna meille köyhyyttä tai rikkautta!
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Veli_Joel » To 27 Tammi, 2011 17:52


Mihin näitä seurakunnan kymmenyksiä tulisi käyttää?

Olisko tässä raamatun paikassa ideaa?

Matteus 25:

33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Yritän olla samaa mieltä Kristuksen kanssa.
Veli_Joel
 
Viestit: 14
Liittynyt: To 27 Tammi, 2011 1:56
Paikkakunta: Pieksämäki

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » To 27 Tammi, 2011 19:41

Kyllä veli Joel. Siinä on ideaa!
Kaikki, mitä olemme tehneet yhdelle näistä, jotka ovat uskossa Jeesukseen, olemme tehneet Hänelle! Ja uskovien toimintaan sekä heidän henkilökohtaisiin tarpeisiin uhraaminen saa aikaan kiitosta Jumalalle! - - -
Mutta on huolehdittava, että emme avusta joidenkin luksuselämää!!!

"Sillä tämä avustamispalvelus ei ainoastaan poista pyhien puutteita, vaan käy vieläkin hedelmällisemmäksi Jumalalle annettujen monien kiitosten kautta, kun he, tästä teidän palveluksestanne huomattuaan, kuinka taattu teidän mielenne on, ylistävät Jumalaa siitä, että te näin alistuvaisesti tunnustaudutte Kristuksen evankeliumiin ja näin vilpittömästi olette ruvenneet yhteyteen heidän kanssaan ja kaikkien kanssa." 2 Kor. 9:12-13.

Mutta seurakunnassa on kyllä monia muitakin kohteita, joihin uhritulot menevät. On kokoustilojen vuokrat ja painotöiden kustannukset yms.


(HL)
____
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » To 27 Tammi, 2011 22:12

Varoja käytetään, että meillä uskovilla olisi huone, jonne ottaa oudotkin vastaan... Ja painotyöt toki ovat sitä ruokaa nälkäisille ja juomaa janoisille; noin niinkuin hengellisessä mielessä, vaikka toki on hyvä ruumiin tarpeitakin ehkä joskus hiukan huomioida... Niistä vaan ihmiset tuntuvat helposti pitävän liikaakin huolta ihan ilmankin suuria avustuksia :D
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Raha-asia

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 16 Kesä, 2017 15:43

Näin asia toimii.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa