Minkalainen seu,,,,,

Tässä on vain niitä opetuksia, joita Jumalan seurakunnassa opetettiin srk.n alkuaikoina ennen kirkkojen perustamista.

= Raamatun mukaiset opetukset.

Minkalainen seu,,,,,

ViestiKirjoittaja elämäni » Ma 13 Huhti, 2009 9:39

rakunta mielestänne voi olla uudentestamentin mukaan rakennettu. Voiko esim, sielä olla hallituksessa nainen vai miten. kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja elämäni » Ma 13 Huhti, 2009 9:39

:)
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

Seurakunta

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ma 13 Huhti, 2009 11:02

:lol:

Kaikkea sitä on ja tapahtuu.

Seurakunnalla ei ole ollenkaan hallitusta. Seurakunnalla on vanhimmisto. Omituisia käsitteitä on tullut siitä, kun on alettu pitää yhdistyksiä seurakuntina. Niitä sanotaan "yhdistyspohjaisiksi seurakunniksi". Esim. helluntaiseurakunnat toimivat sillä tavalla. Mutta Raamattu ei tunne sellaista seurakuntamallia.
Yhdistykset ja seurakunta ovat kaksi kokonaan eri asiaa. Seurakunnassa eivät naiset voi olla johtotehtävissä, esim. vanhimpina. Yhdistyksissä taas (minun mielestäni) voivat toimia veljet ja sisaret missä virassa tahansa, hallituksessakin. Yhdistyksen puheenjohtaja ei ole seurakunnan johtaja. Sen tähden (ehkä) voi nainen toimia vaikka yhdistyksen pääjehuna. :D
(Huomatkaa sanani "minun mielestäni" ja "ehkä". Ne eivät ole Raamatun mielipiteitä, koska Raamatussa ei käsitellä yhdistysasioita.)
Yhdistys on maallinen elin. Seurakunta on taivaallinen.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ma 13 Huhti, 2009 18:47

1.Timoteuksen kirje:
2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2:2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
2:8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
2:9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,


Öh, miksi ei saisi palmikoida hiuksia ja käyttää helmiä. Ja koskeeko tämä sääntö vain seurakunnan kokousta? :oops:


Kuva
Piia Karoliina
 

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ma 13 Huhti, 2009 21:25

Nainen ei tosiaan Jumalan seurakunnassa ole vanhin eikä opettaja.
Naisten tulee olla säädyllisissä tamineissa ja kaunistaa itseään kainosti ja siveästi. Ymmärrän tämän hiusten palmikoimisen sellaiseksi aikaa vieväksi jutuksi, kun monessa kulttuurissa laitetaan koko pää täyteen pienen pieniä palmikoita. Jos pistää hiuksensa letille tai kahdelle, niin se on kyllä ihan kainoa ja siveää, eikä siinä kauneudenhoitoon tule uhrattua liikaa aikaa ja voimia. Itse en kyllä käytä lettejä, paitsi lasten hiuksissa :D Mutta ei kultaa eikä helmiä... Ei mitään koruja tarvita. Kun ei uskovat pidä mitään koruja, niin eipähän tule kenenkään uskovan tuhlattua rahojaan moiseen turhuuteen :) Olishan se väärin laittaa rahaa johonkin koruun, kun kuitenkin on olemassa tärkeämpiäkin asioita :) Samoin on kalliiden vaatteiden kanssa. Uskovan ei kuulu ostaa mitään merkkivaatteita ja sillä tavalla olla tämän maailman turhuudesta osallinen.
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » Ti 14 Huhti, 2009 16:12


Mietin tuota letitys juttua, että hiusten kuuluisi olla naisella kuin huntuna. Olisiko sillä merkitystä, en tiedä.


Helmet taas, niin jos niitä jo on, niin onko se nyt väärin niitä pitää, koska yhdistän ne naiseuteen. Jos johonkin asuun sopivat helmet pistää, niin rikkooko Jumalan Sanaa vastaan? Vaikea paikka. Kävin hiihto lomalla Hilja Aaltosta katsomassa ja hänellä oli kauniit valkoiset helmet. Hän sanoikin, että helmien pitää olla joko valkeat tai mustat. Ostin Tampereelta silloin ystäväni kanssa valkeat helmet. Minulla niitä sattuu olemaan muutamat eri värisiä, kauniita. Vanhantestamentin puolella Rebekalle annettiin nenärengas ja rannekorut, ja muita lahjoja. Miksi uudessa testamentissa ne korut kielletään? Miehillä se olisi kauhistus.

Kuva
Piia Karoliina
 

Turhamaisuus!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 14 Huhti, 2009 19:23

Ehkä tuo yksi sana kuvaa paljon asian tarkoitusta.

Puhdasta ja tahratonta seurakuntaa kuvataan "valmistettuna, niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu". Ilm. 21:2.
Kun katsoo morsiamen kaunistuksiksi tarkoitettujen korujen määrää Raamatussa, niin se on aika mahtavaa. Mm. 1 Moos. 24:22,30 ja 53. Ja KV. 4:9 kertoo kaulakorusta.
Korut olivat Jumalan kansalla aivan yleisiä Vanhassa liitossa. Jes. 3:18-24. Murheen aikoina ne riisuttiin.
Kukahan jaksaisi etsiä kaikki Raamatun kohdat koruista..?

Hengen hedelmät ja armolahjat ovat kallein koristus uskoville naisille.

Ulkokuoren koristelu Uudessa liitossa on uskovaiselle merkityksetöntä. Naiset ovat kauniita ilman korujakin. Mutta eivät ne korut rumennukseksi ole. :!: Aivan hienoa esim. juhliin mennessä pukeutua ja tälläytyä hienoihin vaatteisiin ja koruihin. Ei se ole uskovaiselta kiellettyä.
Turhamaisuus vain on on turhamaista! :D

Olisi vaikeaa ottaa Raamatun opetukset sellaisina, että esim. mustalaisnaisten tulisi uskoon tultuaan jättää kauniit vaatteensa ja pukeutua rumiin tamineisiin.
Olen kyllä tavannut sisaria, jotka pitävät hoitamattomuuttaan raaamatullisena. Pitävät lähes kunnia-asianaan esiintyä rasvaisissa hoitamattomissa hiuksissa. :?

Joku on sanonut:
"Jos sydämesi on puhdas Jumalan edessä,
niin ei haittaa, vaikka olisit ulkoapäin tervattu!"

_____________________________

Jeesus auttakoon jokaista omansa.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Ti 14 Huhti, 2009 21:57

Ehkä ajattelen helpostikin niin, että tämä koruttomuus on paras linja :) Enpä ole koskaan tainnut koruista välittää. Pidän niitä niin turhuuksien turhuutena... Mooseksen kirjoissa puhutaan nenäkoruista ja kaikista. En kuitenkaan usko, että uskovien pitäisi esimerkkiä seuraten lävistää nenänsä ja killuttaa siinä jotakin :D

Pointti kaikessa kuitenkin on se, että kauneus on katoavaista. "Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää (Sananl.31:30)!" Siinä käy helposti huonosti, jos alkaa kiinnittää huomiota kauneuteen. Saattaa jopa joku joskus olla hieman tyytymätön omaan kauneuteensa :D . Ei tyytymättömyyttä ja lihallisuutta kannata ruokkia. Meitä kehotetaan pukemaan yllemme Herra Jeesus Kristus. Lihasta ja sen katoavasta kauneudesta ei ole hyötyä pitää huolta niin, etä himot heräävät. Kauneus ihmisten silmissä ei ole mitään, vaan hyvät teot Jumalan silmissä. "Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista, vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis (1.Piet.3:3-4)."

Pitää siis kaunistaa itseään, mutta ihan vain vähän esimerkiksi juuri hiukset pesemällä ja hampaatkin kerran viikossa :D ...
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Piia Karoliina » To 23 Huhti, 2009 21:38

Niin tietysti, leikiksi laitoitta, vaikka minä tosissani halusin vastauksia. :roll: Jospa tässäkin kävisi se sydämen asenne. Laittaako sen korun/helmet asuun liittyväksi, vai hienostellakseen. Lähimmäisiään siinäkin täytyy ajatella. Kyllä minusta olisi kiva katsella nättejä, hillittyjä koruja naisilla. Yli ampumiset onkin jo eri juttu. No mites sitten kihla ja vihkisormukset. :)




Kuva
Piia Karoliina
 

Totta on näin

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 24 Huhti, 2009 11:07

Kyllä se näin on. Hillitty kaunistaminen jopa koruilla on paikallaan. Mutta räikeä yliampuminen on uskovaiselle sopimatonta.

Jyrkkä mustavalkoisuus olisi vaikeaa tässä asiassa. Mihin raja silloin vedettäisiin? Sormukset ja kauniit vaatteet pitäisi poistaa. Hoitamattomat hiukset pitäisi olla valtoiminaan kampaamatta, ettei vaan ole kaunistettu...
Vanhoillislestadiolaiset vetivät rajan niin jyrkäksi, ettei vaatteissa saanut olla nappejakaan, koska ne olivat koristeellisia. Miesten kravattia sanottiin "pirunhännäksi". Kaikkien asu oli musta tai harmaa. Ikkunaverhot olivat kauhistus... jne.
Muistan erään helluntaiveljen kertomuksen kun hän tapasi lestadiolaispapin. Helluntailaisten tavan mukaisesti veli toivotti lestadiolaiselle rauhaa. "Vai rauhaa, ja pirunhäntä kaulassa", totesi lestadiolaispappi.
:lol:

Ei Jumala tahdo mustaa ja harmaata ankeaa asennetta. Hän tahtoo omiensa olevan iloista ja onnellista sekä esimerkillistä kansaa pukeutumisessa kuten kaikessa muussakin. Elävä usko näyttää elämän merkkejä!

1 Timot. 4:12-16.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » La 25 Huhti, 2009 21:40

Pukeutumisen suhteen ei oikein voi asettaa mitään sääntöjä muuta kuin ne, mitkä Pyhä Henki on Raamatun sanan kautta meille asettanut. Jokaisen tulee pukeutua oman kulttuurinsa mukaan siveellisesti ja omalle sukupuolelleen tyypillisesti. Eiköhän se riitä. Ettemme me vain ala mainostaa itseämme niinkuin jehovantodistajat eräässä videossaan: "Jehovantodistajat tunnetaan kaikkialla maailmassa siististä pukeutumisestaan..." :(

Jeesus on Herra ja kun me pyrimme koko sydämestämme kaikessa vaeltamaan evankeliumin arvon mukaisesti, niin eiköhän kaikki ulkoinen muutu myös sydämen mukana. Puhdistetaan malja sisältä, niin ulkopuolikin tulee puhtaaksi :)
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja elämäni » Su 26 Huhti, 2009 11:15

KUN SYDÄN ON PUHDAS , NIIN ULKOINEN OLEMUKSEMMEKIN MYÖTÄILEE TUOTA SISÄISTÄ PUHTAUTTA.
elämäni
 
Viestit: 150
Liittynyt: Su 15 Helmi, 2009 17:04

ViestiKirjoittaja Tarja » Ma 25 Touko, 2009 0:10

Minäkin tiedän seurakunnan jossa vanhimmostossa istuu naisia. En tiedä millä he sen perustelevat,mutta kai he jollain tavalla ovat ymmärtäneet että se on ihan raamatullista? :?:
Tarja
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 23 Maalis, 2009 22:59

Seurakunnan vanhimmisto

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Ti 14 Heinä, 2009 21:04

Seurakunnan vanhimmisto ja kirkkojen papisto ovat kaksi eri asiaa!
Esim.- vapaakirkon tai helluntaiseurakuntien vanhimmistoissa voi olla naisia, mutta seurakunnan vanhimmistossa on vain veljiä!


Kristuksen ruumis on seurakunta, ei vapaakirkko tai helluntaisrk.tms.
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

Jumala tekee uutta!

ViestiKirjoittaja TurunWeijo » Pe 31 Heinä, 2009 19:45

JUMALA TEKEE UUTTA

Jumala lupaa Sanassaan: Älkää entisiä muistelko. Älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan. (Jesaja 43:19). Tätä tapahtuu juuri nyt, tätä lukiessasi!

Ihmiselämä ilman Jumalan armoa on synkkää korpivaellusta ja kuivaa erämaata. Mutta aina uusiutuva siunauksen virta saa kuivan elämämme kukoistavaksi ja hedelmää tuottavaksi. Tätä uutta siunauksen virtaa taas tarvitsemme. Se on tuo Pyhän Hengen voima, joka annettiin alkuseurakunnalle. Apt.2:1-6. Tähän virtaan voimme heittäytyä rukouksen kautta.

"Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy" (Dan.12:4). Siinä annettu lupaus ulottuu siis meidän aikaamme asti. Kirjoitusten on nyt määrä avautua ennennäkemättömässä laajuudessa. Mutta on muistettava, että Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa. 1Kor.4:19-20. Tarvitaan kirjoitusten tunteminen Jumalan Voiman osallisuudessa. Ilman Pyhää Henkeä ei kirjoituksia voida tuntea Jumalan tarkoittamassa ja tahtomassa mielessä. Jeesus sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matt.22:29.

Kun Hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa Hän teidät kaikkeen totuuteen.. Joh. 16:13.

Jumala on herättänyt jokaiselle sukupolvelle omat palvelijansa, sananopettajat, johtajat ja profeetat, jotka tuovat seurakuntaan alkuperäisen Jumalan Sanan. Meidän aikanamme srk. rakentuu meidän kauttamme. Seurakuntatoiminnan onnistuminen on meidän vastuullamme. Huostaamme uskotut leiviskät (= palvelutehtävät) tulee siksi käyttää uskollisesti Matt.25:14-30.
Meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on; jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan; jos kehottaa, niin kehottamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten. Room. 12:6-8.

Edellisten sukupolvien Herran palvelijat ovat työnsä tehneet. Seurakunnan Ylipaimen, Jeesus Kristus arvioi heidän työnsä viimeisenä päivänä (1 Kor.3:10-15; 2 Kor.5:10). Tuo arviointitehtävä ei kuulu meille. Meille riittää tehtävää tutkiessamme Raamatusta alkuseurakunnan toimintamallia ja työtä sekä pistämällä sitä käytäntöön. Vain apostolisen ajan työ ja saavutukset kelpaavat esimerkiksemme. "Niin seisokaa siis, veljet, lujina, ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme" (2 Tes.2:15).

Kuolleisiin kirkko-isiin, pyhimyksiin ja uskonsankareihin pitäytyminen luo tilanteita, joissa yksi sanoo: Minä olen Paavalin puolta, toinen: Minä Apolloksen, joku taas: Minä Keefaan (1 Kor.4:6). Huomaatko yhtenäisyyden meidän aikaamme? Minä olen Lutherin puolta! Minä helluntailaisten puolta! Minä babtistien puolta! Minä Branhamin puolta! Jne. Me emme siis saa asettaa seurakunnan keskushenkilöiksi muita, kuin Ainoan Herramme ja Vapahtajamme, Jeesuksen Kristuksen!
Mainittu Korinttossa ollut tilanne korjattiin ja annettiin korjattuna meille esimerkiksi. Se onkin erityisesti huomioitava esimerkki: = Pyhimysoppi eli ihmisten korottaminen ei kuulu Jumalan seurakuntaan. Sellainen ei ollenkaan sovi keskuuteemme. Kunnian etsijät ja oman edun tavoittelijat eivät löydä etsimäänsä Jumalan seurakunnan yhteydestä.

Alkuseurakunnan kristityt annettiin esimerkiksi jokaiselle sukupolvelle:
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niin kuin me olemme teille esikuvana (Filip.3:17).

Muistakaa johtajianne (=alkuseurakunnan apostolit, opettajat ja profeetat) jotka ovat puhuneet teille Jumalan Sanaa; katsokaa kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa (Hebr. 13:7).
tahdomme olla teille esikuvaksi, että kulkisitte meidän jälkiämme (2 Tes.3:9).
Paavali kehotti seuraamaan Jumalan tahtoa hänen esimerkkinsä mukaisesti: Olkaa minun seuraajiani (miten?), niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja, eli siis samalla tavalla kuin Paavali seurasi Jeesusta (1 Kor. 11:1).

Jumala on siis asettanut jokaiselle sukupolvelle elossa olevat palvelijansa. Näiden tehtävä on auttaa ihmiset apostolien ja profeettain opettamalle alkuperäiselle Jumalan tahdon tielle.

Jos joku opettaa, että meidän tulisi johtaa ihmiset esim. 1500 luvulla syntyneeseen luterilaiseen uskontoon, tai 300 -luvulla syntyneeseen katolilaisuuteen, niin sellainen opettaa vierasta uskoa.

Meidän seurakuntamme ja sen opetukset syntyivät vuosina 30-100 jKr. (=uusi liitto). Sen jälkeen tehtävämme on ollut julistaa vain tätä lopullisesti valmista kristinuskoa.

Johtajien tehtävä on johtaa ihmiset Jeesuksen johtajuuteen. että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet (2 Piet.3:2).

Otamme siis vastaan neuvoja Raamatun sivuilla esiintyviltä Jeesuksen Kristuksen palvelijoilta. He tuovat esille oikean Jumalan Sanan, jonka Pyhä Henki on tehnyt eläväksi. Otamme vastaan alkuperäisen Jumalan Sanan, emme ihmisten sanana, vaan niin kuin se totisesti on, Jumalan Sanana (1 Tes.2:13).
He (=alkuseurakunnan uskoon tulleet ja sen jälkeen Jeesuksen Nimeen kastetut) pysyivät apostolien opetuksessa (Apt.2:42).
Sananopettajien ja johtajien tehtävä on edelleen opettaa uskoon tulleet pysymään Raamatun opissa (Efes.2:20), "apostolien opetuksessa" (Apt.2:42). ei yli sen, mikä kirjoitettu on (miksi?), ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan (1 Kor.4:6). Matt.28:20.

Tämä oppi on uutta jokaiselle sukupolvelle. Se on palautettava aina uudestaan uusille sukupolville ja sen uskoon tulleille. Tämän kautta Jumala yhä uudestaan tuo elämää ja siunausta seurakuntaansa.

Tämän opin ottaa vastaan Jeesuksen veriuhrista kiittävä Jumalan seurakunta, joka on kokoontunut Herransa Nimessä Golgatan ristillä täytetyn lunastustyön ympärille.

Tule sinäkin mukaan siunauksen virtaan.


Sillä näin sanoi minulle Herra, kun Hänen kätensä valtasi minut ja Hän varotti minua vaeltamasta tämän kansan tietä (Jesaja 8:11).

______________________

Weijo Lindroos
Käsityöläiskatu 6 A 43
20100 Turku City

Puh. 0405563297

E-mail:
weijo.lindroos@pp.inet.fi
Weijo Lindroos
Jeesuksessa Kristuksessa.
E-mail: weijo.lindroos@pp.inet.fi
+
http://www.Jeesus-on-Herra.com
Avatar
TurunWeijo
Site Admin
 
Viestit: 2118
Liittynyt: La 31 Tammi, 2009 18:14
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » Pe 31 Heinä, 2009 21:19

"Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä', on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa (2.Kor.4:6)."
Avatar
Aamu-Usva
 
Viestit: 598
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 22:15
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja pike464 » Pe 31 Heinä, 2009 22:01



Aamen! edellisiin..Se on näin selkeää ja yksinkertaista Selvät piirrustukset on Jumalan Sanassa, niinkuin Ap.2 esimerkiksi


36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti".
Avatar
pike464
 
Viestit: 686
Liittynyt: Su 01 Helmi, 2009 2:54
Paikkakunta: YLÖJÄRVI


Paluu Alkuperäisen kristinuskon opetuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron